amandine Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 Hvordan gjør dere det? Kutter dere alt absolutt alt? Dvs frukt og sånt også eller bare raffinert sukker i form av godterier, sjokolade, kaker etc. Tror jeg må rett og slett stoppe opp og ta en skikkelig pause, men vet ikke hvor nazi jeg må være? Kan jeg fortsatt spise blåbær på cottage cheesen min?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 cold turkey! eneste som fungerer og jeg er sukkernarkis! Her er det lov med frukt, men ingenting annet. Tro meg det tar bare noen dager før suget gir seg Det er lurt å spise kveldsmat disse dagene så du ikke går helt i frø. Men planlegg hva og hvor mye du skal spise så du ikke momser i vei for å erstatte søtbehovet Lykke til! Anonymous poster hash: 79d6a...6ee
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 Må kutte alt helt ut, men ikke frukt og bær. Er veldig tøft den første uken, men så kommer det seg. Til slutt når en et punkt at ting med sukker faktisk ikke smaker så godt lenger likevel... Anonymous poster hash: fa79a...114
Monica Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Jeg er og ekstremt sukkeravhengig. Jeg startet på mandag. Nå sitter jeg og sliter maks, da jeg vet jeg har japp i skuffen. Men jeg skal klare det. Spiser frukt, men ikke store mengder. På kvelden drikker jeg options kakao og spiser en appelsin, da får jeg noe søtt. Eller bær med vaniljekesam. Jeg har og dilla på frosne bjørnebær. Jo lenger man klarer det, jo lettere blir det. Men jeg må holde meg helt unna godis og kaker, ellers er det rett tilbake på kjøret.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 Jeg har mange års avhengighet bak meg. Har endelig klart å kutte! Spiser ikke snop og sukkerholdige drikker. Har også byttet ut sukker i te med suketter. Melkesjokoladen har jeg byttet ut med 70 % mørk sjokolade som jeg koser meg med en gang i blant. Kos deg med frukt, bær og nøtter. Dette kommer til å gå så fint! Anonymous poster hash: 4a892...5b1
amandine Skrevet 3. april 2014 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2014 Takker! Hadde et lyspæreøyeblikk her da det plutselig gikk opp for meg at jeg hadde kjent følelsen før. For lenge siden, da jeg sluttet å røyke.. Så er det ikke tra-la-la-lett å bare droppe det, jeg må rett og slett ta det like alvorlig som en røykeslutt. Æsj.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 Jeg kuttet alt, også frukt. Kunne spise litt bær. Det blir enklere om du også spiser annen mat som holder blodsukkeret ditt stabilt - altså svært lite raske karbohydrater i kosten. Pass på å få i deg nok rikitg fett, ta tilskudd med omega3 og C-vitaminer, det kan også hjelpe på avhengigheten. Jeg spiser mørk sjokolade, kjøp helst noen av de på helsekosten, og mørkest mulig (Green&Black 85 % er god!). Jeg tror du kan beholde blåbærene til cottage cheesen din, men spis også litt nøtter sammen med det, da holder du blodsukkeret ditt enda mer stabilt. Anonymous poster hash: fea84...8c5
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 Er målet å aldri spise sukke igjen? Hvorfor det? Jeg føler jeg har et normalt forhold til sukker og ser ikke behov for å kutte. Jeg spiser snop/sjokolade en gang i blant, så er det jo kake i selskaper og slikt. Er det skadelig med sukker eller hva er greia, siden dere kutter alt? Anonymous poster hash: 28ee0...b4f
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 Er målet å aldri spise sukke igjen? Hvorfor det? Jeg føler jeg har et normalt forhold til sukker og ser ikke behov for å kutte. Jeg spiser snop/sjokolade en gang i blant, så er det jo kake i selskaper og slikt. Er det skadelig med sukker eller hva er greia, siden dere kutter alt? Anonymous poster hash: 28ee0...b4f Det blir nesten litt som å si til en som har sluttet å røyke at det går fint å røyke en gang iblant. Hvis jeg begynner å spise snop nå så klarer jeg ikke å begrense meg! Kan ikke kose meg en gang i blant med litt, da stapper jeg trynet fullt! Anonymous poster hash: 4a892...5b1
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 Men må sies at det er klart jeg spiser sukker, men veldig sjeldent. For som sagt så tar jeg helt av da. Anonymous poster hash: 4a892...5b1
amandine Skrevet 3. april 2014 Forfatter #11 Skrevet 3. april 2014 Er målet å aldri spise sukke igjen? Hvorfor det? Jeg føler jeg har et normalt forhold til sukker og ser ikke behov for å kutte. Jeg spiser snop/sjokolade en gang i blant, så er det jo kake i selskaper og slikt. Er det skadelig med sukker eller hva er greia, siden dere kutter alt? Anonymous poster hash: 28ee0...b4f Målet er ikke å aldri spise sukker igjen, men målet er å kunne slippe å kjenne på søtsuget. For meg er søtsuget et hinder jeg ønsker å kvitte meg med. Jeg tror aldri mer jeg kan ta meg en røyk, ikke på fest engang, men jeg håper ikke det er nødvendig å være like rigid hva sukker angår. Det vil vise seg. Først får jeg slutte, og så får jeg se hvordan det går og hvordan det kjennes. Jeg ser ikke for meg å leve et liv helt uten en kakebit;-)
amandine Skrevet 3. april 2014 Forfatter #12 Skrevet 3. april 2014 Og går det for eksempel å bruke stevia innimellom eller er det like ille? Hilsen hun som eeeelsker te med bittelitt melk og stevia...
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #13 Skrevet 3. april 2014 Kan anbefale dr. Hyman 10 day detox. Du blir virkelig kvitt sukkersuget for godt. Anonymous poster hash: 62b2b...86d
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 3. april 2014 #14 Skrevet 3. april 2014 Ah, du sliter med det samme som meg! Jeg greide, ved et skippertak, å avvenne meg for noen år siden. Dette gikk rett vest ved siste graviditet. Nå er jeg på avvenningsforsøk nr to. Min konklusjon er: Jeg greier meg ikke helt uten sukker, men når jeg først har blitt avvent greier jeg med mye mindre enn før avvenningen. Når jeg får søtsug har jeg en plan. Planen er å holde meg i en eller annen form for aktivitet i 20 minutter. Ta ut av vaskemaskin, legge i tørketrommel, sette på ny vask, henge opp vask, gå ut med søpla, ta ut av oppvaskmaskin, sortere klart morgendagens klær... det vil si hva som helst bare jeg er opptatt lenge nok til at søtsuget forsvinner. Det funker for meg, men det er jæ....g når det står på. Greier jeg meg fra mandag, ut uken, over en helg og ut påfølgende uke er jeg veldig langt på vei. Dessverre finnes det ikke noen lettvint variant, men med god planlegging av hva du ellers putter i munnen kan hjelpe betraktelig. Jeg fikser veldig lite alternativ søtning som stevia, sukrin og tagatesse rett og slett fordi jeg får mageknip og luft som en ballong. Ganske vanskelig å erstatte sukker med erstatninger da. Det som har hjulpet meg er å spise mat som holder blodsukkeret stabilt. Lav på karboinnhold og lav glykemisk indeks. Jeg vet at hvis jeg spiser godt på morgen og utover dagen så får jeg ikke så stort søtsug på kvelden. Utrolig nok har jeg fått god bruk for en app (trodde aldri det skulle skje) som heter Lifesum. Der blir man litt tvunget til å planlegge dagen godt. I tillegg har jeg forsøkt å lytte mer til kroppens signaler. Jeg tolker tydeligvis signaler ofte feil på kvelden. Jeg er trøtt som en dupp, men velger å tolke det som sulten/søthunger istedet. Derfor hiver jeg innpå med noe sukkerholdig og legger meg for seint. Har begynt å legge meg en halvtime tidligere. Dette betyr at jeg er i en annen etasje enn kjøkkenet og kan småpusle med litt på badet og soverommet før jeg finner roa. Det har hjulpet litt.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #15 Skrevet 3. april 2014 Jeg ELSKER sjokolade. Men trenger samtidig og gå ned i vekt. Så det som fungerte for meg var å ikke spise noe sukker 6 dager i uken. Og kun kose meg på lørdag Anonymous poster hash: 90d8f...dad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå