Gå til innhold

Hjelpestønad... Barnets kontonummer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søker om hjelpestønad for sønnen min med epilepsi og sterk allergi. Fått alle legeerklæringer og skal nå sende inn skjema. Men man skal oppføre barnets kontonummer står det på skjema. Skal jeg oppgi barnets konto slik at dette blir disponert av barnet når det blir eldre? Er ikke hjelpestønad som en støtte for foreldre som har mye "ekstra arbeid"?

Jeg har måtte sagt opp jobb og endre rutiner og hverdagen mye og skal ikke disse pengene være en kompensasjon for foreldrene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var sikker på at dette var en ytelse til foreldrene ja.

Anonymous poster hash: e4e1b...d7d

Skrevet

Jeg synes også dette er merkelig og har ringt Nav og spurt. De sier at pengene skal inn på barnets konto, men at de er ment for at den hjelpetrengende, altså barnet, skal kunne betale for hjelpen. Hjelpestønad gis også til voksne hjelpetrengende, så det er antakelig derfor det er slik. Det virker uansett merkelig når det gis til barn. Jeg har bare tatt pengene ut fra barnets konto igjen.

Anonymous poster hash: 4878e...d8f
Skrevet

Ja det er ett bakvendt system. Jeg får pengene inn på kontoen til barnet mitt og overfører det hver mnd over til meg!!!

Anonymous poster hash: 5bef8...9ec

Skrevet

OK, takk for svar! Da får jeg oppgi sønnen min sin fox og Pia konto... Føler det er ekkelt å ta ut penger derfra men hvis det er slik NAV ønsker det så...

Skrevet

Er da bare å ordne en egen konto i barnets navn til dette. Det er fort gjort.

Skrevet

Sånn er det med grunnstønaden også. Måtte oppgi barnets konto for grunnstønad for cølialki.

Som om barnet handler maten selv?!

Som du, syns jeg det var ubehagelig å trekke et fast månedlig beløp fra barnets konto, men nå er det blitt en vane..

Anonymous poster hash: 98be6...30b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...