Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Han tjener mye bedre enn meg, men vil ikke betale bidrag siden barnet er nesten 50/50 hos hver. Hver mnd må jeg mase på penger for halve SFO, og hvis jeg sier han har kjøpt klær for totalt 2000,- på 8 år, tror jeg ikke jeg er langt unna sannheten. Da er det også fordi jeg har sagt fra at barnet trenger sånn og sånn. Har måttet mase da og. Jeg sier støtt at han godt kan kjøpe litt klær og sånt han også siden han ikke betaler bidrag, men ingenting skjer. Har tatt det opp i alle år på alle vis, men fortsatt er det kun jeg som handler. Flere som har det sånn? Hvordan løser dere andre det? Anonymous poster hash: 0db3d...133
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Går til nav og får de til å fastsette bidrag, da må han betale en fast sum hver måned og du trenger aldri mer mase om penger (ihvertfall ikke før dere skal spleise på regulering og konfirmasjon). Bidraget skal da dekke hans del av sfo og hans del av klesbudsjettet. At han har ungen nesten 50% betyr ikke at han slipper bidrag. Anonymous poster hash: e8365...b4a
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Har dere barnet halvt om halvt skal jo han holde klær og utstyr hjemme hos seg selv Anonymous poster hash: 64d2f...23e
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Barnet er bare 2.5 år her da å betaler barnebidrag. Men ellers så har han ikke kjøpt noe som helst til barnet,er til og med jeg som har kjøpt alle tre bilsetene til bilen HANS. Anonymous poster hash: c0ada...ab7
3 i april Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Går det ann og få delt sfo regningen i 2 ? Altså at de sender halve til deg og den andre halve til han ? Jeg vet at enkelt garnehager gjør dette, men usikker på om dette kan gjøres med sfo regningen også..
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 Går til nav og får de til å fastsette bidrag, da må han betale en fast sum hver måned og du trenger aldri mer mase om penger (ihvertfall ikke før dere skal spleise på regulering og konfirmasjon). Bidraget skal da dekke hans del av sfo og hans del av klesbudsjettet. At han har ungen nesten 50% betyr ikke at han slipper bidrag. Anonymous poster hash: e8365...b4a Dette var nytt for meg. Han har sagt at siden vi har barnet ca like mye, har vi ca like mye utgifter, derfor skal ikke han betale noe. Bestiller jeg time på nav? Må jeg ha info om hans inntekt? Det vet jeg jo ikke nøyaktig. Anonymous poster hash: 0db3d...133
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 Har dere barnet halvt om halvt skal jo han holde klær og utstyr hjemme hos seg selv Anonymous poster hash: 64d2f...23e Dobbelt opp av alt? Er det virkelig vanlig? Hvis jeg hadde sluttet med å sende med klær ut utstyr, ville det bare gått ut over barnet. Anonymous poster hash: 0db3d...133
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 Har dere barnet halvt om halvt skal jo han holde klær og utstyr hjemme hos seg selv Anonymous poster hash: 64d2f...23e Dobbelt opp av alt? Er det virkelig vanlig? Hvis jeg hadde sluttet med å sende med klær ut utstyr, ville det bare gått ut over barnet. Anonymous poster hash: 0db3d...133 Selvsagt er det vanlig! Er ikke normalt å måtte dra på alt av klær og utstyr frem og tilbake! Anonymous poster hash: c0ada...ab7
3 i april Skrevet 2. april 2014 #9 Skrevet 2. april 2014 Gi han et valg : Enten så bidrar han med å betale sfo, klær, utstyr, hobbyer ol ellers så går du til nav å krever at han betaler bidrag. Noe du faktisk kan kreve om det er stor forskjell på inntektene deres.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #10 Skrevet 2. april 2014 Barnet er bare 2.5 år her da å betaler barnebidrag. Men ellers så har han ikke kjøpt noe som helst til barnet,er til og med jeg som har kjøpt alle tre bilsetene til bilen HANS. Anonymous poster hash: c0ada...ab7 Det må visst jeg også gjøre, dårlig stelt med sete der Går det ann og få delt sfo regningen i 2 ? Altså at de sender halve til deg og den andre halve til han ? Jeg vet at enkelt garnehager gjør dette, men usikker på om dette kan gjøres med sfo regningen også.. Det tar jeg ikke sjansen på. Før kom regningen til faren, og da lot han være å betale i flere måneder uten at jeg visste det. Da barnet skulle begynne på skolen igjen etter sommerferien, fikk jeg bare beskjed om at vi ikke lenger kunne få plass pga. manglende betaling. Ytterst pinlig og tungvint! Anonymous poster hash: 0db3d...133
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå