strikkedia Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 Jeg liker ikke å bruke per penger på mat enn nødvendig, så del gjerne tips for hvordan matbudsjettet kan bli enda mindre, samt at det er godt og sunt! Det går mye brød her i huset. Så jeg syns de har en fin brød deal på Coop Obs hvor jeg bor, kanskje det er på alle Obs? 3 brød for 40 kr, for de som ikke baker selv. Kjøper ett som er 3/4 grovt!
Kattpus Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 Personlig liker jeg ikke brødrene på obs. Det er billig ja, men ikke godt 😁 Vi skriver handleliste, og storhandler. Så vi er to voksne og en gutt på 5. Vi bruker ca 3500 kr i mnd på mat. Dette innebærer shampo, balsam, håndsåpe etc
preggy pop Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 Jeg prøver være bevisst på å bruke middagsrester ved senere middager. Ikke alltid så lett, men forsøker iallfall.
Giss Skrevet 4. april 2014 #4 Skrevet 4. april 2014 Jeg planlegger gjerne så jeg lager doppel porsjon av middagene i helgen - og restene blir da til raske og enkle middager senere i uken hvor tiden og overskuddet ikke er til stede. Jeg har to standardgryteretter som jeg varierer og bruker mye. Den ene er en risgryte, hvor kjøtt/pølse og grønsaker kokes sammen med risene og evn krydderurter/krydder/en boks hakkete tomater/buljong osv og den andre er en slags lapskaus hvor poteter kokes med grønsaker og kjøtt/pølse/bacon og evn krydder/buljong/en boks hakkete tomater osv. Det er en veldig grei måte å få brukt grønsaker på før de blir dårlige og resultatet kan fint fryses ned så man ikke bare spiser det samme hver dag. I tillegg kan smaken varieres ganske mye og man kan utnytte tilbud. Kjøttmengden trenger ikke å være høy for at det skal smake godt så det er på mange måter billig mat.
Sofiegullet&LilleSpire Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 Beste tips som andre har nevnt her ja, er å planlegge og storhandle. Vi prøver å handle en gang i uka, kanskje supplere med melk og litt lørdagsgodt til helga. (kan ikke kjøpe godteri når vi ukeshandler, da varer det ikke...) Da får man også en god oversikt over hva man spiser, og kanskje får nok fiskemiddager inn i løpet av uka og slikt. =) Sjekker også alltid kundeaviser for matbutikkene på nett på søndagskveld/mandag.
MrsMilla Skrevet 8. april 2014 #6 Skrevet 8. april 2014 syltetøytips! Frosne bær er billige på rema. Når de er halvtinet kan du ha i ønsket mengde sukker, og mos med gaffel. Ha på glass og sett i kjøleskap. Dermed får du nyrørt jordbærsyltetøy til knapt tolv kroner eller så. Bruker du brunsukker er det enda bedre!
Tresøtesmå141517 Skrevet 11. april 2014 #7 Skrevet 11. april 2014 Billig lettsyltetøy lager du ved å blande billig syltetøy og billige frosne bær. Kjempegodt!
fnun Skrevet 12. april 2014 #8 Skrevet 12. april 2014 Lage tacokrydder selv Billig og sunnere hvis du dropper sukkeret. Røsti med speilegg, løksuppe og potetsuppe er mine superbillig-favoritter til middag.
ღBellღ&gulletღ Skrevet 15. juni 2014 #9 Skrevet 15. juni 2014 På det brødet vi spiser, så er det faktisk over 10 kr å spare om en handler det på Rema konta Obs. Prøvde 3 for 40 på obs 1 gang og aldri mer. De smakte ikke gått. Eller så har jeg tenkt å bake selv, de er allerbest. Sverre Sætre var på God morgen Norge før jul og viste ett kjempe enkelt brette brød....oppskriften skal ligge der, eller så har han også gitt ut brødbok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå