Gå til innhold

Hvor ofte har dere dessert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver dag? I helga? Når dere har gjester?...Vi har veldig sjelden dessert. Blir mest om sommeren når vi spiser ute, og ellers når vi har gjester. 

Anonymous poster hash: dff5b...7bd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

kun i høytider her..bare blitt sånn..

Anonymous poster hash: c9ae6...877
Skrevet

Aldri. Is på sommeren, eller jordbær/vannmelon. :)

Skrevet

2-3 ganger i uken, desserten er alltid smoothie i forskjellige varianter

Anonymous poster hash: 37973...22d
Skrevet

Aldri...

Anonymous poster hash: dcc3a...ec3

Skrevet

Aldri. Datteren min på 5 år skjønte ikke hva bestemoren hennes snakket om når hun spurte om hun ville ha dessert :P

Anonymous poster hash: 42b3f...310

Skrevet

En-to gang i måneden kanskje, pluss høytider. Kommer alltid spontant om vi er på butikken og får øye på fruktcoctailen ;) 

Skrevet (endret)

Tja, det kommer vel an på hva man betegner som dessert. 

Skikkelig dessert, sånn jeg fikk av besteforeldrene mine når vi var på søndagsmiddag hos dem, har vi kanskje en gang eller to i måneden. 

Her i huset kaller vi pinneis, rester av kaker og boller (f.eks fra besøket dagen før) eller smoothie for dessert,  og det har vi 3-4 ganger i uken på sommeren, og en gang eller to i uken resten av året. 

Endret av New Girl
Skrevet

Aldri på vinteren omtrent, men ofte på sommeren. Vi har masse jordbær, bringebær og rips i hagen, og en stor skog med andre bær i området. Da blir det ofte jordbær og fløte, bringebær og is, trollkrem ol. Veldig mye bærdessert og det er SÅ godt! :)

Skal jo ikke si at vi aldri spiser is ol, men når jeg tenker dessert, så tenker jeg pådekking rett etter middagen. 

Anonymous poster hash: 28ad5...5ac
Skrevet

tja, hender gubben lager smoothie, eller at jeg spiser litt frukt/bær på kvelden, baker av og til men det går ofte med når vi er på besøk hos mormor osv.

Anonymous poster hash: c75b1...457
Skrevet

På sommeren blir det friske jordbær til dessert flere ganger i uken uavhengig om vi har besøk eller ikke :)

På vinteren har vi som regel dessert hvis vi har middagsgjester. Sist vi hadde besøk hadde vi vafler med jordbær- og champagnesyltetøy (!) til. Stas!

Litt avhengig av hva jeg serverer når vi har besøk er Pavlova, tilslørte bondepiker, sorbet med mussérende over og sjokolademousse gjengangere. Jeg synes puddinger (bortsett fra mandelkjernepudding og semulepudding) og gelé er EKKELT. Mat (bortsett fra lutefisk) skal ikke skjelve ;)

Skrevet

Ganske ofte. Det er en god anledning til å få masse vitaminer i ungene.

Vi lager ofte fruktshakes med typisk epler,pærer, banan, yoghurt naturell og frosne bær (og en dæsj c-vitaminer i), det er superpopulært.

Ellers kan vi ha noe sporadisk, typisk hjemmelaget blåbæris eller riskrem med grøtrester en søndag.

Skrevet

Ikke ofte. Når vi har besøk helst. Ellers hender det at vi lager fruktsalat til dessert eller at ungene spiser litt yoghurt.

Anonymous poster hash: e652d...d0c

Skrevet

Pleier ha anten dessert eller kaffimat på sundagar, og når me har middagsbesøk. Lagar smoothie 1 - 2 gonger i veka, men ikkje som dessert.

Skrevet

Sjelden på vinteren, men blir litt is på sommeren. I går hadde begge barna besøk og var ute og lekte i finværet. Da ble det en is. Kanskje 2-3 ganger i uken om sommeren. Ingen som er særlig glad i dessert her i huset.

Jeg spiser enorme mengder jordbær med fløte i sesongen for norske bær (er det aller, aller beste jeg vet), men ingen av barna liker det og mannen er sånn måtelig begeistret. Helt ok, more for me;)

Anonymous poster hash: 28e11...07e

Skrevet

Definisjonsspørsmål..

Relativt ofte smoothie, frukt, kesam, yoghurt osv.

Kaker osv er ganske sjelden vare. Is på sommeren er mer vanlig, men ingen av oss er veldig dessertmennesker og bestiller f eks sjelden dessert på restaurant, så faller meg sjelden inn å lage noe.

Pannekaker, hjemmebakst osv til frokost I helgene derimot, det er noe vi koser oss med et par ganger i mnd:)

Skrevet

Aldri,kun om vi inviterer gjester.

Anonymous poster hash: 11afa...5eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...