Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 Bare etter arbeidstid, tror jeg. Kan det kreves testing av de ansatte? Anonymous poster hash: 9bd5a...f25
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 Jeg hadde gitt beskjed til styrer. Anonymous poster hash: 22d71...ee4
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 tviler på det, men dette er nokså alvorlig, vet ikke om du er en kollega eller foreldre, men du MÅ ivertfall ta dette opp med pedagogisk leder eller styrer ved barnehagen ,så får de ta tak i dette, kan vel umulig fungere bra i jobben sin om vedkommende ruser seg ? Anonymous poster hash: afe25...97e
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Eg jobba med ei som gjore det å gå beskjed til styrer å fikk da beskjed om at så lenge det var etter arbeidstid evt bare helger var det lite å gjøre pga di ikke kan blande seg inn i fritiden til ansatte, men det skader jo ikke å gi beskjed Anonymous poster hash: 566c7...44c
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 Kjenner flere som jobber i barnehage og ruser seg på fritiden. De er nok flinke med barna , men hadde ikke likt at de jobbet med mine barn. Anonymous poster hash: 7b8d5...535
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #6 Skrevet 3. april 2014 I vår barnehage jobber det ti. Ei eldre dame og ei ung jente. Kjenner de ikke, men veit at de ruser seg i helgene fra felles bekjente. De er fantastiske med barna og så lenge jeg ikke observerer noe negativt får de gjøre jobben sin. Sikkert feil tankegang, men pytt pytt... Anonymous poster hash: b4757...ca1
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 To så klart. Innlegget over. Anonymous poster hash: b4757...ca1
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 Ruser seg snakker man da om narkotika? Man skal ha plettfritt vandel for å jobbe i bhg. Og man bør være psykisk frisk! Anonymous poster hash: 8eb48...1b5
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 Mange som ruser seg som ikke er tatt for det eller viser psykiske lidelser... H Anonymous poster hash: b4757...ca1
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 Hvordan ruser seg da? Er stor forskjell på heroin og hasj. Og alkohol er etter min mening verre enn hasj. Anonymous poster hash: fe8a7...6ae
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #11 Skrevet 3. april 2014 Ruser seg snakker man da om narkotika? Man skal ha plettfritt vandel for å jobbe i bhg. Og man bør være psykisk frisk! Anonymous poster hash: 8eb48...1b5 For å jobbe i barnehage må man bare ikke ha noe som har med barn å gjøre, på vandelsattesten. Har jobbet i barnehage i flere år selv. Mulig rus er unntak, men kjenner en som jobbet på SFO selv om han hadde blitt tatt for bruk og besittelse.. Han er kjempe person da Så jeg hadde ikke bekymret meg, så lenge de ikke er synlig ruset Anonymous poster hash: 79f18...d04
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #12 Skrevet 3. april 2014 Jeg mener man skal ta kontakt med styrer ang. bekymringen. Barnehagen har mest sannsynlig en AKAN-kontakt som er fin å bruke i slike tilfeller. Argumentet med at det skjer på fritida er rett og slett ikke godt nok. Har man et rusproblem er det viktig at noen melder i fra slik at problemet kan løses og da helst i tidligstadiet. Tviler ikke på at vedkommende er god i jobben sin, men har vedkommende det godt med seg selv? Så lenge ikke det er snakk om en flaske vin i helga da, eller et glass eller to om kvelden. Da synes jeg ikke man skal blande seg åpenbart, men regner med det er annen rus vi snakker om her. Anonymous poster hash: 293b4...db5
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #13 Skrevet 3. april 2014 Hvordan ruser seg da? Er stor forskjell på heroin og hasj. Og alkohol er etter min mening verre enn hasj. Anonymous poster hash: fe8a7...6ae Ja, det kan du jo mene, men alkoholrusrn forsvinner i det minste ut av kroppen etter en dag (mens hasjrus sitter i kroppen i opptil en uke avhengig av hvor mye man har tatt), og det er heller ikke slik at man kan risikere å bli psykotisk etter å ha drukket alkohol på samme måte som man faktisk kan med hasj... Anonymous poster hash: 06901...43c
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #14 Skrevet 3. april 2014 Jeg mener man skal ta kontakt med styrer ang. bekymringen. Barnehagen har mest sannsynlig en AKAN-kontakt som er fin å bruke i slike tilfeller. Argumentet med at det skjer på fritida er rett og slett ikke godt nok. Har man et rusproblem er det viktig at noen melder i fra slik at problemet kan løses og da helst i tidligstadiet. Tviler ikke på at vedkommende er god i jobben sin, men har vedkommende det godt med seg selv? Så lenge ikke det er snakk om en flaske vin i helga da, eller et glass eller to om kvelden. Da synes jeg ikke man skal blande seg åpenbart, men regner med det er annen rus vi snakker om her. Anonymous poster hash: 293b4...db5 Nå vil vel neppe personer det gjelder mene de har et problem, da Anonymous poster hash: 813f1...12a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #15 Skrevet 3. april 2014 Jeg mener man skal ta kontakt med styrer ang. bekymringen. Barnehagen har mest sannsynlig en AKAN-kontakt som er fin å bruke i slike tilfeller. Argumentet med at det skjer på fritida er rett og slett ikke godt nok. Har man et rusproblem er det viktig at noen melder i fra slik at problemet kan løses og da helst i tidligstadiet. Tviler ikke på at vedkommende er god i jobben sin, men har vedkommende det godt med seg selv? Så lenge ikke det er snakk om en flaske vin i helga da, eller et glass eller to om kvelden. Da synes jeg ikke man skal blande seg åpenbart, men regner med det er annen rus vi snakker om her. Anonymous poster hash: 293b4...db5 Nå vil vel neppe personer det gjelder mene de har et problem, da Anonymous poster hash: 813f1...12a Det er ikke sikkert. Og det er bedre å gjøre noe, enn ingenting. Kanskje ikke det er et problem, men at vedkommende blir oppmerksom på at andre har lagt merke til rusingen og vil derfor begrense seg enda mer. Kanskje det til og med er en oppvekker og at vedkommende stopper helt, uten noe mer styr. Altså, alt blir spekulasjoner, men det viktigste er at man gjør noe med det man kan gjøre noe med. Og si ifra om sin bekymring synes jeg er på sin plass. Ikke så ille at det ikke er godt for no. Anonymous poster hash: 293b4...db5
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #16 Skrevet 3. april 2014 Ruser seg snakker man da om narkotika? Man skal ha plettfritt vandel for å jobbe i bhg. Og man bør være psykisk frisk! Anonymous poster hash: 8eb48...1b5 For å jobbe i barnehage må man bare ikke ha noe som har med barn å gjøre, på vandelsattesten. Har jobbet i barnehage i flere år selv. Mulig rus er unntak, men kjenner en som jobbet på SFO selv om han hadde blitt tatt for bruk og besittelse.. Han er kjempe person da Så jeg hadde ikke bekymret meg, så lenge de ikke er synlig ruset Anonymous poster hash: 79f18...d04 Eh, det var dette med den berømte magefølelsen da. Min jobb kan kreve å få sjekket alle ansatte. Spor av narkotika kan føre til sparken. Så lar man dop huer passe barna? What a news! Media kom på banen! Anonymous poster hash: 8eb48...1b5
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #17 Skrevet 3. april 2014 Jeg mener man skal ta kontakt med styrer ang. bekymringen. Barnehagen har mest sannsynlig en AKAN-kontakt som er fin å bruke i slike tilfeller. Argumentet med at det skjer på fritida er rett og slett ikke godt nok. Har man et rusproblem er det viktig at noen melder i fra slik at problemet kan løses og da helst i tidligstadiet. Tviler ikke på at vedkommende er god i jobben sin, men har vedkommende det godt med seg selv? Så lenge ikke det er snakk om en flaske vin i helga da, eller et glass eller to om kvelden. Da synes jeg ikke man skal blande seg åpenbart, men regner med det er annen rus vi snakker om her. Anonymous poster hash: 293b4...db5 Nå vil vel neppe personer det gjelder mene de har et problem, da Anonymous poster hash: 813f1...12a Det er ikke sikkert. Og det er bedre å gjøre noe, enn ingenting. Kanskje ikke det er et problem, men at vedkommende blir oppmerksom på at andre har lagt merke til rusingen og vil derfor begrense seg enda mer. Kanskje det til og med er en oppvekker og at vedkommende stopper helt, uten noe mer styr. Altså, alt blir spekulasjoner, men det viktigste er at man gjør noe med det man kan gjøre noe med. Og si ifra om sin bekymring synes jeg er på sin plass. Ikke så ille at det ikke er godt for no. Anonymous poster hash: 293b4...db5 Mødre som ruser seg og er ustabile får tilsyn men bhg ansatte skal man synes synd på? Logikk? Spark de selvsagt! Anonymous poster hash: 8eb48...1b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå