Gå til innhold

Frekk butikkansatt på Brio Romerikssenteret Kløfta!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gang jeg har gått ut av en butikken så såra!

Skulle kjøpe to blu-ray barnefilmer og la merke til at en film som var flere år gammel var dyrere enn den som nettopp har kommet ut for salg nå, bare stoppet ved kassa og spurte hyggelig om hvorfor, av ren nysgjerrighet, skulle ha begge uansett. Så gikk jeg litt rundt i butikken. Er høye hyller og generelt mye rot i butikken, så de to butikkansatte la tydeligvis ikke merke til at jeg stod ved en reol rett ved kassa når de begynte å prate...

Hun visker høyt til den andre. "Du vet hu derre utledningen som går rundt i butikken nå, hu er ikke lite dum da, skjønte ikke hvorfor den ene filmen var dyrere enn den andre"... da kremtet jeg og så ganske surt på henne. Da kremtet hun også og spurte om jeg trengte hjelp. Som om ingenting....grrr...

Ååå sånt gjør meg så sint! Jeg er halvt utenlandsk, født og oppvokst i Norge, kan ikke noen andre språk enn norsk og engelsk, ser meg selv som 100% norsk og glemmer i blant at kanskje andre ser på meg som utledning. Syns uansett dette var veldig frekt gjort av henne, og jeg sitter her med klump i magen nå fordi jeg syns det var så ubehagelig. Jeg vet det ikke er rasistisk å bli kalt utledning men i samme setning som dum så følte jeg hun mente det var en sammenheng....

Jeg tok det forresten opp når jeg skulle betale....
Overdriver jeg? Please si det så jeg slipper å tenke mer på dette nå!

Anonymous poster hash: 1c958...337
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der hadde jeg ikke nølt med å ta opp med sjefen i butikken og om hun var sjefen ville jeg tatt det videre opp i kjeden. Hun fortjener en smekk på fingrene!

Anonymous poster hash: 14b0b...27c

Skrevet

Det der hadde jeg ikke nølt med å ta opp med sjefen i butikken og om hun var sjefen ville jeg tatt det videre opp i kjeden. Hun fortjener en smekk på fingrene!

Var visst umulig å finne lederen lengre opp, fant en epost til brio Norge generelt og de svarte med at de ikke svarer på epost! :(

Skrevet

Da hadde jeg også blitt rimelig forbanna! Det finnes så utrolig mange som ikke burde jobbet i butikk og det der kvinnfolket er et av dem! Hadde også tatt det videre med sjefen hennes.

Anonymous poster hash: a101e...fb7

Skrevet

Du kan ringe til butikken du var i og be om å få snakke med sjefen. Helt uakseptabel oppførsel av de ansatte, kjenner at jeg blir sint på dine vegne. Makan!

Anonymous poster hash: 7e161...5e7
Skrevet

Første gang jeg har gått ut av en butikken så såra!

Skulle kjøpe to blu-ray barnefilmer og la merke til at en film som var flere år gammel var dyrere enn den som nettopp har kommet ut for salg nå, bare stoppet ved kassa og spurte hyggelig om hvorfor, av ren nysgjerrighet, skulle ha begge uansett. Så gikk jeg litt rundt i butikken. Er høye hyller og generelt mye rot i butikken, så de to butikkansatte la tydeligvis ikke merke til at jeg stod ved en reol rett ved kassa når de begynte å prate...

Hun visker høyt til den andre. "Du vet hu derre utledningen som går rundt i butikken nå, hu er ikke lite dum da, skjønte ikke hvorfor den ene filmen var dyrere enn den andre"... da kremtet jeg og så ganske surt på henne. Da kremtet hun også og spurte om jeg trengte hjelp. Som om ingenting....grrr...

Ååå sånt gjør meg så sint! Jeg er halvt utenlandsk, født og oppvokst i Norge, kan ikke noen andre språk enn norsk og engelsk, ser meg selv som 100% norsk og glemmer i blant at kanskje andre ser på meg som utledning. Syns uansett dette var veldig frekt gjort av henne, og jeg sitter her med klump i magen nå fordi jeg syns det var så ubehagelig. Jeg vet det ikke er rasistisk å bli kalt utledning men i samme setning som dum så følte jeg hun mente det var en sammenheng....

Jeg tok det forresten opp når jeg skulle betale....

Overdriver jeg? Please si det så jeg slipper å tenke mer på dette nå!

Du overdriver ikke. Åh, det er så lett å være etterpåklok, for det er da man kommer på hva man skulle sagt! Mens der og da så blir man helt overrumplet. Håper du sa som sant er at slik oppførsel er skikkelig usmakelig!

Skrevet

Jeg ville nok skrevet på siden deres på facebook (https://www.facebook.com/BRIOButikken?fref=ts), men ikke forvent at du får noen reaksjon for om en ser på første innlegget som personer har lagt inn på siden virker ikke Brio som en spesielt seriøs butikk. En burde vel nesten heller vurdere media sånn at noen i toppen muligens begynner bruke hodet. 

Anonymous poster hash: b2902...2f2
Skrevet

Var visst umulig å finne lederen lengre opp, fant en epost til brio Norge generelt og de svarte med at de ikke svarer på epost! :(

Brio Kløfta har Facebook side. Da hadde jeg lagt det ut der så alle kan lese hvordan de (bak)snakker kundene sine.

https://www.facebook.com/pages/Brio-Kl%C3%B8fta/191752374195366?fref=ts

Skrevet

Brio Kløfta har Facebook side. Da hadde jeg lagt det ut der så alle kan lese hvordan de (bak)snakker kundene sine.

Skulle gjerne turt det men da vil det synes for mine venner og jeg syns det blir for flaut.. Har litt issues med akkurat sånt. Skulle gjerne turt det!!

Skrevet

Skulle gjerne turt det men da vil det synes for mine venner og jeg syns det blir for flaut.. Har litt issues med akkurat sånt. Skulle gjerne turt det!!

Ser den.

Du overragerer iallfall ikke. Du ser, vi er mange som reagerer med deg.

Skrevet

Takk, godt å se det ikke er meg det er noe gæært med ;)

Skrevet

Du overreagerer ikke. For ei kjerring som jobbet i butikken!

Skrevet

Nei, fy faen så frekt. 

Anonymous poster hash: dbecb...3ef
Skrevet

Utlending eller ikke, uansett er det helt uakseptabelt å baksnakke kunder i en butikk!!!

Anonymous poster hash: df70a...c94

Skrevet

Vet dere hva jeg sa da jeg skulle betale??

Stod å nølte foran kassen, så ser de to spørrende på meg. Jeg sa: "Jeg vil gjerne kjøpe disse to filmene men vet ikke helt om jeg vil kjøpe de i en butikk hvor de ansatte snakker stygt om kundene sine!"

"Det jeg sa var ikke om deg!" Sa hun.

Vel, bare det svaret beviser jo at hun visste godt hva jeg snakket om!

Takk for støtten jenter :)

Hi

• 3 uker senere...
Skrevet

Hi her..

Det har nå gått 3 uker og jeg har kontaktet Brio 3 ganger og ikke fått svar.. Verken Brio butikken eller ledelsen. Proooooft!! Gir opp, skal i hvertfall aldri gidde å handle der mer! Og det hjelper meg å vite at kanskje et antall mennesker her ute nå også vet at de har halvrasistiske holdninger der borte.

Ha en fin kveld alle sammen,

Mvh hi

Skrevet

Typisk at du henger deg opp i at de kalte deg utlending. Man skal jo alltid dra rasismekortet :roll:
Du overreagerer!!

Anonymous poster hash: 681fa...752
Skrevet

Typisk at du henger deg opp i at de kalte deg utlending. Man skal jo alltid dra rasismekortet :roll:

Du overreagerer!!

Håper du ignorerer slike kommentarer. Noen personer her inne har det så jævlig med seg selv at å rakke ned på andre er det eneste som får de gjennom hverdagen. Syns heller synd i slike som hun over her :)

Skrevet

Du overreagerer!!

Håper du ignorerer slike kommentarer. Noen personer her inne har det så jævlig med seg selv at å rakke ned på andre er det eneste som får de gjennom hverdagen. Syns heller synd i slike som hun over her :)

Takk for støtten ❤

Skrevet

Det var ikke særlig profesjonelt av butikken, de bør skamme seg.

Du har gjort det du kunne, gå videre nå.

Anonymous poster hash: 2849f...dfb

Skrevet

Jeg tror kansje du tok det værre enn det var ment.

Jeg var jo ikke der, men det at hun omtalte deg som "utlending" trenger ikke bety at hun har noe mot utlendiger. Det var kansje bare den enkleste måten å forklare hvem hun mente. Det at butikkansatte snakker om kundene sine er nok også ganske vanlig, akkurat som alle andre som har med mennesker å gjøre snakker når de opplever noe rart eller uventet. Lærere snakker om elever og foreldre segimellom, snekkerne snakker om sine kunder osv. Det uheldige var bare at du overhørte hva de sa. Ikke ta det så tungt.

Anonymous poster hash: 1d8bf...b54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...