Gå til innhold

Noen som vil dele sin ukesmeny?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å få med 2 fiskemåltider og i hvertfall1 middag med hvitt kjøtt...null fantasi her :P

 

Anonymous poster hash: 68802...6a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blomkålsuppe med godt brød og skinke

Laks og pasta

Fiskekaker, makaroni, løk og poteter

Torskegryte med ris

Fiskegrateng

Kyllingfileter surret i spekeskinke med ovnsstekte poteter og soppstuing

Koteletter med div.tilbehør

 

Ps: har vanligvis ikke så mange fiskemåltider per.uke, men fikk en del fersk fisk denne uken :)

Skrevet

Denne uken ser slik ut hos oss, men vi er helt i startfasen med ukemenyer og som nybegynnere å regne:)

 

Mandag: kjøttkaker

Tirsdag: lettsaltet torsk

Onsdag: hjemmelaget tomatsuppe

Torsdag: fiskekaker

Fredag: taco

Lørdag + søndag: lapskaus

 

Tror neste uke blir litt mer spennende, men den menyen lager vi i morgen eller fredag:) vi prøver å ha to fiskemiddager, en vegetarmiddag og helst ikke mer enn to middager med rødt kjøtt/ kjøttdeig. Denne uken har vi syndet litt mot dette.

 

Anonymous poster hash: 9467b...d45

Skrevet

Menyen vår denne uken:

 

Pølsegrateng.

Pølsegrateng rest.

Hjemmelagde kjøttkaker, kålstuing, brun saus og poteter.

Bakt potet med bacon, ost, rømme, krydder/hvitløkssmør, mais og dressing.

Kyllingklubber, ris, aspargesbønner frest i panna og sweet and sour saus.

 

Lørdag og søndag er ikke bestemt.

 

Er hjemme med mini og har varm lunsj noen dager i uka og i dag ble det fiskegrateng. Så fisk blir spist i snitt en gang i uka, men ønsker oftere.

Skrevet

Denne uka har vi spist/planlegger å spise:

 

Man: Spagetti bolognese med godt brød

Tir: ovnsbakt laks med poteter og grønnsaker

Ons: kylling med ris og grønnsaker

Tor: laks i grovt pitabrød med salat og tzatziki (rester fra tirs)

Fre: kylling- og baconpai med salat (rester fra ons)

Lør: taco / enchiladas

Søn: rester (evt tacopizza)

 

Anonymous poster hash: c7dc1...776

Skrevet

Prøver å få med 2 fiskemåltider og i hvertfall1 middag med hvitt kjøtt...null fantasi her :P

 

Anonymous poster hash: 68802...6a2

Fiskepudding med gulrot, blomkål og karrisaus

 

Hjemmelagde kjøttkaker med erter, brokkoli og gulrot

 

Hjemmelaget Skogsoppsuppe med asparges

 

Grøt

 

Pannekaker og ertesuppe

 

Grille

 

Svinestek med rotgrønnsaker

 

Anonymous poster hash: 05811...86b

Skrevet

Ikke så mye å skryte av sånn sunnhetsmessig denne uken, men:

Mandag: Fiskekaker, med lun potetsalat (potet, spinat, hvitløk) og tzatziki

Tirsdag: Fullkornspasta med kjøttboller i tomatsaus

Onsdag: Kylling Tikka Masala, ris, salat, raita

torsdag: (ingen felles middag) Far og datter på svømming så de spiser kjapp pølsemiddag før de drar dit, jeg kjøper sushi på vei hjem

Fredag: Hjemmelaget pizza

Lørdag og søndag ikke bestemt ennå.

 

Anonymous poster hash: 469f0...18b

Skrevet

Vi har ganske kjedelig meny denne uken. Vi lager all mat fra bunnen av, bortsett fra pasta.

 

Mandag: Tomatsuppe med egg

Tirsdag: Nachos med karbonadedeig, jalapenos, purreløk, krydder og ost

Onsdag: Kjøttkaker med løk, brun saus og stekte poteter + blomkål og brokkoli

Torsdag: Seifilet, stekt løk, stekte poteter + blomkål og brokkoli

Fredag: Lasagne med salat ved siden av

Lørdag: Laks med agurksalat, poteter, rømme og grønnsaker

Søndag: Vet ikke.



Anonymous poster hash: 2e1f3...ffb
Skrevet

Dere er flinke ass. Her var det spagetti og kjøttdeig på mandag. Lager pastasausen selv da*flink*, fiskekaker rett fra kjøledisken med mills potetmos og råkost (jeee!) så i dag hadde vi ostepanetter og pastasalat med diverse grønnsaker, sopp osv, i morgen blir det pannekaker (jeg lager m halvparten grovt mel) fredag skal vi ha medisterpølse, poteter og brun saus med brokkloli, lørdag blir det indisk kyllinggryte (bruker toro saus med tilsetter litt ekstra snacks) med salat og så på søndag blir det grilling i skauen og grøt med masse herlig sukker og smør og rød saft senere :-)) vi lager dessert til alle måltider. For det meste fruktfat, eller til variasjon smoothie, fryse frukt-is, og fredag blir det gjerne en strimmel sjokkis til hver. Og is på lørdag. (Med diverse snadder!) vi spiser ikke lørdagsgodt i tillegg da.

Skrevet

Denne uka:

Mandag: fiskegrateng

Tirsdag: fiskeboller i karri-saus

Onsdag: spagetti og kjøttsaus

Torsdag: rester

Fredag: kyllinglår med curry og kokosmelk bakt i ovn

Lørdag: lapskaus

Søndag: lammelår med fløtegratinerte poteter og tilbehør (mintgele!!!)

 

Lager maten fra bunn. Eller nesten hvertfall. Ikke fiskegratengen og selve fiskebollene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...