Gå til innhold

Noen flinke bakemammaer som vil gi meg noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har bursdag i morgen og jeg tenkte å lage en marsipankake og en sjokoladekake.

Marsipankaka skal være hjerteformet, med rosa marsipan som skal dekke hele. Men vet ikke hvordan jeg skal designe den, noen tips ? Skal ha navnet hennes på, og et lys type 1 tallet i rosa. Men finner ikke noen steder.

Anonymous poster hash: 81dbf...8e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å finne noe som er akkurat slik du ser for deg inne i hode ditt, men du kan jo la deg inspirere av bildene her: https://www.google.no/search?q=rosa+kake+hjerteform&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ySY9U6HZJISAywO594KQCw&ved=0CCsQsAQ&biw=1366&bih=643#q=kake+hjerteform+rosa+bursdag&tbm=isch

Ellers er det greit å være obs på at marsipan er litt vanskelig å jobbe med. Dersom du lager marshmellow-fondant (skrives sikkert ikke slik), kan du lett farge den selv i ulike farger og ha mye gøy med pyntingen. Det er ikke vanskelig, men litt klissete å lage klart.

Anonymous poster hash: a41a0...643
Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Hvis du bor slik til, så tipper jeg at Cacas har både ferdigfarget rosa fondant og hjerteform.

Hva skal du ha inni marsipanen? For enkelhetsskyld så kan du lage en vanlig kake (rund eller firkantet), fylle og kle den med marsipan/fondant, så tar du et bakepapir og tegner et så stort hjerte som du skal ha - legg oppå kaken og skjær etter mal.

Det kan hende det er lettere å skjære uten trekk på toppen, men har du ikke trukket kake før, så kan det kanskje bli krøll i hjertesprekken (øverst)?

Skrevet

Hvis du skal ha vanlig marsipankake, altså med sukkerbrøf, krem og slikt ville jeg gått for den tradisjonelle med marsipan. Rema 1000 sin marsipan er veldig grei å jobbe med, og har du ikke tilgang til butikker som selger kakeutstyr så funker rød konditorfarge fint til å farge marsipanen rosa. Har du muligheten er det allikevel lurt å kjøpe en skikkelig farge til å farge marsipanen med så du er garantert at det ikke setter smak.

Navnet hennes kan du jo skrive på med glasur, sjokolade eller pyntegelè, evt kan du kjøpe former til å stanse dem ut i marsipan. Du kan jo også evt skjære ut et ett-tall i marsipan og ha på, og bare et vanlig lys og du ikke finner et slikt lyst du vil ha? Ellers finnes det jo mange søte blomster man kan lage, er bare å google det :)

Anonymous poster hash: 02d7f...008

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...