Gå til innhold

2,5 år og bruker laaaaang tid ved matbordet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lar dere barna sitte å spise så lenge de vil? Min spiser raskt først, men jo mettere han blir (?) jo tregere blir han. Begynner også ofte å tulle og tøyse og dra ut tida, men spiser stadig litt. Skal vi si at nå er måltidet over å ta vekk maten selv om han kanskje ikke er mett eller la ham avslutte om vi har tid til det?

Hvordan gjør dere dette? Mest problem om morgenen når vi skal komme oss avgårde innen et visst klokkeslett...

Anonymous poster hash: da952...f57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg sier at nå er det frokost i et kvarter, er du ikke ferdig innen da så blir det ikke mer på deg. Min somler og vaser enormt når han er "mett", ofte er grunnen bare at maten er litt kjedelig så han gidder ikke spise selv om han er sulten.

Vi har ikke tid til slikt tull, spesielt middagen er som regel et mareritt. I det sekundet han begynner å tulle tar jeg maten fra ham og sier takk for maten. Så får han vente til kvelds. 

Er de sultne spiser de, regner med de ikke dauer av sult når de har energi til å tøyse og tulle.

Anonymous poster hash: 464b3...36d
Skrevet

Det blir mye, hei- spis maten din og slutt å lek! Men han får (må) spise til han påstår at hàn er mett. Noen gànger når middagen ikke faller helt i smak så prøver han seg med engang. Da må han sitte til han har spist endel iallefall. Han er tynn og småspist så han trenger maten. Ellers hadde jeg lett fjernet maten og sagt at måltidet er over.

Anonymous poster hash: 5933b...5f6

Skrevet

Som sagt, er de sultne spiser de. Ungen pleier ikke sulte seg selv i hjel. 

Hvis du insisterer på å fortsette å la ham tulle mens du maser er det jo ikke noe poeng i å syte om det heller.

Anonymous poster hash: 464b3...36d
Skrevet

Jeg trodde også at barn spiser når de blir sultne. De fleste gjør nok det, men min har aldri greid å gjøre det. Trengte næringsdrikker i en periode (foreskrevet av lege) Nå greier vi oss uten, men han må styres måltidssituasjoner ellers blir det lite spising.

Anonymous poster hash: 5933b...5f6

Skrevet

Min datter har alltid vært både småspist og ekstremt treg. Hun er det enda, og bruker mye lengre tid enn andre på å spise. Hadde jeg sagt at jeg tok bort maten etter et kvarter hadde hun droppet å spise for å slippe. 

Da hun var baby kunne hun ligge i en hel time ved puppen! Det var utrolig slitsomt, andre var ferdig med amming etter ti minutter, jeg var aldri ferdig før det minst hadde gått en halvtime-tre kvarter. Hun er nå 9 år og har bedret seg bittelitt, men bruker fortsatt tid. Har dog blitt flinkere til å spise selv om hun ikke vil, da jeg med alderen ble strengere på å nekte mat om hun var sulten en time etter måltider. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...