Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Prøver å få med 2 fiskemåltider og i hvertfall1 middag med hvitt kjøtt...null fantasi her Anonymous poster hash: 68802...6a2
SmellyCat Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Blomkålsuppe med godt brød og skinke Laks og pasta Fiskekaker, makaroni, løk og poteter Torskegryte med ris Fiskegrateng Kyllingfileter surret i spekeskinke med ovnsstekte poteter og soppstuing Koteletter med div.tilbehør Ps: har vanligvis ikke så mange fiskemåltider per.uke, men fikk en del fersk fisk denne uken
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Denne uken ser slik ut hos oss, men vi er helt i startfasen med ukemenyer og som nybegynnere å regne:) Mandag: kjøttkaker Tirsdag: lettsaltet torsk Onsdag: hjemmelaget tomatsuppe Torsdag: fiskekaker Fredag: taco Lørdag + søndag: lapskaus Tror neste uke blir litt mer spennende, men den menyen lager vi i morgen eller fredag:) vi prøver å ha to fiskemiddager, en vegetarmiddag og helst ikke mer enn to middager med rødt kjøtt/ kjøttdeig. Denne uken har vi syndet litt mot dette. Anonymous poster hash: 9467b...d45
Tipptopp Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Menyen vår denne uken: Pølsegrateng. Pølsegrateng rest. Hjemmelagde kjøttkaker, kålstuing, brun saus og poteter. Bakt potet med bacon, ost, rømme, krydder/hvitløkssmør, mais og dressing. Kyllingklubber, ris, aspargesbønner frest i panna og sweet and sour saus. Lørdag og søndag er ikke bestemt. Er hjemme med mini og har varm lunsj noen dager i uka og i dag ble det fiskegrateng. Så fisk blir spist i snitt en gang i uka, men ønsker oftere.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Denne uka har vi spist/planlegger å spise: Man: Spagetti bolognese med godt brød Tir: ovnsbakt laks med poteter og grønnsaker Ons: kylling med ris og grønnsaker Tor: laks i grovt pitabrød med salat og tzatziki (rester fra tirs) Fre: kylling- og baconpai med salat (rester fra ons) Lør: taco / enchiladas Søn: rester (evt tacopizza) Anonymous poster hash: c7dc1...776
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 Prøver å få med 2 fiskemåltider og i hvertfall1 middag med hvitt kjøtt...null fantasi her Anonymous poster hash: 68802...6a2 Fiskepudding med gulrot, blomkål og karrisaus Hjemmelagde kjøttkaker med erter, brokkoli og gulrot Hjemmelaget Skogsoppsuppe med asparges Grøt Pannekaker og ertesuppe Grille Svinestek med rotgrønnsaker Anonymous poster hash: 05811...86b
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 Ikke så mye å skryte av sånn sunnhetsmessig denne uken, men: Mandag: Fiskekaker, med lun potetsalat (potet, spinat, hvitløk) og tzatziki Tirsdag: Fullkornspasta med kjøttboller i tomatsaus Onsdag: Kylling Tikka Masala, ris, salat, raita torsdag: (ingen felles middag) Far og datter på svømming så de spiser kjapp pølsemiddag før de drar dit, jeg kjøper sushi på vei hjem Fredag: Hjemmelaget pizza Lørdag og søndag ikke bestemt ennå. Anonymous poster hash: 469f0...18b
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 Vi har ganske kjedelig meny denne uken. Vi lager all mat fra bunnen av, bortsett fra pasta. Mandag: Tomatsuppe med egg Tirsdag: Nachos med karbonadedeig, jalapenos, purreløk, krydder og ost Onsdag: Kjøttkaker med løk, brun saus og stekte poteter + blomkål og brokkoli Torsdag: Seifilet, stekt løk, stekte poteter + blomkål og brokkoli Fredag: Lasagne med salat ved siden av Lørdag: Laks med agurksalat, poteter, rømme og grønnsaker Søndag: Vet ikke. Anonymous poster hash: 2e1f3...ffb
Snabeltann Skrevet 2. april 2014 #9 Skrevet 2. april 2014 Dere er flinke ass. Her var det spagetti og kjøttdeig på mandag. Lager pastasausen selv da*flink*, fiskekaker rett fra kjøledisken med mills potetmos og råkost (jeee!) så i dag hadde vi ostepanetter og pastasalat med diverse grønnsaker, sopp osv, i morgen blir det pannekaker (jeg lager m halvparten grovt mel) fredag skal vi ha medisterpølse, poteter og brun saus med brokkloli, lørdag blir det indisk kyllinggryte (bruker toro saus med tilsetter litt ekstra snacks) med salat og så på søndag blir det grilling i skauen og grøt med masse herlig sukker og smør og rød saft senere :-)) vi lager dessert til alle måltider. For det meste fruktfat, eller til variasjon smoothie, fryse frukt-is, og fredag blir det gjerne en strimmel sjokkis til hver. Og is på lørdag. (Med diverse snadder!) vi spiser ikke lørdagsgodt i tillegg da.
Isola&Lille+julegave Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 Denne uka: Mandag: fiskegrateng Tirsdag: fiskeboller i karri-saus Onsdag: spagetti og kjøttsaus Torsdag: rester Fredag: kyllinglår med curry og kokosmelk bakt i ovn Lørdag: lapskaus Søndag: lammelår med fløtegratinerte poteter og tilbehør (mintgele!!!) Lager maten fra bunn. Eller nesten hvertfall. Ikke fiskegratengen og selve fiskebollene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå