Gå til innhold

Personlig forbruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bruker dere på dere selv pr mnd?

Klær, sko

spise ute, inklusiv lunch, pølse på veien ol

venninnekvelder

kino og annen underholdning

bensin og transport

snop

frisør

sminke

gaver til andre

helgeturer

trening

Anonymous poster hash: dc14a...f83
Videoannonse
Annonse
Gjest lillehi
Skrevet

Ingenting, eller det vil si kanskje jeg får mulighet til å unne meg en brus en gang i mnd😏

Skrevet

Aaaaner ikke, her var det så mange poster som varierer veldig. 

Mars så slik ut for meg: 

Klær, sko - 0 kr

spise ute, inklusiv lunch, pølse på veien ol - 40 kr

venninnekvelder - 140 kr

kino og annen underholdning - 0 kr

bensin og transport - 400 kr (busser)

snop - (her er det gubben som kjøper inn)

frisør - 0 kr

sminke - 0 kr

gaver til andre - 400 kr

helgeturer - 0 kr

trening - 0 kr

Så ca 1000 kr denne måneden. 

Anonymous poster hash: d8849...a5d
Skrevet

Ingenting, eller det vil si kanskje jeg får mulighet til å unne meg en brus en gang i mnd

Det tror jeg faktisk ikke på.

Spiser du akdri sjokolade eller gir julegave til barna dine?

Bruker du aldri sminke eller kjører bil?

Trenger du aldri en ny truse eller sjampo?

Anonymous poster hash: dc14a...f83

Skrevet

Klær/sko handles når feriepengene kommer, sminke handler jeg et par ganger i året(massakrane og puddersnø) , alt det andre er fraværende.

Skrevet

Klær, sko - de 2 siste årene: ingenting på klær eller sko til meg selv

spise ute, inklusiv lunch, pølse på veien ol : 0,-

venninnekvelder: ca.200,- i mnd.

kino og annen underholdning : 0,-

bensin og transport: ca.400,- i mnd.

snop: 0,-

frisør : 0,-

sminke: 0,-

gaver til andre: gjennomsnittlig ca.300 i mnd.

helgeturer: 0,-

trening: 0,-

Anonymous poster hash: 7e17c...e2c
Gjest lillehi
Skrevet

Jo selvfølgelig, men trodde det menes ting bare til meg selv, ikke fellesting til familien. Men nei, jeg kjøper aldri sminke, kjører ikke bil, bruker klærne til de er helt utslitte, er så heldig at jeg får arve klær. Kjøper aldri snop til meg selv, det jeg har til overs i mnd går til datteren min. Beklager at jeg misforsto , trodde ikke vanlige hygieneprodukter ol var innbefattet i spm😏

Skrevet

Vet egentlig ikke, men det blir nok en del tusen pr.mnd om jeg fordeler det jeg bruker i året.

Anonymous poster hash: 6f46a...68b
Skrevet

Jepp, jeg er en sløser.

Så uten å sjekke så veldig så vil jeg tippe på at jeg bruker ca 8000 i mnd på meg selv, og klær til knøttebøtt.

I tillegg har jeg firmabil, så det har jeg betalt gjennom å skatte av det før jeg får lønn.

Skrevet

Jo selvfølgelig, men trodde det menes ting bare til meg selv, ikke fellesting til familien. Men nei, jeg kjøper aldri sminke, kjører ikke bil, bruker klærne til de er helt utslitte, er så heldig at jeg får arve klær. Kjøper aldri snop til meg selv, det jeg har til overs i mnd går til datteren min. Beklager at jeg misforsto , trodde ikke vanlige hygieneprodukter ol var innbefattet i spm

Tror ikke vanlige hygieneprodukter var inkludert i spørsmålet, men gaver var det jo. Tar du ikke offentlig transport i det hele tatt?

Skrevet

Klær, sko: 1000

spise ute, inklusiv lunch, pølse på veien ol: 400

venninnekvelder: 100

kino og annen underholdning: 200

bensin og transport: 2.000 (inkl parkeringsavgift)

snop: 100-150 kr kanskje?

frisør: 0 kr (klipper meg somregel selv)

sminke: 0 kr

gaver til andre: 500

helgeturer: 400

trening: 250 kr

Anonymous poster hash: 3964c...a0c

Skrevet

Jo selvfølgelig, men trodde det menes ting bare til meg selv, ikke fellesting til familien. Men nei, jeg kjøper aldri sminke, kjører ikke bil, bruker klærne til de er helt utslitte, er så heldig at jeg får arve klær. Kjøper aldri snop til meg selv, det jeg har til overs i mnd går til datteren min. Beklager at jeg misforsto , trodde ikke vanlige hygieneprodukter ol var innbefattet i spm

Tror ikke vanlige hygieneprodukter var inkludert i spørsmålet, men gaver var det jo. Tar du ikke offentlig transport i det hele tatt?

En ting til jeg lurer på. Hva jobber du med siden du ikke trenger å kjøpe nye klær/sko? Jeg er ikke spesielt glad i å shoppe, men føler at jeg må gjøre det i alle fall et par ganger i året for å se respektabel ut på jobb. Har jo noen klær som har holdt seg en årrekke, men ofte ser de ikke bra ut etter at de er brukt en stund. 

Gjest lillehi
Skrevet

Tar buss når jeg må, kjøper julegave og bursdagsgave til datteren min. Da har jeg vel fått med alt?😯

Gjest lillehi
Skrevet

En ting til jeg lurer på. Hva jobber du med siden du ikke trenger å kjøpe nye klær/sko? Jeg er ikke spesielt glad i å shoppe, men føler at jeg må gjøre det i alle fall et par ganger i året for å se respektabel ut på jobb. Har jo noen klær som har holdt seg en årrekke, men ofte ser de ikke bra ut etter at de er brukt en stund.

Er dessverre ufør pga sykdom😔

Skrevet

Klær og sko, ca 800 kr i mnd. Spise ute, kino, fest osv, ca 200 i mnd. Sminke en mascara i året. Frisør ca 500 kr en gang i året. Drivstoff ca 1500 i mnd. Helgereiser ca 3000 på 1 år. Gaver til andre blir ca 1000 kr i mnd.

Anonymous poster hash: d746e...e34
Skrevet

Klær/sko handles når feriepengene kommer, sminke handler jeg et par ganger i året(massakrane og puddersnø) , alt det andre er fraværende.

haha

"massakrane og puddersnø"

autocorrect?  ;)

Skrevet

Svært, svært lite, kanskje 1000 kr i mnd, på en god måned.

Anonymous poster hash: d5bf2...589
Skrevet

Nå når jeg er hjemme i 100 % permisjon (80% lønn) så har jeg kun 2500,- å bruke på meg selv og lillegutt. Da er det ca.150,- i buss, mannen betaler bensin nå pga lite lønn. Frisør har jeg ikke vært til siden før fødsel.blir igjen når jeg begynner på jobb, da kan jeg bruke opptil +1500,- 2-3 ganger i året (stort, tykt, , langt hår)

Lunsj:2-400kr på mnd nå i permisjonen. Møtes på cafe 1-2 ganger i mnd.

Trening 379,- pr mnd.

Sminke 0,-

Kino 0-,

Venninne kveld 0-,

Anonymous poster hash: 48c39...71f

Skrevet

denne mnd som var har jeg brukt ca 400. mnd før det brukte jeg 10 000. frisør, tattoo, nye briller, litt sminke, 5 par sko til skomaker ++ små ting. godis&brus går med i mat budsjettet for det spiser vi begge to. transport der setter jeg inn ca 500 på buss kortet når det er tomt det varer i 2-3 mnd for jeg tar nesten aldri buss/tog. hadde spart til denne extra dyre måneden da men likevell. kino går vi ikke på, venninde kveld må man ha veninder for ;) så min verson av det er middag med mormor & mamma, kjempe kos & jeg slipper å betale. til vanlig buker jeg allt fra 0 til 5-6 tusen på meg selv. er fortsatt gravid, leier bolig & har ikke bil så har veldig få utgifter enda, lønna går til det jeg vil ha eller trenger allt etter som humøret eller helsa

Anonymous poster hash: 4ccf8...1ea
Skrevet

I snitt blir det vel 3.000 kroner på meg selv.

Skrevet

Det variere fra mnd til mnd, men Mars så ca slik ut :

Klær, sko 3000,-

spise ute, inklusiv lunch, pølse på veien ol 500,-

venninnekvelder

kino og annen underholdning

bensin og transport 1200,-

snop 500,-

frisør 150.- (farger selv)

sminke 600,-

gaver til andre

helgeturer

trening 400,-

Anonymous poster hash: 018e8...873

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Svært lite. Bil er et nødvendig onde, ikke en utgift jeg tenker er bare min...

Skrevet

Gjennomsnittlig pr. mnd i løpet av et år, ca 300.kr i mnd.

Skrevet

Tja på alle de postene til sammen går det vel fort 3000kr i mnden. Det er en del diesel da, fyller over halv tank hver søndag eller mandag.

+ hver sommer når vi er på taxfree, i Kroatia, i Danmark osv. handler jeg for flere tusen i klær, sko, kosmetikk ol. Da blir det noe mindre i mnden resten av året.

Skrevet

På de postene du nevner: Aaaalt for mye! 

Anonymous poster hash: 35ada...70a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...