Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Det har jo blitt ganske hysteriske tilstander det med hva slags pålegg barna skal få spise, og ikke spise på brødskiva. Forferdelig fokus helt i fra babystadiet. Ikke rart vi har et samfunn som snart har flere med spiseproblemer enn de uten. Hvis man ikke fokuserer så forferdelig på sunnhet og null sukker, så tror jeg at barna får et avslappet til kosten. Vi lar barna få velge selv. Vi har ikke nugatti i hus, men vi har brunost og syltetøy. Men barna velger nesten hver dag enten skinkeost, kaviar, makrell i tomat eller hvitost. Kanskje 2 måltider i mnd vil de ha syltetøy. Og da får de det. Uansett om det er tirsdag eller lørdag. Jo mere fokus på fy fy mat, jo mere interessant/spennende blir jo nettopp den maten tror jeg. Hvorfor kan vi ikke være mere avslappet med hva slags pålegg barna skal ha? Litt av alt har jeg troen på. Anonymous poster hash: 4936b...17f
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Hadde sønnen min på 2.5 år fått velge hva han skulle ha på skiven så hadde han spist syltetøy og prim til alle måltid. Så jeg må nok bestemme en stund til. Anonymous poster hash: d5dba...5f0
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Det er jo så forskjellig fra barn til barn.Men jeg er enig med deg, foreldrenes holdning har mye og si, og spiser vi sammen med barna? Hva spiser vi da?Her spiser vi stort sett det samme på brødskiva. Trur han yngste synes det er tøft å ha det samma på som meg. Da går det i makrell i tomat, kaviar eller leverpostei.Hvis jeg ikke spiser smører han seg to brødskiver med nugatti. Konsekvent. Og faren trur han bare liker nugatti. Det veit jo jeg ikke stemmer, men men..Han er ikke så liten han her da, han er elleve år. Anonymous poster hash: 6e720...670
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Hadde det vært opp til meg hadde jeg spist loff med nugatti hver bidige dag. Da jeg var barn, altså. Men det er ikke sikkert det hadde vart så lenge. Tipper jeg hadde blitt ganske lei loff med nugatti etter en ukes tid. Men jeg bar litt preg av å være et matvrak som liten.. Så foreldrene mine gjorde nok klokt i å begrense nugattien. Men igjen. Hadde jeg fått spise nugatti når jeg ville, så hadde jeg kanskje ikke gjemt sjokoladeplater under senga, som jeg lå og smugspiste i skjul og i skam. I en alder av 8-10 år. Anonymous poster hash: e3d48...11f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå