Gå til innhold

Klamydia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du gitt beskjed til dine sexpartnere når du har fått påvist klamydia??

Hva er straffen for å ikke gi beskjed??

Anonymous poster hash: ba22b...881
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen straff for å ikke gi beskjed, men det er veldig umoralsk. Du kan potensielt gjøre noen sterile fordi du ikke sier ifra. 

Du kan gi beskjed helt anonymt hvis du ønsker det. Legen som har undersøkt deg sender ut et standardbrev til han om at han må sjekke seg for kjønnssykdommer. Hvis du synes at det er ubehagelig å ta det opp med legen så kan du ringe olafiaklinikken, de sender ut slike brev ukentlig. 

Jeg har selv hatt klamydia og sa da ifra på melding. Tilbake fikk jeg: "Takk for at du sa ifra! Da blir det en tur til legen"

Anonymous poster hash: 63ae3...174
Skrevet

Det er ingen straff for å ikke gi beskjed, men det er veldig umoralsk. Du kan potensielt gjøre noen sterile fordi du ikke sier ifra. 

Du kan gi beskjed helt anonymt hvis du ønsker det. Legen som har undersøkt deg sender ut et standardbrev til han om at han må sjekke seg for kjønnssykdommer. Hvis du synes at det er ubehagelig å ta det opp med legen så kan du ringe olafiaklinikken, de sender ut slike brev ukentlig. 

Jeg har selv hatt klamydia og sa da ifra på melding. Tilbake fikk jeg: "Takk for at du sa ifra! Da blir det en tur til legen"

Feil. Det er straffbart. 

Man er pliktig til å melde fra om klamydia, men som du sier en lege eller klinikk kan gjøre dette for deg så du slepper ubehagligheten selv. 

Anonymous poster hash: 674e9...38e

Skrevet

Fant ikke den Olafiaklinikken

HJELP please

Skrevet

??

Skrevet

Fant den ikke nå jeg heller. Men ta kontakt med legen som du tok testen hos, de har opplysningsplikt og sender et brev for deg. 

Skrevet

Fant den ikke nå jeg heller. Men ta kontakt med legen som du tok testen hos, de har opplysningsplikt og sender et brev for deg. 

Takk for svar :-)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...