Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og god formiddag!

Kom over en sak idag, en kollega av meg forteller at juice er like usunt som brus. Kan dette stemme?
Det er vel ikke like mye sukker i juice som i brus?
Tenker vi da fruktose? Æh..mye jeg ikke skjønner akkurat, men jeg har liksom sett for meg at juice er sunnere, det finnes jo nøkkelhull og en av fem om dagen og gudene må vite hva på den juicen, og så skal det visstnok være like ille som brus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøkkelhull sier ingenting om produktet er sunt. Det forteller kun at i kategorien er dette det sunneste valget. Grandiosa har også nøkkelhullsmerkeing. Det betyr ikke at Grandiosa er sunt i seg selv, bare at den sunneste varianten av de usunne er merket med nøkkelhull.

Juice har mye sukker i seg. Ikke like mye som vanlig Cola, men mer enn Cola Zero. Juice har også mye syre i seg, som er like skadelig for tennene.

Men juice er sunnere fordi det er frukt og ikke bare kunstige stoffer og sukker.

Anonymous poster hash: ad5ae...7ad
Skrevet

Det er vel like ille i forhold til tannhelse, men juice er jo sunnere i næringsinnhold.

Skrevet

Det med nøkkelhull visste jeg altså, i forhold til grandiosa eksempelet og det der ;)
Jeg er ikke noen stor juicedrikker heller, men jeg bare synes det var en snodig påstand. Siden juice faktisk er frukt, mens brus er...sukkervann?

Men det du sier prinsessehengepupp om næringsinnhold henger jo på greip ;)

Skrevet

Juice er mye sunnere enn brus, selv om det er mye sukker i juice også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...