Gå til innhold

Inspirert - hvor mye penger har dere til sommerferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke en bestemt sum, men har beregnet rundt 150.000 kr tilsammen med reise, opphold, mat, shopping og div andre ting. Har mer om det skulle være behov for det.

:-O

hvor skal dere?

Anonymous poster hash: 4f819...fcb

Først skal vi reise til Houston i bryllup, skal være der i 2 uker. Så reiser vi på campingferie til Sørlandet for å besøke litt familie og venner. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er seriøst måløs over pengenivået her inne. :hakeslepp:

Jeg får utbetalt 3500,- mer i juni md enn de andre måneder. I tillegg får jeg vel rundt 6000,- tilbake på skatten -så det er det vi kan bruke på ferien (mannen er selvstendig så der er det bare utgifter ved å holde ferie). De 9500,- er rene kosepenger, men for 3 ukers ferie i eget sommerhus i Danmark så er det flott.

Dere som har 100.000 pluss å holde ferie for har dere million inntekt? -det er 1/4 del av min årsinntekt....

Anonymous poster hash: 40841...c80
Gjest lillehi
Skrevet

0,00

0 her også... :/

Anonymous poster hash: 21ffd...f6d

Kjipt😔 men vi får håpe på at det blir fint sommervær her hjemme😎

Skrevet

Turen kostet 22 000 med all inkl første uka. Tenker vi har ca 15 000 til lommepenger :) Fornøyd med det, har ikke vært i syden på fem år.

Skrevet

Tror det er noen uten økonomiskbakkekontakt her inne som tipper på feriebudsjettet, men som egentlig ikke har den fjerneste anelse hva de (les mannen) får i feriepenger....

Anonymous poster hash: c64c2...b7b

Skrevet

Tror det er noen uten økonomiskbakkekontakt her inne som tipper på feriebudsjettet, men som egentlig ikke har den fjerneste anelse hva de (les mannen) får i feriepenger....

Tilsammen tjener vi ca 1,8 mill. Hva er det jeg ikke skjønner med utbetalinga av feriepenger mener dy?

Anonymous poster hash: 3baea...1ae

Skrevet

Ca 100.000.

Hvor reiser dere og hvor lenge er dere borte når dere bruker 100 tusen?

Først skal jeg 4 dager til Manchester . Tur med hotell ca 5000 + 5000 i lommepenger.

Så skal jeg, mannen og begge barna 14 dager til Kambodsja i bryllup, bare flybilletter koster mellom 20-30.000 + ca 20.000 i lommepenger .

Så skal vi sikkert en tur til Nord Norge 1 uke det koster 7-8 tusen for oss 4

Et par tusen for noen dager i Valdres

5000 for 2 dager i dyrehagen

Også skal jeg 5 dager til New York i august og det koster rundt 20-30.000 ( men da shopper jeg mye klær og sko til ungene, mannen og meg.

Skrevet

Haha føler meg seriøst som den fattiglusa når jeg leser det her. Greit nok, jeg er arbeidsledig men har grei nok "inntekt" til å klare oss med regninger og mat.

100.000-150.000 for ferie for en familie?

Hvor lenge sparer folk for å ha råd til så mye egentlig?

Anonymous poster hash: 132ef...904

Skrevet

Jeg får 58 000 i feriepenger, mannen får ca 25 000. Han jobbet bare 50% i jobben sin i fjor, da han var 50% frikjøpt av BV. Det får man ikke feriepenger av.

Ellers har vi 20 000 inn på andre inntekter.

Vi får også igjen 37 000 på skatten.

Mest sannsynlig får jeg også en bonus på 28 000 utbetalt samme mnd.

Anonymous poster hash: 2817a...f9e

Skrevet

Ikke en krone. Vi bygger på for over en mill.... handler om prioriteringer :-) Dessuten kommer det en fjerde baby i juli, så langtur er lite aktuelt i år.

Dessuten er det jo ikke en rett å få komme på ferie hvert år heller.

Og vi var sju uker på langtur i fjor....

Skrevet

Vi kan vel bruke 120.000,- om vi vil. Det vil vi ikke. I år blir det norgesferie. Det blir litt penger til bensin, men skal bo hos venner (studievenner rundt om i Norge som det er hyggelig å besøke og som gjerne vil at vi skal bo hos dem) og hos familie (mine foreldre og hos svigers - bor ikke i samme by). Mat og annet ville vi betalt hjemme også og skal selvfølgelig bidra der vi er på besøk. I tillegg blir det vel dyrepark/sommerland/hunderfossen e.l. en gang eller to.

Resten av pengene skal det betales huslån med.

Anonymous poster hash: b8771...782

Skrevet

Hmm kunne brukt 250000 av mine penger. Tjener ca 20000 kr mer i mnd etter skatt enn jeg bruker. Ca 1,3 mill i året. Men har bestemt meg å spare penger til å oppgradere sommerhuset ved vannet om noen år for ca en million.

Anonymous poster hash: 137d5...d10

Skrevet

Her i gården er det ikke en krone til overs for ferie, etter bryllup og nybygd hus er sparekontoene helt skrapet. Håper det blir tidenes sommer slik jeg kan kose meg hjemme i min nye hage og plante roser :)

Skrevet

Vi har stor og dyr båt som vi bruker selvsagt også å reise på tur med. Ifjor var vi i Danmark og Tyskland med den og med diesel, havneavgifter, utespising og alt brukte vi 50.000 på 4 uker. Regner vi med hva båten koster ellers er det rundt 250.000 i året. Har hatt denne båten i 4 år.

Vi tjener 1,2 mill i året, har ikke bil- eller studielån, bare 200.000 i huslån, så vi har råd til det. For 15 år siden når vi var i etableringsfasen var det selvsagt ikke mye penger til ferie og heller ikke så høyt prioritert men vi er nå over 40 og jeg føler at det er greit. Vi har full kontroll.

Skrevet

Har kjøpt ny bil, så mykje av feriepengane går inn på det lånet. Kjem til å bruke rundt 20000 på ferie.

Skrevet

Spørs jo hva man mener med hva vi "har til sommerferien". Men det vi har tenkt å bruke er vel rundt 45000. Flybilletter og hotell har vi brukt ca 25000 på, så trenger vi vel lommepenger. Kunne vel brukt både mer og mindre.

Anonymous poster hash: fd495...f63

Skrevet

I fjor brukte vi ca 30 000 på en sydentur, resten av ferien ferierte vi hjemme. Men det er faktisk ferien hjemme og alle dags utfluktene i fjæra og skogen som sitter som sommerminnene. Så dere som ikke har så mye å bruke på ferie, det kan bli en fin ferie for det. Prøv å bruk nærmiljøet.

Anonymous poster hash: d93c8...1c0
Skrevet

Med en gang man skal fly langt, er det vanskelig å slippe særlig billig unna. Skal vi besøke min familie på andre siden av Atlanteren om sommeren eller i Julen (de dyreste periodene), kommer det fort opp til 10-15 tusen per pers. Ikke så mye vi kan gjør med det.

I vår tilfelle blir det billigere fordi vi bor hos mine foreldre, og selv om vi betaler for en del av maten og prøver å skjemme de bort litt, blir det en del billigere enn om vi bodde på hotellet. Så at en familie på 3 eller flere kan bruke over 100 tusen på en lang reise har jeg ikke noe problem å tro på, trenger ikke være særlig luksuriøst en gang.

Å bruke så mye penger på en sydentur er litt vanskeligere, men heller ikke umulig. Skal på 2 ukers ferie på Mauritius med gutten snart, med rutefly og luksus all-inclusive, med litt research kom jeg på en pakke som kostet i underkant av 50 tusen. Men der borte vil vi ikke bruke noe særlig penger, absolutt alt er inkludert.

Anonymous poster hash: 274cb...8ca

Skrevet

Vi har vel 10,000 vi kan bruke. Men skal ikke bruke det. Sommeren bruker vi stort sett å være på familiens hytte eller hos familie i skandinavia forøvrig:-). Trenger ikke så mye for å gå tur i skogen eller ha sløve dager på stranda:-)

Skrevet

Vi har 65000 å bruke i sommer.

Anonymous poster hash: 1b7e0...376

Skrevet

Vil tippe vi har 20-40 tusen vi kan "sløse" bort. + skatte pengene på 22 tusen, men de går nok på å fikse taket:-/

Anonymous poster hash: 1aba0...71f

Skrevet

50 000, da er ikke skattepengene regnet inn, de setter vi inn på lånet heller. Rører ikke sparepenger, buffer eller det vi bruker på faste utgifter.

Anonymous poster hash: 9ad35...08c

Skrevet

Jeg har ikke et eget feriebudsjett, men bruker minst mulig egentlig. Spesielt nå som jeg har kjøpt stekeovn, hatt elektriker, rørlegger, kjøpt dusj og skal ha et overbygg over utgangspartiet.

Skrevet

ikke noe. vi skal fil familie i sverige så blir bensin penger & mat på veien da.. hehe tror pengene våre går med på å spare til thailand med svigers til høsten & nye hage møbler på høst salg.

Anonymous poster hash: 29e9a...3fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...