Gå til innhold

Bryr dere dere virkelig så mye om andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser ofte tråder hvor folk har sett noe HEEEEEELT sjokkerende

Ofte er det småting. Jeg er av den oppfatning at folk som sentrerer så mye tid på småting ikke fanger opp store ting.

Stemmer dette?

Anonymous poster hash: be619...aab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg svarer på det du spør om, men jeg er ikke alltid like flink til å se helheter - detaljer er min greie.

Kjører jeg bil, ser jeg veien, men utenfor kjørebanen er det bare farger og bevegelse for meg. Står det en elg der, kan det hende jeg legger merke til den om den er i bevegelse. Står den stille, er det godt mulig jeg suser forbi... Jeg har aldri møtt en elg (men har møtt rådyr, som var i utkanten, men dog på vei ut i veibanen), så kanskje jeg har kjørt forbi et par stykker... Bor landlig, så sannsynligheten er stor.

Hørselen min er likedan. Jeg kan ikke ha flere lyder på samtidig, da får jeg ikke med meg noe. Snakker flere i munnen på hverandre, hører jeg ikke hva noen av dem sier. 

Anonymous poster hash: e2e46...c54
Skrevet

Leser ofte tråder hvor folk har sett noe HEEEEEELT sjokkerende

Ofte er det småting. Jeg er av den oppfatning at folk som sentrerer så mye tid på småting ikke fanger opp store ting.

Stemmer dette?

Anonymous poster hash: be619...aab

Noen er i stand til både å få med seg småting og fange opp helhet og større ting.

Det ene utelukker ikke det andre.

Men nå er det sjeldent jeg mener noe er HEEEEEEELT sjokkerende lenger, har opplevd for mye til det.

Anonymous poster hash: 185da...ef6

Skrevet

Hva mener du med store ting? Skjer det noe spesielt på kjøpesenteret som ran, konsert etc, så legger man selvfølelig merke til det. Hvis det er helhetsbildet du tenker på, så er det vel ikke så mye helhet å se etter på et senter, jeg fokuserer mest på meg og mitt ærend. Jeg kan godt legge merke til små hendelser, men sjeldent at jeg tenker over det to ganger og enda mer sjeldent at jeg gidder å kakle om det senere. 

Anonymous poster hash: 0ab86...606
Skrevet

Tror de som legger ut ting de ser her ikke egentlig har sett noe men kanskje plukket opp et rykte som går. Eller så er det en markedsundersøkelse for et eller annet. Gidder nesten aldri å engasjere meg. Hadde jeg vært moderator hadde alle slike tråder blitt slettet ;)

Anonymous poster hash: 76950...d31
Skrevet

Jeg tenker at folk som skriver her inne at de er SÅÅ sjokkerte over noe HELT sjokkerende egentlig ikke er så sjokkerte. De prøver å fange oppmerksomheten hos leseren. Ikke ulikt når enkelte aviser tar fram de fete krigstypene på forsiden og skriker ut til hele Norge at MORDERSNEGLENE HAR KOMMET.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...