Gå til innhold

Os og stipend

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, kort fortalt så har jeg vært alene i over ett år! Har mottatt os! Nå har jeg og barnefar bestemt oss for å prøve og komme overens. Vi har ingen planer om å bli kjærester eller samboere enda, men tilbringe mer tid sammen! Jeg sa opp os min og har nå søkt om lån og stipend da jeg er under utdanning! Jeg har vært i kontakt med både laanekassen og nav! Alt hørtes ok ut helt til jeg nå ser at det står på forsiden til laanekassen at fristen for å søke var 15 mars?? Hæ?:o han på tlf sa ikke noe om det. Noen som vet hva det betyr? Sjønner ingenting jeg

Anonymous poster hash: ee10a...4c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo ringe og spørre igjen da, trodde nan kunne søke hele året. Men sa du opp os før du vet om dere blir par? Dere har vel lov å omgåes uten det skal få konsekvenser?

Anonymous poster hash: b0e96...472

Skrevet

Ja, jeg gjør det! Står jo i vedtaket at han ikke får oppholde seg hær osv. Jeg orker ikke noe pes osv med nav! Jeg vil ha friheten til at han kan sove over omså i en uke om det blir aktuelt! Men problemet nå er jo at jeg fortsatt er alene og under utdanning! Er jo totalt avhengi av å få innvilget søknaden til Lånekassen! han på tlf fra Lånekassen sa at siden jeg var inn i systemer Pga at jeg hadde stipend og lån for en stund tilbake tok det ikke så lang tid å behandle, men nå ble jeg svært skeptisk! Hi

Skrevet

Ser det ble utrolig dårlig skrevet! Går fort for seg! Noen som har vært i samme situasjon kanskje?:) hi

Skrevet

Han må vel få lov å oppholde seg der ved samvær, eller? Forstår at han ikke kan bo der men det et sikker ikke poenget heller. Hadde kontaktet nav og forhørt meg. Og hørt med lånekassen igjen, fordel om du husker navnet hans.

Skrevet

Det er det jeg også så nå! Men på tlf sa han at jeg bare måtte søke, sa ingenting om frister! Det så jeg nå, men i søknaden min står det forventet svar den 29.5 da. Jeg forhøre meg på nav, hun ene mente at hun syntes jeg skulle få men var usikker så hun satt meg over til en annen, han mente at vi skulle stoppe den og sa at opplysningene min lå inn slik at jeg kunne søke igjenn om det ikke var noe håp mellom oss med kortere behandlingstid enn sist, da heg ventet 3!! Mnd! :) vil ha alt på det rene så jeg har nok forhøre meg og ordnet, men jeg ble litt usikker når jeg nå så den datoen til Lånekassen ! Æsj! Håper det går i boks:)

Skrevet

Rart om du skal miste os pga dere omgås, dere må jobba kontakt pga barnet. Håper det ordner seg. Så di som da ikke har vært så ærlige som du ig finner sammen igjen har di da svindlet nav?

Skrevet

Det er utrolig strengt! Selv om jeg føler det blir litt feil og skal miste os Pga at vi skal ha mer kontakt, vi deler jo ikke på noen av utgiftene for det! Men slik er reglene! Står i vedtaket jeg fikk at far får oppholde seg her ved bringing å henting. Man skal ikke ha ett kjærlighetslingnende forhold osv! Bor man i samme gate f.eks kan det være du får mindre stønad osv! Ikke lett:) men man kan jo på en måte sjønne staten også da, når det er så mange som svindler! Hva vet nav om han sover over ei natt eller om han bor der om det blir kontroll?! Sikkert grunnen til at de er så strenge! Håper bare det ordner seg for oss nå, da jeg har sotte meg selv i en slik situasjon! Vi har en tøff fortid, men han har innsett hvilke verdier i livet man bør ta vare på, så vi får se :) hi

Skrevet

Ser poenget men om man omgåes sammen for barna sin del har man ikke et forhold, skal jo være i barnas beste interesse også. Barna blir jo kasteballer da vist foreldre skal være redd for å omgåes. Overnatting ofte blir jo feil, men kun levering og henting er strengt.

Skrevet

Ja, det er strengt! Men vi mennesker ødelegger for verandre! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...