Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse/kristen-lege-nekter-aa-sette-spiral/a/10146844/ Hvor går grensa mellom egen overbevisning og jobbrelaterte saker? Jeg synes at er man så religiøs at man ikke klarer å utføre jobben sin,så må man faktisk finne seg en annen jobb... Anonymous poster hash: 7b727...62f
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 Jeg mener det er veldig lett for en mann i posisjon å "vite" hva det er som er "til det beste" for kvinner. Kvinnene har jo ikke stort hun skal ha sagt, så da får mennene ture på. Men en liten djevel inni meg koser seg nå for det har aldri før vært så populært å være feminist som det er nå. Håper flere får opp øynene for hvor skjevt samfunnet faktisk er og hvor viktig feminismen er! Anonymous poster hash: 035d2...ad5
☆☆☆ Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 Jeg mener det er veldig lett for en mann i posisjon å "vite" hva det er som er "til det beste" for kvinner. Kvinnene har jo ikke stort hun skal ha sagt, så da får mennene ture på. Men en liten djevel inni meg koser seg nå for det har aldri før vært så populært å være feminist som det er nå. Håper flere får opp øynene for hvor skjevt samfunnet faktisk er og hvor viktig feminismen er! Anonymous poster hash: 035d2...ad5 Forstod ikkje heilt kva menn har med saka å gjere, den aktuelle legen er kvinne. Men ja, horribelt!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Enig med deg hi, sånn er det da alle andre steder! Eller kan man feks ta seg jobb på et aldershjem, men nekte å holde en døende i hånden? Tviler på det... Anonymous poster hash: 912fc...d97
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 Er for reservasjon pga da vet man hvilken lege som er religiøst overbevist. Er ikke troende i yrket mitt og ønsker å måte fagpersoner. Privat kan jeg ha det kjekt med religiøse som ligner min tro. Man skal ikke pakke sin egen tro på andre! Anonymous poster hash: 7d616...f00
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #6 Skrevet 3. april 2014 Ut fra det lille jeg har lest synes jeg de her har funnet en grei løsning. Legene har funnet en arbeidsdeling som gjør at innsetting av spiral sorterer under en annen lege. Da ser jeg ikke det store problemet. Det er vell det samme som om en kvinlig lege overlot penisundersøkelser til sin manlige kolega mens han overlot brystundersøkelser til henne fordi ingen av dem var bekvemme med den typen intimkontakt med det motsatte kjønn. Så lenge tilbudet til pasienten er tilfredstillende synes jeg en slik arbeidsdeling må være helt i orden. Anonymous poster hash: 1e8c9...574
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 Enig med deg hi, sånn er det da alle andre steder! Eller kan man feks ta seg jobb på et aldershjem, men nekte å holde en døende i hånden? Tviler på det... Anonymous poster hash: 912fc...d97 Jo, det kan man. Det kommer bare ann på arbeidskontrakten din. Anonymous poster hash: 1e8c9...574
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 Det det blir for dumt. Hun burde ikke være lege om hun ikke kan gjøre jobben sin. Anonymous poster hash: fecaf...d55
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 Det det blir for dumt. Hun burde ikke være lege om hun ikke kan gjøre jobben sin. Anonymous poster hash: fecaf...d55 Ikke alle leger er like flinke til alt, eller interesserer seg for det samme. Da er det jo lurt at de samarbeider slik at alle oppgavene blir utført på en god måte. På legesenteret jeg bruker er det en mann som ikke gjør underlivsundersøkelser på kvinner. Så vidt jeg vet er det bare fordi han ikke liker det og ikke er flink til det. Akkurat de undersøkelsene overlater han da til en av de andre legene på senteret. Han er likevell annsett som en veldig dyktig lege som det er vansklig å få plass hos. Anonymous poster hash: 1e8c9...574
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 Jeg mener seriøst at om hun ikke klarer å gjøre jobben sin så må hun finne seg et annet yrke. Prest for eksempel. Dette går over stokk og stein og jeg lurer på hvor det skal ende. Anonymous poster hash: 7a634...c39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå