Gå til innhold

Avspasering - sykt barn dager... frekk sjef....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber 60 %, og har to barn på 2 og 4 år, mannen jobber offshore... Begge var mye syke i fjor, og man kan jo ikke akkurat planlegge når de er syke, så hadde 6 sykt barn dager i fjor, til tross for at jeg jobber 60 %, men har også 14 dager hvor jeg har jobbet ekstra, så spurte sjefen om jeg vil få betalt for det, eller om jeg får det som avspasering.. Da sa sjefen; du kan jo heller fordele det på alle de sykt barn dagene du har hatt........... og det er 2 mnd siden, så har ikke fått mer svar..

mener han det? er det lov??

Anonymous poster hash: 9f8a3...2b9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke lov. Du har krav på sykt barn-dager.

Anonymous poster hash: 4ccb3...1bc

Skrevet

Nei, det er ikke lov. Og veldig veldig sleipt. Sjefen din tenker økonomi.

Anonymous poster hash: e2341...5c0
Skrevet (endret)

Det er ikke lov nei. Du leverer bare et skriv til han ang ditt ønske. Enten avspasering eller lønn for de to ukene. Hvis han sier noe mer om dette, så sier du bare at du har krav på sykedagene, så de er utenom. Og vil han diskutere opp ned og i mente, så finner du bare telefonnummeret til ditt nav-kontor og be ham ta det videre med dem. Da tenker jeg han holder kjeft.

Teit sjef!

Endret av Kari Mari
Skrevet

Okei... Da er det ikke bare jeg som synes dette er drøyt! Skal ta det opp og be om nytt svar!

Anonymous poster hash: 9f8a3...2b9
Skrevet

Herlighet, du har 10 dager i året til syke barn, og skal ikke trekkes i lønn for disse.

De 14 dagene du har jobbet ekstra skal du enten ha betalt for eller kunne avspasere. 

Hva slags lønnssystem har dere egentlig? Jeg jobber også deltid, men av og til blir det en ekstra dag pga sykdom e.l. og da får jeg jo betalt for den dagen sammen med resten av lønnen min i slutten av måneden. Sparer du opp alle ekstra dager i løpet at et helt år før du får lønn for dem? Det hører utrolig rart ut, nesten gang du blir bedt om å jobbe en ekstra dag ville jeg forlangt lønn for den dagen på neste lønn.

Anonymous poster hash: f1fe9...50c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...