Gå til innhold

Provosert

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent har "flyttet inn" på Facebook. Statuser popper opp veldig jevnlig. Hun skriver statuser om jobben, hun skriver statuser om kveldsmaten, om bussturen til jobb, om barna, om nabobarna og mye mer.

Hun skriver mye og ofte.

Det er ikke det verste. Det verste er bildene.
Hun legger ut bilder av alt og alle.

I dåpen til datteren vår tok alle bilder, noe som for meg er helt normalt.

Hun lå bildene ut på Facebook, uten å spørre oss, uten å gi oss beskjed.

Jeg har gitt henne beskjed om at jeg ikke vil at hun skal legge ut bilder av meg og mine på Facebook, men hun forstår ikke hvorfor. Det er jo bare hennes venner som ser bildene.

Jeg synes det er veldig spesielt at hun har flere bilder av svigerinnen sine barn, enn svigerinnen selv har lagt ut.

Jeg kjenner at jeg blir provosert på andre sine vegne.

Er jeg rar?

Anonymous poster hash: 22e4b...042
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blokker henne. 

Anonymous poster hash: 14f07...452
Skrevet

OK!

Anonymous poster hash: 168f6...6f0
Skrevet

Nei, det er lov å bli provosert, men folk velger vel selv hvordan de vil bruke sosiale medier.
Fornuftig av deg å gi beskjed om at du ikke likte at hun hadde lagt ut bilder av dåpen.

Ellers må man vel bare fokusere på det man får gjort noe med. Og det er jo at man huker av at man ikke vil se alle oppdateringene hvis du opplever dem som provoserende. Har gjort det med et par stk jeg også ;) kan bli for mye av det gode...

Skrevet

Si til henne at man faktisk kan bli anmeldt for å legge ut bilder av folk som ikke har godkjent det. Mange legger ut alt og alle uten filter. Hadde nok blokkert vedkommende ;)

Anonymous poster hash: b2285...503
Skrevet

Har ikke lyst til å blokkere henne. Det er en i familien og vi treffes jevnlig sammen med familien.

Skrevet

Si til henne at man faktisk kan bli anmeldt for å legge ut bilder av folk som ikke har godkjent det. Mange legger ut alt og alle uten filter. Hadde nok blokkert vedkommende ;)

Anonymous poster hash: b2285...503

Ja, det skal jeg gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...