Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 Mini har fryktelig sår stump med blemmer. Brukt zink, men den klarte ikke å hindre at det ble værre. Gikk på apotek og fikk initiol. Fikk beskjed om at det var det beste og ENESTE som funket. Alt annet var vist noe tull.. Men den hindrer bare ny sårhet og blemmer, men hjelper ikke mot eksisterende. De blir bare værre. Hva gjør jeg nå? Anonymous poster hash: 8f35f...19f
Daquiry Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 Eight hour cream fra Elisabeth Arden, den funker som fjell!! Du må utelukke at det ikke er sopp først
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 Hvordan finner man ut om det er sopp? Anonymous poster hash: 8f35f...19f
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Ikke bruk våtservietter, men tørre engangskluter (fra apotek) som du fukter med vann. Bepanthen salve funket her. Anonymous poster hash: 0e7f9...5e1
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 Det kan være sopp. Ta barnet med til legen å få resept til Daktacort! Anonymous poster hash: 9db20...f65
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #6 Skrevet 3. april 2014 BEPANTHEN! Min var ALDRI sår som bleiebarn, bare pga den Anonymous poster hash: 730f7...b28
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 Lar du barnet få lufte seg? Viktig å la de få lufte stumpen mye. Eneste som hjelper skikkelig. Anonymous poster hash: 8d415...77d
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 Bruker tørre engangsservietter som vi fukter, lar stumpen altid lufttørke og hun får ofte gå rundt med rumpa bar mens jeg er på do selv og/eller setter på vask og trommel eller bretter klær. Irriterende at jeg for en mnd siden hadde en prøve på betapanten(?) og som ho selvsagt fikk tak i og bet i stykker. Da kunne jeg jo testa med den.. Skal sende mannen på apoteket etterpå. Syntes så synd i jenta mi som er så sår. Anonymous poster hash: 8f35f...19f
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 Prøvd å bytte bleiemeke? Det hjalp veldig her. Han reagerer på Libero, og er alltid småsår med de. Jeg pleier å smøre inotyol og vanlig sinksalve over dette. Er det sårt og litt bløtt, så tar jeg på potetmel, sauser inn rompe og bleie med potetmelet. Anonymous poster hash: 6b090...da0
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 Dere må få skorpe der det væsker. Jeg kjøpte inotyol jeg og. Problemet med salver er at de ikke fester seg der huden væsker, sånn at jeg opplever bare at de har en forebyggende effekt og ikke helende. Her ble redningen å skifte bleie ofte. Dytta på generøst med potetmel over stump og sår etter jeg hadde klappet på et tynt lag Dr. Greve sinksalve. Potetmelet tørka ut småblemmene på en dag bare, fikk skorpe og grodde på et døgn. Har ikke vært rød engang etter jeg begynte med dette Har på salve og potetmel etter hver bæsjebleie (skifter i samme minutt som det kom bæsj). Fløyelsmyk og melkehvit hud God bedring til lille! Anonymous poster hash: b32be...c58
PrinsesseHengepupp Skrevet 3. april 2014 #11 Skrevet 3. april 2014 Potetmel. Mengder. Og hyppige skift.
Krisa71 Skrevet 3. april 2014 #12 Skrevet 3. april 2014 Sopp gir ikke blemmer, men rød, hoven og sprukken hud. Når barnet har så sår hud anbefaler jeg at du pensler med krystallfiolett, dette får du reseptfritt på apoteket. Smitter av på klær så vær litt obs. Bytte bleier og potetmel kan også gjør susen.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #13 Skrevet 3. april 2014 Gått fra libero til pampers, men ingen effekt. Tror jeg skal teste potetmel frem til vi får kjøpt noe nytt på apoteket. Takk for svar. Hi Anonymous poster hash: 8f35f...19f
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #14 Skrevet 3. april 2014 Vil anbefale på det sterkeste lykkelig som liten sin barnesalve. Den er helt fantastisk, og når våre har antydning til sår hud så er det borte over natten. Inytiol er fin, men litt klissete og vanskelig å vaske ordentlig bort, denne barnesalven er helt naturlig og sitter ikke igjen på huden. Lykke til! Anonymous poster hash: 698f6...64d
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #15 Skrevet 3. april 2014 Det er helt sikkert sopp. Det hadde mini her lenge. Prøvde mange salver og bleietyper, før legen på helsestasjonen sa jeg burde smøre med litt kanesten salve. Da forsvant utslettet etter en dag. Anonymous poster hash: 3a498...9e3
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #16 Skrevet 3. april 2014 Hei, min tålte ingen bleier. Så ble tøybleier det første året for han. Etter det begynte han smått å tåle vanlige bleier, så da gikk vi tilbake igjen. Min ble illrød med vanlige bleier og fikk kjøttsår stakkars. Så jeg ville prøve tøybleier en liten stund. Litt dyrt, men all in one er nesten det samme som å bruke vanlige bleier. Anonymous poster hash: 2a3bb...232
Edelweis Skrevet 3. april 2014 #17 Skrevet 3. april 2014 Har nettopp hatt samme problem her. Vasker med vaskeklut og vann med litt olje. Tørket med føner og den fantastiske bepanthen salva. Den er virkelig fantastisk altså. Gikk over på 2 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå