Gå til innhold

Fullføre p-pille-brett eller slutte midt i?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Mercilon, og alle pillene er like (unntatt sukkerpillene). Er det noen som har noen tanker rundt om det lønner seg å fullføre brettet eller stoppe midt i for å øke sjansen for å bli gravid raskt? (Har hørt at man raskere får stabil syklus dersom man fullfører brettet, men det kan godt hende at det bare er en myte.)

 

Noen med erfaringer, helsefaglig bakgrunn eller andre som har noen tanker rundt dette? Har ikke lett etter noen vitenskapelige artikler eller slikt, er egentlig ikke aktuelt helt enda..



Anonymous poster hash: de710...e97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slutta midt i eller deromkring, blei gravid med en gang. Men dette er vel helt sikkert forskjellig fra person til person går jeg utifra.



Anonymous poster hash: 977b8...cfb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Ja, det vil nok uansett være store individuelle forskjeller.



Anonymous poster hash: de710...e97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner noen steder at det kan være litt vanskelig å bestemme nøyaktig termindato hvis man blir gravid før første "naturlige menstruasjon" etter p-pilleslutt, men at det ellers ikke skal ha noe å si når man slutter. Gikk det greit for deg, Anonym (eller andre som har blitt gravide raskt etter pilleslutt)?



Anonymous poster hash: de710...e97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Finner noen steder at det kan være litt vanskelig å bestemme nøyaktig termindato hvis man blir gravid før første "naturlige menstruasjon" etter p-pilleslutt, men at det ellers ikke skal ha noe å si når man slutter. Gikk det greit for deg, Anonym (eller andre som har blitt gravide raskt etter pilleslutt)?

 

Anonymous poster hash: de710...e97

 

Dette stemmer, det gjelder når man blir gravid på prevensjon også, sånn som meg. Man veit ikke nøyaktig dato for siste "ordentlige mens", termindatoen får man alikevel korrigert ved ultralyd, så er ingen krise sånn sett :) Jeg tippa bare når jeg var hos første legekontroll og bomma bare med to dager :P

 

Anonymous poster hash: 977b8...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slutta bare midt i brettet en gang, brukte de samme pillene og ble gravid etter første mens.. men det er vel veldig forskjellig! men du trenger ikke å fullføre brettet..



Anonymous poster hash: 74ef7...268
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da virker det som det ordner seg uansett, og at man kan slutte når alt ligger til rette og man er klar! :)

 

Men ble litt nysgjerrig på om det er en forskjell på når man slutter, fysiologisk sett (selv om det virker å variere veldig fra person til person).



Anonymous poster hash: de710...e97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sluttet midt i et brett. Pga vi var i syden, og ville unngå mensen.

Slutta, og fikk da en p-pille mens. Så blei det stopp. Nå er jeg 27 uker på vei ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg slutta også midt i og ble gravid på første forsøk :) Bare ikke stress rundt det, kroppen reagerer mye bedre hvis den slapper av (tror hvertfall at det spilte inn da jeg ble gravid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. jeg sluttet midt i (gikk på mercilon). Fikk Mens 4 dager etter og ny mens 27 dager etter det igjen. Om syklusen fortsatt er på 27 dager er IKM i morgen! Krysser fingre for at det ikke skjer, pga graviditet selvfølgelig :) er da nå i min 2 PP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...