Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Jeg var sykmeldt en periode tidligere. Mens jeg var sykmeldt fikk jeg en liten jobb ved siden av som tilkallingsvakt. Dette var en helt annen type jobb, gikk ikke utover mine ordinære arbeidstider. Tjente mellom 15 000 og 20 000 brutto denne perioden på ekstrajobben. Jeg tok denne jobben etter å ha sjekket på nettet om det var lov og forskjellige steder leste jeg at det var lov (stod ingenting på nav sine sider om dette). Ble kontaktet av nav idag med beskjed om at jeg har svindlet systemet. Jeg forklarte hele saken og at det tydeligvis har blitt misforståelser. Jeg hadde jo aldri tatt den ekstrajobben om jeg visste det var ulovlig og derfor sjekket jeg jo før jeg takket ja. Hun på nav visste ikke hva nav forvaltning ville gjøre, om det ble etterbetaling, trekk e.l. Var sykmeldt for psykiske plager i hovedjobben så var ingenting fysisk. Hva skjer nå?? Er redd! Jeg gjorde jo dette i god tro Anonymous poster hash: 468e6...579
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Du må nok tilbakebetale det du har fått av nav. Anonymous poster hash: 80da3...44d
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Men da har du lært..Det er jo gjerne sånne ting man snakker med NAV om FØR man sier ja til en annen jobb. Her var du rett og slett korttenkt... Anonymous poster hash: fc7eb...e5b
♥Nemi♥ Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Ja, om du har jobbet mer en lovlig, må du selvfølgelig betale tilbake. Var du 100 % sykemeldt?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Nei, jeg var 50% sykmeldt og tilkallingsvaktene var ikke i den arbeidstiden jeg skulle vært på den andre jobben om jeg jobbet 100% Anonymous poster hash: 468e6...579
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 Men i sykemelding fra nav står det jo at du skal opplyse om eventuelle andre arbeidsforhold. Hvis ikke du gjorde det har du svindla dem.Det står også at du skal informere nav om endringer i situasjoner som kan oppstå under sykemeldingen og du gjorde ikke det heller. Du har svindla nav. Anonymous poster hash: fc7eb...e5b
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 Du vil mest sannynlig få bot eller tvangstrekk i lønn. Du kan også risikere å miste rettigheter i folketrygden for en periode. Anonymous poster hash: 488af...81d
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 Da må jeg kanskje betale tilbake det jeg tjente på ekstrajobben? Anonymous poster hash: 468e6...579
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #9 Skrevet 2. april 2014 Da må jeg kanskje betale tilbake det jeg tjente på ekstrajobben? Anonymous poster hash: 468e6...579 Du må nok betale tilbake det du har mottatt i sykepenger i perioden du jobbet mer enn du kunne eller så får du en utregnet sum på gjennomsnittet du har tjent for mye. Du bør også belage deg på at sykepengene vil stoppe for en kortere eller lengre perioden pga. tap av rettigheter i folketrygden. Anonymous poster hash: 488af...81d
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #10 Skrevet 2. april 2014 Du fyller jo ut antall timer du har jobbet på siste side i sykemeldingen. Der signerer du også. Så om du kun har oppført noe av det du jobber på det skjemaet har du jo bevisst holdt tilbake informasjon. Det står ingenting om at du kun skal nevne timer jobbet i den jobben man hadde først.... Hvordan er det mulig å tro at dette er greit egentlig? Hvorfor spurte du ikke nav, eller noen rundt deg? Finnes det virkelig noen som ikke vet at man ikke skal heve trygd og jobbe andre steder samtidig?! Anonymous poster hash: 1537f...414
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå