Gå til innhold

Hva gjør vi ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk en datter i januar. Jeg er hjemme med henne.

 

Etter svangerskapet har jeg hatt noe bekkenplager, men i forrige uke "smalt" det helt. Hofta på den ene siden både svikter og jeg har utrolig med smerter. Jeg må rulle meg rundt i senga for å komme opp, og bruker utrolig med tid. Må bruke hjelpemidler for å komme opp av stol og syns der er skikkelig skummelt i trapper osv.

 

Det sier seg selv at jeg ikke takler hverdagen med 3 mnd gammel baby veldig godt.

 

Jeg har ikke permisjon fra et lønnet arbeid, og tok permisjon fra masterstudie jeg er igang med før jeg ble gravid. Så jeg har ingen lønn nå, og heller ingen forhold jeg kan sykemeldes fra.

 

Samboeren er i jobb, og har denne uken brukt sykt barn meldinger for å være hjemme og ta vare på oss. Men de dagene er jo ikke mange. Hva gjør vi ellers ? Noen som vet ?

 

 

Anonymous poster hash: 269ca...80c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må dra til legen? Henvisning til fysio el.

 

Anonymous poster hash: 8a59c...5a2

Skrevet

Joda. Men ift til at jeg faktisk ikke kan bære henne ? Mannen må jo jobbe.

 

Anonymous poster hash: 269ca...80c

Skrevet

Du kan sykmeldes fra permisjonenog mannen kan ta over.

Dessuten har vel pappaer selsvtendig opptjening?

Ville tatt kontakt med nav for å høre



Anonymous poster hash: 26187...472
Skrevet

Gå på Nav.no eller ring dem! Må da gå an å sjekke ut noe selv, enn å få servert svar her!

På nett kan du lese om; Ene forelderen har mulighet til å ta over deler/hele permisjonen hvis den andre ikke kan.

Tips: kiropraktor kan hjelpe deg med kroppen din.

 

Anonymous poster hash: e049b...6ea

Skrevet

Ville jo først og fremst kommet meg til en naprapat, kiropraktor eller manuellterapeut for å få hjelp med kroppen...

 

Du kan sykemeldes selv om du ikke er i jobb, og jeg tror faktisk menn har selvstendig opptjeningsrett nå. Er jo mange som velger å ikke ta permisjon fra studiene og lar far ta hele permisjonen...

 

Om du får en sykemelding og utvidet legeattest på at du ikke klarer håndtere barnet alene, kan far søke om å få foreldrepenger og permisjon fra sin jobb.

 

Ring nav!



Anonymous poster hash: 731b3...99e
Skrevet

Du sykemeldes, og pappaen tar over permen :) Det skulle dere gjort fra første dag du ble syk :)



Anonymous poster hash: 26492...17c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...