Gå til innhold

Visste ikke at hun var gravid...

Anbefalte innlegg

Gjest 5 andre
Skrevet

Og jeg tenker av og til: Ja, særlig! I så fall må man være nok så diger for ikke å merke det.

Men hvis man ser på bildene der denne dama er 7 og 8 mnd på vei, hvor i alle dager gjemmer babyen seg i den slanke kroppen? En baby tar jo uansett litt plass  :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

??

Anonymous poster hash: ed863...e67

Skrevet

Ja man hører jo stadig om slike opplevelser. Likevel tar jeg det med en klype salt. Har vanskelig for å tro at noen kan gå gravid i 9 mnd uten å ha en minste mistanke.

Anonymous poster hash: d49a4...e63

Skrevet

Merkelig. Jeg har en venninne som heller ikke ser gravid ut. Det er så rart. At man kan være så ulike. Ei bekjent fikk barn på do. Ho visste ikke at ho var gravid. Men ho trudde ho var syk. Gikk mye ned i vekt og så generelt dårlig ut. Plutselig kom det et barn ut. Sånt virker også helt utrolig for meg :P

Skrevet

Ja, men hva tilsier at historien er sann da? Hva beviser at bildene er tatt under graviditeten?

Mange sier mye rart for å få oppmerksomhet vet du, en skal ikke tro på alt man leser ;)

Kjenner jeg er skeptisk til denne historien.

Anonymous poster hash: 9dcfd...3f5

Skrevet

Fornektelse? En baby vil da normalt røre på seg ila et svangerskap! Huff, også drakk hun gjennom hele svangerskapet. Håper det går bra med den lille. Men ja, men ser d jo virkelig ikke på henne....

Anonymous poster hash: 1162d...a03
Skrevet

Fornektelse? En baby vil da normalt røre på seg ila et svangerskap! Huff, også drakk hun gjennom hele svangerskapet. Håper det går bra med den lille. Men ja, men ser d jo virkelig ikke på henne....

Anonymous poster hash: 1162d...a03

Og naive folk fortsetter å tro på det :D

Skrevet

Nå gikk jeg "bare" seks måneder gravid uten å vite det, men jeg så akkurat ut som henne i denne artikkelen. Helt til hele magen "vippet" ut på bare noen timer, etter at jeg tilfeldigvis hadde vært hos legen. 

Så, jeg tror så absolutt på det. Jeg hadde heller ingen symptomer, og jeg vet ikke om det var kroppen eller hodet som fornektet graviditeten. Det skjedde hvert fall. 

Anonymous poster hash: 851b9...da9
Skrevet

tja, jeg kan skjønne at folk kan gå opp til 6-7 mnd uten å vite at de er gravide, men før eller senere så vil jeg tro at tegnene begynner å bli relativt tydelige.

Jeg er 6mnd gravid nå og hadde ikke jeg visst at jeg var gravid og det var noe vi hadde prøvd på, så vet jeg faktisk ikke om jeg hadde lagt merke til det enda faktisk.

Jeg har ikke lagt på meg et gram, har ikke synlig mage (med mindre jeg har spist mye, men magen min buler litt ut om jeg har spist mye til vanlig også), har morkaka liggende på fremsiden og så langt har jeg bare kjent svake "pokes" rett over skambenet (Har i tillegg en tarmsykdom som skaper mye trøbbel med magen min, så kunne nok fint ha forvekslet det med tarmbevelgelser og luft i magen), Ikke har jeg hatt noen svangerskapsplager (ikke kvalm, trøtt, tisse ofte eller noe).

Så alle de typiske tegnene for graviditet er ikke tilstede enda hos meg.

Men nå som jeg entrer siste trimester, så vil jeg tro at kroppen reagerer mer på graviditeten, som tungpustet pga barnet tar plassen i magen, litt trøttere enn vanlig og at magen må jo vokse litt. Dette er i tillegg mitt andre svangerskap og sist gang så fikk jeg mage rundt uke 24-25 og hadde masse svangerskapsplager hele veien. Ikke er jeg overvektig men slank, ikke har puppene vært ømme eller vokst noe merkbart.. Så jeg vil tro at det er mulig å gå en viss tid uten å vite om det...

Anonymous poster hash: 99f43...e46
Skrevet

Bare i England...

Skrevet

Det er en kjent sak at noen kan være umerkelig gravide. At de fleste derimot ikke overser en graviditet betyr ikke at alle er som dere. Makan til arroganse, hehe, "jeg tror ikke det går an". Neida, det du tror og mener er åpenbart vesentlig mer sant enn medisinske fakta.

Anonymous poster hash: 127c4...54b

Skrevet

Jeg kjenner til to som ikke viste at de var gravide før de havna på legevakta med sterke magekramper som viste seg å være rier. Ene var litt stor, hadde "mensen" som relativt normalt, bevegelsene tenkte hun bare var luft siden hun tross alt hadde mensen og tester var negative. Hun andre var treningsnarkoman og hadde ofte manglende mens pga det og tenkte ikke noe videre over det. Hun la på seg litt på slutten da hun begynte å føle seg syk og ikke orket å trene like hardt. Da hun i tillegg fikk magekramper ble hun alvorlig redd og dro rett til sykehuset. Et par timer senere var hun 4 barnsmor ;) Jenta var under 2 kg pga mors harde trening, men ellers frisk.

Skrevet

Har dere ikke sett på TLC? :P Obs, jeg er gravid eller hva det heter.

Skrevet

Jeg er ikke i det minste tvil om at dette går an. Jeg har nemlig opplevd det selv uten at det dreier seg om fornektelse e.l. :) Jeg var 35 uker gravid da jeg bl.a skrev her på forumet om at legen mente jeg hadde en svulst/cyste og sendte meg på ultralyd. Mitt livs mirakel kom til verden frisk og fin. Heldigvis er dette fenomenet kjent i helsevesenet, bare ikke rundt hos folk.

Jeg er nå gravid igjen. Denne gang er det ikke kommet en dråpe blod som kunne forveksles med menstruasjon, jeg har kjent liv fra uke 20 og uttapå magen siden uke 21. Nå i uke 30 ser jeg kjempegravid ut og om babyen sparker så hardt at det sees utenpå magen på flere meters avstand. Ellers ingen plager.

Skrevet

Har sett det flere ganger her i Norge. Ikke helt uvanlig.

Anonymous poster hash: 0cccc...863

Skrevet

Jeg tror dette går fint an! Før tenkte jeg at det måtte være umulig, men etter å ha vært gravid, forstår jeg at enkelte ikke forstår det. 

Jeg ble ikke stor før fire uker før fødselen, jeg ble kanskje litt romsligere rundt livet rundt 7. måned, men ikke noe jeg ville lagt merke til da jeg passet alt av klær. Jeg gikk ned i vekt hele svangerskapet. Morkaka foran, så kjente liv sent, samt at jeg har mye trøbbel med magen, og faktisk har en del romling som kjennes helt ut som babybevegelser og til og med spark. 

Jeg ville derimot trodd jeg var gørrsyk hele svangerskapet om jeg ikke hadde visst om det. Jeg var kvalm konstant, trøtt konstant, og hadde bekkensmerter. Men hadde jeg ikke hatt symptomer, kunne det gått meg hus forbi.

Anonymous poster hash: 96a2b...f04
Skrevet

Hørte om ei sm kjente spark og dermed mente hun kunne være gravid. Dro for å få tatt en ultralyd og ente med fødsel istedet.

Dama til en kompis av meg fant ut hun var gravid og fikk et sjokk. Hun var 7 måneder og ikke merket noe før den tid.

Mange slike historier, men det hadde ikke vært meg. Jeg var stor som et hus da jeg gikk meg mine. =P

Skrevet

Selvfølgelig går dette an, og selvfølgelig skjer dette flere ganger i året, også i Norge.

Mange faktorer som kan føre til dette. Flere av de det gjelder går på pillen, bruker spiral, kondom, eller tror de er i klimateriet, men de har blitt gravide allikevel. Enkelte tar graviditetstesten for tidlig, så den slår ut negativt. Noen får sporblødninger som de mistolker som menstruasjon, enkelte har også veldig uregelmessige sykluser i utgangspunktet.

Mange kan ha babyen liggende mot ryggen, kanskje morkaken rett under magen, og relativt lite fostervann. Da behøver ikke graviditeten synes, man kjenner lite liv og tror ubehag og "uro" i magen er fordøyelsesproblemer. Tror det er lett og tolke enkelte graviditetssymptomer som noe annet, hvis man ikke har noen mistanke om at man er gravid.

Jeg husker godt da jeg var gravid første gang. En kollega av meg var gravid samtidig, og vi var begge tynne. Med meg "poppet" magen ut etter et par måneder, og folk spurte om jeg ikke skulle føde snart når jeg var 6 måneder på vei... Det skjedde lite med kollegaen min, hun fikk såvidt en liten kul på magen mot slutten av svangerskapet.

Anonymous poster hash: 1a218...585
Skrevet

Jeg kunne rukket å gå gravid uten å vite det i 6-7 mndr om jeg ikke hadde tatt en test, helt tilfeldig. Jeg hadde aldri mensen utenom ferie så fravær av mensen ikke stresset meg, jeg jobbet hele tiden og trodde det var derfor jeg var trøtt, reiste masse for jobben og trodde det var pga mye ukjent mat at jeg var uggen (spydde aldri, fikk bare avsmak for det meste av mat), jeg la ikke på meg og fikk ikke noe særlig mage før slutten. Jeg er dessuten overvektig, så ungen "spiste" av mine reserver, vekten og utseende forble helt likt. Hadde ellers ingen plager i det hele tatt.

Siden jeg hadde sluttet med prevensjon for 5 år siden og ikke blitt gravid, var ikke graviditet akkurat det første jeg tenkte på heller, vi trodde at vi ikke kunne få barn og vurderte å be om utredning. Hva som fikk meg til å ta en test forblir et mysterium flere år senere; vi ble i hvert fall meget overrasket over resultatet!

Anonymous poster hash: 0a0f3...e77

Skrevet

En ting er å ikke kunne se det på kroppen, men jeg har vært gravid 4 ganger og har fått juling innvendig av babyene ;) hvordan kan man unngå å merke de harde sparkene?

Jeg holder en knapp på fornektelse (ihvertfall etter babyen begynner å sparke(hardt)).

Anonymous poster hash: 33c2a...f3b

Skrevet

Ja, men hva tilsier at historien er sann da? Hva beviser at bildene er tatt under graviditeten?

Mange sier mye rart for å få oppmerksomhet vet du, en skal ikke tro på alt man leser ;)

Kjenner jeg er skeptisk til denne historien.

Hun var på legevakten 2 ganger og de sendte henne hjem igjen uten å finne noe feil. Ingen på legevakten så at hun var gravid.

Anonymous poster hash: a243c...ca4

Skrevet

En ting er å ikke kunne se det på kroppen, men jeg har vært gravid 4 ganger og har fått juling innvendig av babyene ;) hvordan kan man unngå å merke de harde sparkene?

Jeg holder en knapp på fornektelse (ihvertfall etter babyen begynner å sparke(hardt)).

Jeg hadde morkaken foran ene graviditen og kjente ingen spark... Bare litt rumling.

Skrevet

Jeg hadde morkaken foran ene graviditen og kjente ingen spark... Bare litt rumling.

Jeg hadde også det med nr 3, men fikk allikevel nesten knekt ribbeina når han sparket :P Er derfor jeg syns det er så rart..

Men for all del, det stemmer sikkert det du sier, altså ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...