Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Hvorfor har dere så mye imot at folk mottar sosialstønad? Man får ikke det hvis man ikke har rett til det. Her får vi sosialstønad begge to, da ingen av oss har jobb. Vi får litt over 25000,- i mnd. Vi får ikke jobber her, da det ikke finnes jobber å søke på her. Vi kan ikke flytte grunnet at vi har barn på skole, de skal ikke måtte bytte skole, flytte fra venner og familie grunnet dette. Da må vi bare vente til det kanskje dukker opp en jobb. Hva mener dere man skal gjøre da? Sulte og bo på gata? Nei gudskjelov er dette noe man har krav på i Norge. Tenk litt før dere dømmer. Anonymous poster hash: 8cf5e...a62
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Vet du, jeg tror at et barn tar MYE større skade av å leve med foreldre som synes at det er helt okay å gå på sosialen over tid enn det har av å flytte! Tenk på hvilke holdninger du overfører til barna når begge foreldrene går på sosialstønad. Jeg vil sterkt anbefale deg å snakke med saksbehandler for å høre om mulighetene for F.eks kvalifiseringsprogrammet. Det vil gi deg fast inntekt over tid, og du får bistand ut mot jobb. Anonymous poster hash: 08397...8de
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Rart at vi som går på dagpenger MÅ takke ja til jobber over hele landet for å få beholde rettigheten til disse pengene, mens dere som går på sosialen slipper! Kjenner det irriterer meg at friske mennesker kan sitte på ræva fordi de ikke HAR LYST TIL Å FLYTTE! Fy faen. Anonymous poster hash: a783e...339
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Er nok mye samfunnsøkonomi å ha de boende på sosialstønAd. Dersom de eier bolig er det lite samfunnsøkononisk å be de selge den å flytte. Kommunen nyter godt av å ha barna og de boende. Mange årsaker til at å motta sosstønad er bedre enn å flytte Anonymous poster hash: 178dc...27b
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Det er ikke bra for barna å ha foreldre gående på sosialstønad fordi de ikke vil flytte, det er i alle fall helt sikkert. Barn trenger gode forbilder, og gode forbilder er de som tar tak i situasjonen og gjør noe med den. Barn trenger ikke dårlige forbilder som lar det skure og gå, og som bare sitter på ræva og venter på at noen skal komme inn døra og tilby dem en jobb. Plukk av deg skylappene, dame! Se verden i et større perspektiv, ta tak i situasjonen og gjør noe med den! Anonymous poster hash: e5715...188
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 Vet du, jeg tror at et barn tar MYE større skade av å leve med foreldre som synes at det er helt okay å gå på sosialen over tid enn det har av å flytte! Tenk på hvilke holdninger du overfører til barna når begge foreldrene går på sosialstønad. Jeg vil sterkt anbefale deg å snakke med saksbehandler for å høre om mulighetene for F.eks kvalifiseringsprogrammet. Det vil gi deg fast inntekt over tid, og du får bistand ut mot jobb. Anonymous poster hash: 08397...8de Tusen takk! Dette har jeg aldri hørt om. Var på nav og leste nå og skal ringe saksbehandler i morgen. Får bare håpe de har slikt her. Å til dere andre, nei vi kan ikke flytte. Er ikke alle som har muligheter til det vet dere. Eller nei, dere som kun ser verden svart/hvitt forstår ikke slikt desverre! Anonymous poster hash: 8cf5e...a62
flypapir Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 Vet du, jeg tror at et barn tar MYE større skade av å leve med foreldre som synes at det er helt okay å gå på sosialen over tid enn det har av å flytte! Tenk på hvilke holdninger du overfører til barna når begge foreldrene går på sosialstønad. Jeg vil sterkt anbefale deg å snakke med saksbehandler for å høre om mulighetene for F.eks kvalifiseringsprogrammet. Det vil gi deg fast inntekt over tid, og du får bistand ut mot jobb. Anonymous poster hash: 08397...8de Tusen takk! Dette har jeg aldri hørt om. Var på nav og leste nå og skal ringe saksbehandler i morgen. Får bare håpe de har slikt her. Å til dere andre, nei vi kan ikke flytte. Er ikke alle som har muligheter til det vet dere. Eller nei, dere som kun ser verden svart/hvitt forstår ikke slikt desverre! Anonymous poster hash: 8cf5e...a62 Kvalifiseringsprogrammet er faktisk en rettighet du har, om du står i fare for å bli langtids sosialhjelpsmottaker. Du får da kvalifiseringsstønad på ca. 14300kr pr mnd, pluss barnetillegg, minus skatt. Du skal være i en form for aktivitet 37,5t i uka. Enten i form av arbeidsrettede tiltak eller gjennom program som du lager i samarbeid m saksbehandler. Man får vedtak for ett år av gangen, men man kan få maks to år totalt. Kvalifiseringsprogrammet kan man bare få en gang iløpet av livet....
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 Vet du, jeg tror at et barn tar MYE større skade av å leve med foreldre som synes at det er helt okay å gå på sosialen over tid enn det har av å flytte! Tenk på hvilke holdninger du overfører til barna når begge foreldrene går på sosialstønad. Jeg vil sterkt anbefale deg å snakke med saksbehandler for å høre om mulighetene for F.eks kvalifiseringsprogrammet. Det vil gi deg fast inntekt over tid, og du får bistand ut mot jobb. Anonymous poster hash: 08397...8de Tusen takk! Dette har jeg aldri hørt om. Var på nav og leste nå og skal ringe saksbehandler i morgen. Får bare håpe de har slikt her. Å til dere andre, nei vi kan ikke flytte. Er ikke alle som har muligheter til det vet dere. Eller nei, dere som kun ser verden svart/hvitt forstår ikke slikt desverre! Anonymous poster hash: 8cf5e...a62 Kvalifiseringsprogrammet er faktisk en rettighet du har, om du står i fare for å bli langtids sosialhjelpsmottaker. Du får da kvalifiseringsstønad på ca. 14300kr pr mnd, pluss barnetillegg, minus skatt. Du skal være i en form for aktivitet 37,5t i uka. Enten i form av arbeidsrettede tiltak eller gjennom program som du lager i samarbeid m saksbehandler. Man får vedtak for ett år av gangen, men man kan få maks to år totalt. Kvalifiseringsprogrammet kan man bare få en gang iløpet av livet.... Takk. Da får vi bare håpe at jeg kan få dette. Anonymous poster hash: 8cf5e...a62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå