Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 Er det et eget skjema for det? Han er for tiden på aap, så jeg tenker at siden han ikke kan jobbe så klarer han heller ikke å ta seg av et barn. Han mister ofte følelsen i ene foten, så han tør ikke engang å bære henne ned trappen. Han har en muskel og leddsykdom. Legen skrev ikke ut erklæring på dette, siden det allerede ligger hos nav så mente han nav fikk hente den frem selv (legen hater nav). Tror dere jeg får overta hans perm på dette grunnlaget? Min permisjon går ikke ut før i juli, men tenker å søke nå så er det vel tidsnok? Og hva om han kommer seg ut i en jobb mens jeg er i hans permisjon? Vil de ta den ifra meg da? Anonymous poster hash: 11576...a27
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 Spør nav Anonymous poster hash: ae054...343
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 Nav er stengt. Anonymous poster hash: 11576...a27
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Han må ha en legeerklæring der det står spesifisert at han per dags dato og 3 år fremover ikke kan ta hånd om barnet alene. Anonymous poster hash: b57a4...9b9
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 3 år fremover?? Hvilken lege kan spå 3 år frem i tid da? Anonymous poster hash: 11576...a27
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #6 Skrevet 3. april 2014 Må ha ny erklæring fra legen om at situasjonen er forverret og at han ikke kan ta seg av barnet pga sykdommen. Så skal det sendes med permisjons søknaden. Anonymous poster hash: 07e06...08c
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 Trenger absolutt ikke dokumentere for tre år hvis det er sammenhende permisjon. Jeg overtok far sin permisjon på samme måte. Anonymous poster hash: 07e06...08c
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 3 år fremover?? Hvilken lege kan spå 3 år frem i tid da? Anonymous poster hash: 11576...a27 Pappapermen kan tas ut helt til barnet er 3 år så legen må dokumentere at far ikke kan ta vare på barnet alene over lang tid og i flere år fremover. Anonymous poster hash: b57a4...9b9
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 Min man går på aap all permisjon ble overført til meg etter samtale med nav. Ingen problem, og vi trengte heller ikke legeerklæring Anonymous poster hash: dfa80...92d
Plutselig_gravid Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 3 år fremover?? Hvilken lege kan spå 3 år frem i tid da? Anonymous poster hash: 11576...a27 Pappapermen kan tas ut helt til barnet er 3 år så legen må dokumentere at far ikke kan ta vare på barnet alene over lang tid og i flere år fremover. Anonymous poster hash: b57a4...9b9 Dette er helt feil. En på 6-7 mnd får ikke barnehageplass en gang. Jeg overtok fars permisjon. Symptomene han hadde på søknadstidspunktet var sterke smerter i rygg og nakke, og han klappet sammen både her og der. Han slet også med lammelser i armer og ben som kom og gikk. Han var under utredning og behandling med uvisst varighet, men det var aldri et tema at han kom til å være syk så lenge som 3 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå