Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Jeg har aldri tenkt over det tidligere og har brukt en svart kort kjole i flere bryllup. Var noen som brukte svart kjole i mitt bryllup også, og kunne ikke brydd meg mindre om det. Anonymous poster hash: 13a82...5cf
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Det er vel mye man kan men i utgangspunktet så skal man ikke bruke svart, rødt eller hvitt, hvis man følger etikette. Men det er ikke alle som er så nøye på dette. Anonymous poster hash: 2f15d...a35
Rediken Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Nei, ikke hvis man følger "reglene". Men jeg tror de aller færreste bryr seg den dag i dag. Skal selv gifte meg i sommer og om noen ankommer iført svart kjole bryr det meg fint lite...
Nettisen:) Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Det er ganske gamle "regler", det er ikke så mange som ville reagert tror jeg. Men to av mine gjester spurte meg om det var greit med sort kjole i vårt bryllup. Det var absolutt ikke noe problem for meg:) Lang hvit kjole ville jeg nok stusset over:)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 I gamle dager var det masse regler. Svart -Betyr sorg Rød - Du har hatt et forhold til brudgommen/er forelsket i brudgommen. Gul - Du er sjalu på bruden. Lys grønn - Det er alvenes farge og de liker ikke konkurranse. :-) Hvit - Ikke lov det er bruden sin farge (den gjelder fortsatt) Dette lærte mormor meg. Nå er det meste lov men dresskoden gir hint om sort er ok. Anonymous poster hash: bbccf...38d
Førstemann Skrevet 3. april 2014 Forfatter #7 Skrevet 3. april 2014 I gamle dager var det masse regler. Svart -Betyr sorg Rød - Du har hatt et forhold til brudgommen/er forelsket i brudgommen. Gul - Du er sjalu på bruden. Lys grønn - Det er alvenes farge og de liker ikke konkurranse. :-) Hvit - Ikke lov det er bruden sin farge (den gjelder fortsatt) Dette lærte mormor meg. Nå er det meste lov men dresskoden gir hint om sort er ok. Anonymous poster hash: bbccf...38d Dresskoden er Galla/mørk dress Planen var lang sort kjole med ganske mye "bling" på toppen, men følte plutselig det var veldig hardt og sørgelig å gå i sort i et sommerbryllup...
Sint naken biltyv Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 I gamle dager var det masse regler. Svart -Betyr sorg Rød - Du har hatt et forhold til brudgommen/er forelsket i brudgommen. Gul - Du er sjalu på bruden. Lys grønn - Det er alvenes farge og de liker ikke konkurranse. :-) Hvit - Ikke lov det er bruden sin farge (den gjelder fortsatt) Dette lærte mormor meg. Nå er det meste lov men dresskoden gir hint om sort er ok. Anonymous poster hash: bbccf...38d Dresskoden er Galla/mørk dress Planen var lang sort kjole med ganske mye "bling" på toppen, men følte plutselig det var veldig hardt og sørgelig å gå i sort i et sommerbryllup... Svart, hvitt og rødt er ET STORT NEI i bryllup uansett årstid!!
amandine Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 Hvsi man følger gamle regler trenger man faktisk ikke gå mer enn 100 år tilbake så var brudekjolene svarte..
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 Ulike tider og områder har ulike regler for hva som er akseptabelt. Hvis man skulle følge alle reglene ville det ikke være mye man kunne kle på seg. Da min oldemor giftet seg var det for eksempel ikke godkjent med andre farger enn sort for gifte kvinner. Bruden skulle også gå i sort. Noe annet tydet på umoral. Hvit kjole på bruden var ikke vell anset om hun var en ærbar jente. Anonymous poster hash: f682d...8c5
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #11 Skrevet 3. april 2014 Har ikke folk hørt om Google her inne? Google "galla" så ser du hva slags regler det er for farge og lengde. Mørk dress betyr ikke mørk kjole:) Sort er nei! i et bryllup. Anonymous poster hash: 0c0b8...da4
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #12 Skrevet 3. april 2014 Enig i at svart, hvitt og rødt er feil i bryllup. Samtidig er det lov å se an litt.det viktigste er å ikke overskinne bruden, og holde det smakfullt (da tenker jeg at man ikke kler seg for nakent). Jeg synes damer som er litt eldre enn bruden fint kan avvike litt mer fra reglene. Rød kjole kan være greit så lenge den er smakfull og ikke for sexy, svart kan også være greit så lenge man passer nøye på tilbehøret og ikke blir for dyster. Anonymous poster hash: 4f908...404
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #13 Skrevet 3. april 2014 Jeg giftet meg for 12 år siden. Godt jeg ikke visste om alle disse bryllupsetikettene. Jeg var bare opptatt av min mann og at alle hadde en hyggelig dag. Vi er fortsatt gift selv om sikkert flere hadde feil farge på kjolen/dressen. Anonymous poster hash: 0a66f...13a
Cruella De Vil Skrevet 3. april 2014 #14 Skrevet 3. april 2014 Reglene sier "nei", men det er helt avhengig av hva brudeparet selv tenker også. Jeg hadde sort (sommerlig med fin sommerlig pynt til) kjole i et bryllup en gang, men da hadde jeg sjekket med min venninne bruden at det var OK, hun likte at det ikke var så formelt. Lang sort kjole dynes jet uansett høres litt trist og tungt ut i et sommerbryllup, kanskje du kan finne en litt mer sommerlig kjole?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #15 Skrevet 3. april 2014 Som de andre skriver over...Svart rødt og hvitt er ansett som nei-farger. Nå bruker jo mange rødt i bryllup, og jeg tror ikke jeg ville tenkt så mye over om noen kom i sort kjole, i hvert fall ikke i et vinterbryllup. Men i et sommerbryllup er jeg enig i at det kan bli litt trist? Om du har noe annet ville jeg gått i det. Om du ikke har råd/lyst å kjøpe noe nytt, ville jeg tatt den svarte De blir jo veldig rart om man som gjest skal måtte punge ut for gave, utdrikkingslag og antrekk mm for å tekkes en brud! Det er vel viktigere at man kommer? Anonymous poster hash: 42070...66a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #16 Skrevet 3. april 2014 Jeg hadde svart kjole i søskenbarnet mitt sitt bryllup. Hun var tilogmed meg da jeg kjøpte den:-) vinterbryllup Anonymous poster hash: 536e9...cdf
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #17 Skrevet 3. april 2014 Lang og svart kjole i et sommerbryllupp ville jeg styrt unna uansett. Jeg er en av dem som i mitt stille sinn tenker: "Har de ikke hørt om fargeetiketten?" dersom jeg ser kvinnelige bryllupsgjester i rødt eller svart. Har du ikke noe litt lysere og lettere du kan ha på deg? Hvis ikke bør du i hvert fall gjøre antrekket litt mer fargerikt med et sjal el. Anonymous poster hash: 22633...785
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #18 Skrevet 3. april 2014 Det med sort kjole er det få som reagerer på i bryllup i dag altså, men jeg ville helt klart valgt noe annet enn lang svart kjole i et sommerbryllup. Synes det er rart av brudeparet og velge mørk dress til et sommerbryllup også jeg da, det vil vel si at det ikke er rom for lysere sommerdresser på mennene heller? Anonymous poster hash: 0ffa1...016
LME1001 Skrevet 3. april 2014 #19 Skrevet 3. april 2014 Vi lever i 2014 og disse reglene er for meg helt utdaterte. Mine to folovere hadde begge hvite (korte kjoler), det var mitt ønske. Personlig liker jeg ikke svarte kjoler, spesielt ikke i sommerbryllup, men folk må få lov å gå i hvilken farge som helst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå