Gå til innhold

Tørr slimhinne etter graviditet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det plager meg ikke i hverdagen, er ikke plaget med infeksjoner eller lignende... MEN det plager meg når jeg skal ha sex. Blir fort øm siden det er tørt. Bruker glidemiddel.. Men blir liksom ikke våt lengre... Når jeg blir tent på mannen :( :( Synes det er ubehagelig siden han hele tia vil "kjenne etter" om jeg er våt, sorry detaljer...

Tørr ikke ta det opp med fastlegen, synes det er SÅ flaut :( 

Det er to år siden siste graviditet...Og har vært tørr siden første (ble litt bedre på slutten før jeg ble gravid med 4.mann).

Er det noe jeg kan gjøre?? :(

Hi

Anonymous poster hash: ae517...d37
Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter denne..

Skrevet

ingen? :(

Skrevet

Vet ikke om dette er relevant men jeg fødte for 3.5 mnd siden og har tørre slimhinner nedentil grunnet nedsatt østrogenproduksjon pga amming, gynekologen tipset omm en reseptfri østrogenkrem jeg skal bruke hver kveld i to uker og så vedlikeholde 1-2 ganger i uka.

Men dette er IKKE flaut å ta opp med legen din kjære deg! Bestill time og spør om råd fra en profesjonell du.

P.s. Hva mener du med at mannen hele tiden skal "kjenne etter" om du er våt? Hørtes litt spesielt ut, særlig om du syntes det er ubehagelig. Sett grenser for han dersom du ikke liker det.

Anonymous poster hash: 98992...e49

Skrevet

Jeg har samme problemet etter nr 2, bare at jeg også sliter mye med infeksjoner pga det. Det er nesten slitsomt å ha sex pga plagene som følger etterpå. Jeg dro til gynekolog som sjekket meg. Jeg var så tørr at jeg fikk østrogen stikkpillere som jeg skulle ta tre dager i uken i 6 mnd. Det hjalp meg, selv om jeg ikke er helt bra enda. Dra til gynekolog og få det sjekket. Det er tungt å plages med det.

Anonymous poster hash: cd4df...bce

Skrevet

Åååå, takk for svar! <3 !! :) :) Fikk du henvisning fra legen til gynekolog?? 

Huff, dette har bare blitt et værre og værre problem for meg som tiden har gått... Og kjenner at det virkelig tar det legger en demper på kosen med samboeren min.

Om jeg tar kontakt med legen først, skal jeg gjøre det med det første i morgen når kontoret åpner! :)

Hi

Skrevet

Hehe, ja du sier noe der.. #4 ;)

Du vet når vi koser oss så tror han at man MÅ bli våt om man er kåt... Han er liksom hele tiden innom "der"virker det som, for å sjekke. Dette selv om jeg sier at jeg vil at han skal holde fingrene bort derfra. Jeg får meg bare ikke til å si at jeg er tørr som sahara... ;) Synes det er så ekkelt at det er slik.Føler meg rett og slett litt unormal. Det kan jo være at det er mest jeg som føler det slik også, men har nok blitt litt sånn når jeg vet det er en big deal for han. Det er litt pinlig, men mange ganger hvis jeg vet at vi skal ha sex så har jeg smurt meg litt inn med glidemiddel i forkant for at han skal tro at jeg er våt... Uff, men begynner å bli sliten av hele leken. Vi kan jo selvsagt ikke ha sex uten glidemiddel under selve akten da..

Skal også få sjekket ut denne kremen som er hormonfri. Så lenge det er noe jeg kan prøve så er jeg villig til å gjøre det.

Så får jeg nok prøve å manne meg opp til å ta samtalen med legen.. Huff, kommer nok til å føle meg som en flau fjortis når jeg skal sitte der å snakke om det. Vet jo at jeg ikke burde være flau over det og jeg vet legen er profesjonell.. Men huff altså ;)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...