Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Epudural ønsker jeg (helst ikke.. Men skjønner den planen fort kan endre seg) MEN... Er det slik at man ikke får lystgass lenger der? Anonymous poster hash: c3026...a00
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Du får desverre ikke lystgass der lengre nei. Fikk ihvertfall ikke det da jeg fødte for 6 mnd siden, de sluttet vel for rundt 1 år siden? Husker jeg ble så trist da jeg gikk gravid og leste dette i nyhetene, for jeg var så forberedt på det. Funket så godt første gang. Anonymous poster hash: 54a86...27d
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 Da er det vel strengt tatt bare epidural man kan få av smertestillende på st. olavs nå? Anonymous poster hash: 61441...920
<3 2G <3 Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Snakk med jordmor på sykehuset om dette. De har ikke lystgrass lengre, men er flinke til å finne alternativ
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 Man får spinalbedøvelse/fødespinal,og det er bedre enn epidural synes jeg. Da får man noen sprøyter midt i ryggraden,som epidural,men man trenger ikke slanger og greier. Denne fødespinalen varer i ca 2,5 timer og er ikke like effektiv som epidural,men tar absoutt toppene. Da jeg fikk den(dobbel dose) kunne jeg endelig snakke og kommunisere igjen! Anonymous poster hash: 4dd0b...6b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #6 Skrevet 3. april 2014 Man får spinalbedøvelse/fødespinal,og det er bedre enn epidural synes jeg. Da får man noen sprøyter midt i ryggraden,som epidural,men man trenger ikke slanger og greier. Denne fødespinalen varer i ca 2,5 timer og er ikke like effektiv som epidural,men tar absoutt toppene. Da jeg fikk den(dobbel dose) kunne jeg endelig snakke og kommunisere igjen! Anonymous poster hash: 4dd0b...6b8 Du fikk ikke dobbel dose. Det finnes ingen eksakt dose spinal. Det tilpasses hver enkelt pasient. Hadde du fått dobbel dose av det som hadde passet deg hadde du blitt lam fra navlen og ned. Det er ikke meningen med fødespinal. Men kan være at anestesilegen sa det for å lure deg til å tro at den kom til å virke kjempegodt. Anonymous poster hash: b4c2c...b91
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 Man får spinalbedøvelse/fødespinal,og det er bedre enn epidural synes jeg. Da får man noen sprøyter midt i ryggraden,som epidural,men man trenger ikke slanger og greier. Denne fødespinalen varer i ca 2,5 timer og er ikke like effektiv som epidural,men tar absoutt toppene. Da jeg fikk den(dobbel dose) kunne jeg endelig snakke og kommunisere igjen! Anonymous poster hash: 4dd0b...6b8 Du fikk ikke dobbel dose. Det finnes ingen eksakt dose spinal. Det tilpasses hver enkelt pasient. Hadde du fått dobbel dose av det som hadde passet deg hadde du blitt lam fra navlen og ned. Det er ikke meningen med fødespinal. Men kan være at anestesilegen sa det for å lure deg til å tro at den kom til å virke kjempegodt. Anonymous poster hash: b4c2c...b91 Hvordan i all verden kan du vite dette?Var du i rommet da jeg fikk den?Jeg så deg ikke..??? Jeg fikk fødespinal som ikke virket,så jeg antar at jeg fikk en vanlig dose som ble satt feil.Etter 15 minutter kom han tilbake fordi det var null virkning og satte den en gang til,og da virket den som faan. Så det kan jo hende at noe av den føste dosen virket likevel fordi virkningen ble så sterk. Jeg kjente ikke noe fra hoftene og ned,og slik var det ikke med andremann da jeg fikk spinalbedøvelse. Så det er dobbelt dose i mine øyne! Slutt å vær så jævla bastant når du aldri var i rommet! Anonymous poster hash: 4dd0b...6b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 Oi, når sluttet de med lystgass? Jeg kg leste om dette da jeg gikk gravid, men syns også å ha lest at de bygget om for å få godkjent ventilering så de kunne fortsette å tilby det. Jeg fikk lystgass der for 16måneder siden og slo meg til ro med at de skulle fortsette med dette likevel da. Huff, jeg vil jo ha det med neste også... Anonymous poster hash: 6baf7...1b7
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 Jeg fødte for 10 mnd siden og fikk det ikke... Anonymous poster hash: 4dd0b...6b8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 Ingen lystgass. Fødte for 4 mnd siden. De har alt annet da, selvfølgelig Anonymous poster hash: b4b9d...e05
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #11 Skrevet 3. april 2014 Man får spinalbedøvelse/fødespinal,og det er bedre enn epidural synes jeg. Da får man noen sprøyter midt i ryggraden,som epidural,men man trenger ikke slanger og greier. Denne fødespinalen varer i ca 2,5 timer og er ikke like effektiv som epidural,men tar absoutt toppene. Da jeg fikk den(dobbel dose) kunne jeg endelig snakke og kommunisere igjen! Anonymous poster hash: 4dd0b...6b8 Du fikk ikke dobbel dose. Det finnes ingen eksakt dose spinal. Det tilpasses hver enkelt pasient. Hadde du fått dobbel dose av det som hadde passet deg hadde du blitt lam fra navlen og ned. Det er ikke meningen med fødespinal. Men kan være at anestesilegen sa det for å lure deg til å tro at den kom til å virke kjempegodt. Anonymous poster hash: b4c2c...b91 Hvordan i all verden kan du vite dette?Var du i rommet da jeg fikk den?Jeg så deg ikke..??? Jeg fikk fødespinal som ikke virket,så jeg antar at jeg fikk en vanlig dose som ble satt feil.Etter 15 minutter kom han tilbake fordi det var null virkning og satte den en gang til,og da virket den som faan. Så det kan jo hende at noe av den føste dosen virket likevel fordi virkningen ble så sterk. Jeg kjente ikke noe fra hoftene og ned,og slik var det ikke med andremann da jeg fikk spinalbedøvelse. Så det er dobbelt dose i mine øyne! Slutt å vær så jævla bastant når du aldri var i rommet! Anonymous poster hash: 4dd0b...6b8 Første dose ble satt utenfor spinalkanalen= ingen spinal. Andre dose satt riktig, i spinalkanalen= er lik enkel dose😉 Anonymous poster hash: b4c2c...b91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå