Gå til innhold

kalle barnet sitt Adolf??ne


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette lov?? Leste akkurat om norske foreldre med en sønn ved navn adolfEr

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gustav Adolf var et populært navn i Sverige en gang i tiden.



Anonymous poster hash: c0dfc...824
Skrevet

Er dette lov?? Leste akkurat om norske foreldre med en sønn ved navn adolfEr

Vet ikke om det ikke er lov, men det er vel ingen i Norge som ville valgt dette...som Vidkun, det har på en måte vært en uskreven regel siden krigen, men tydeligvis finnes det noen...kjenner noen som har Adolfsen til etternavn, men det er jo naturlig da.

 

Anonymous poster hash: aca75...752

Skrevet

Jeg kan for øvrig tysk. :)

"Kennen Sie Adolf?".



Anonymous poster hash: c0dfc...824
Skrevet

Var en reportasje iforeldre og barn om en norsk familie

Skrevet

Jeg har ingenting i mot navnet i seg selv, hva har det gjort? Vi må ikke se troll på høylys dag!



Anonymous poster hash: 306c4...4d4
Skrevet

Mener på at det er lov å kalle barnet sitt Adolf. Dette har jo vært et veldig brukt navn.

Skrevet

 

Er dette lov?? Leste akkurat om norske foreldre med en sønn ved navn adolfEr

Vet ikke om det ikke er lov, men det er vel ingen i Norge som ville valgt dette...som Vidkun, det har på en måte vært en uskreven regel siden krigen, men tydeligvis finnes det noen...kjenner noen som har Adolfsen til etternavn, men det er jo naturlig da.

 

Anonymous poster hash: aca75...752

 

Tror vi er kommet oss videre. Det er verdisettet enkelte mennesker har som man kan påpeke ikke enkelte ord. 

 

Anonymous poster hash: 306c4...4d4

Skrevet

Var en reportasje iforeldre og barn om en norsk familie

Har du link?

 

Anonymous poster hash: 306c4...4d4

Skrevet

Jeg mener det ikke er lov på lik linje med Vidkun.

 

Uansett, hvem ønsker å døpe sitt barn det når dette står så sterkt i Norgeshistorien? På en så grusom måte?

 

Anonymous poster hash: bee0e...3ee

Skrevet

Jeg mener det ikke er lov på lik linje med Vidkun.

 

Uansett, hvem ønsker å døpe sitt barn det når dette står så sterkt i Norgeshistorien? På en så grusom måte?

 

Anonymous poster hash: bee0e...3ee

Eller Anders.

 

Anonymous poster hash: c0dfc...824

Skrevet

 

Jeg mener det ikke er lov på lik linje med Vidkun.

 

Uansett, hvem ønsker å døpe sitt barn det når dette står så sterkt i Norgeshistorien? På en så grusom måte?

 

Anonymous poster hash: bee0e...3ee

Eller Anders.

 

Anonymous poster hash: c0dfc...824

 

over 19000 gutter/menn i Norge heter Anders - så tror ikke det forsvinner med det første.

 

Anonymous poster hash: 6da72...c23

Skrevet

Det blir veldig person fokus på noe som personen ikke fant på selv. Det er jo foreldre som gir navn. Å kalle barnet sitt opp etter noen får å så oppdage at det kan ha dobbel betydning det tror jeg mange opplever. Om det da er en tabbe så må man jo bare flire, er det pga man skal endre noe, da er det skummelt uansett hvilket navn det er!

 

Hva mener HI?



Anonymous poster hash: 306c4...4d4
Skrevet

Adolf er egentlig et fint navn. Og jeg syns ærlig talt at det burde være godtatt å bruke det navnet nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...