Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Jeg begynte å telle kalorier på diett.no for noen uker siden. Fikk ca. 1350 kcal å spise for, men har mistet noen få kcal hver gang jeg gikk litt ned i vekt, så har nå egentlig 1300. Jeg begynte på 70 kg og vil ned til 63-64. Har vært normalvektig hele tiden, men begynte å nærme meg 25 i bmi så ville ta grep Det gikk bra i starten, ble raskt vant til den nye matmengden. Ved 67 kg stoppet imdlertid vekten, prøvde jogging og diverse men skjedde ingenting på over en uke. Så hadde jeg 1 dag da jeg droppet å telle kalorier, men hadde sånn ca oversikt. Altså jeg spiste litt mer fritt, men vet såpass mye om hva ulik mat inneholder nå at over 2000 kcal kan det umulig ha vært. Da gikk jeg plutselig OPP ÈN kg, altså på ÈN dag! Og nå sitter jeg her, og blir ikke kvitt den, og sliter med motivasjonen. Jeg skjønner liksom ikke at det er mulig å gå opp en hel kg på en dag? Og at den ikke forsvant da jeg med én gang gikk tilbake til tellingen?Så jeg lurer på om jeg kanskje spiser for lite? At kroppen min er desperat etter kalorier så alt ekstra setter seg på?I tillegg har jeg nå, for en uke siden, begynt å sykle hver dag til og fra togstasjonen. Jeg sykler med vanlige klær ogsånn, så er liksom ikke hardtrening, men blir god og anpusten og kjenner det i bena. Det er 40 min med sykling til sammen hver dag. Tenkte derfor at jeg kanskje burde endre aktivitetsnivået til "Aktiv - moderat trening 3-5 ganger i uka"? Hadde før på "Litt aktiv - moderat trening 1-3 ganger i uka". Men så vet jeg ikke om jeg tør? For da får jeg plutselig 1560 kcal å spise for.. Og jeg er redd for å gå opp enda mer av det jeg har greid å bli kvitt.Er det noen som har erfaringer? Er det best å holde seg på minst mulig kalorier, eller går forbrenningen på sparebluss da? Anonymous poster hash: ede9d...7b3
valkyrien Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Det er ikke uvanlig at vekta varierer med en kilo altså, med tanke på avføring, vann i kroppen osv. De fleste kan også se vektforskjell i forhold til syklusen.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Ekstra trening kan binde vann og det er helt normalt at du støter på vektplatåer og også at du går litt opp i vekt. Bare fortsett som før. Du får ikke i deg for lite calorier. Anonymous poster hash: afd95...a74
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 takk for svar:) så dere tenker at jeg burde fortsette med 1300 kcal og ikke gå opp til 1500 selv om jeg er mer aktiv nå? HI Anonymous poster hash: ede9d...7b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå