Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Jeg leste et sted nå etter at jeg fikk kobber-spirat at den fungerer slik at det befruktede egget blir støtet fra. Er det virkelig slik nå at jeg "aborterer" hver bidige mnd? Har jevnlig sex med samboeren flere ganger i uka så det er nok sjanse for at egget blir befruktet. Syntes dette var fælt :/ Anonymous poster hash: 06a68...9f3
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Bare tenk på alle de søte små sædcellene som aldri får leve... stakkars Anonymous poster hash: 6ab13...c32
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Samme med angrepille og p stav... Egget blir befruktet, men prevensjonen gjør at det ikke fester seg :-( Prøver å ikke tenke på det.... Anonymous poster hash: 89563...b68
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Ja, det gjør du. Anonymous poster hash: 70eb3...b57
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Det kommer ann på hvordan deffinisjonen er. Om du deffinerer en befruktet eggcelle som et foster gjør du det, ja, om du ikke deffinerer det som et foster før det har festet seg gjør du det ikke. Anonymous poster hash: 79f21...f2c
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 Spiralen gjør at egget ikke fester seg ja, men selv om dere har sex to ganger i uken er det ikke hver måned egg og sædcelle treffer hverandre altså. Går du p-piller slipper du ingen egg i det hele tatt, men mange tåler jo ikke disse. Jeg er sterilisert, så de eggene jeg slipper går til grunne uten å finne veien til livmoren. All prevensjon går jo ut på det samme egentlig, å forhindre svangerskap, men du har rett i at med kobberspiral så risikerer du at befruktede egg ikke får feste i livmoren. Anonymous poster hash: af00b...b00
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 Nei selvfølgelig ikke. Ingen blir gravide hver mnd og kopperet skal være med på å unngå at egget befruktes. Anonymous poster hash: 597e1...0b1
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 Ja, det gjør du på sett og vis. Har kobberspiral selv og syns det er veldig ekkelt å tenke på.Hvis jeg får skikkelig mensensmerter midt i en syklus får jeg alltid en ekkel følelse inni meg med tanke på at det kanskje er det befruktede egget som detter ut.Men bortsett fra dette kunne jeg aldri tenkt meg å bytte prevensjon, syns det er så herlig å gå på noe som jeg ikke får en eneste bivirkning fra! Anonymous poster hash: 78f9d...60a
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #9 Skrevet 2. april 2014 NEI! (Ikke vær måned iallefall ) Kobberspiralen fungerer på flere måter, en av dem er at kobberet frigjøres og ødelegger for sædcellene når de er på vei opp. Spurte en gynekolog om akkurat det der, og hun sa at de fleste mener at kobberspiral ikke er et abortmiddel, men hvis man var veldig engstelig for det var nok det beste å bruke noe annet, av hensyn til seg selv. Så, det er en mulighet for at kobberspiralen kan virke som et abortmiddel, men som regel vil den ødelegge sædcellene før de har muligheten til å befrukte egget. Og som flere over her har sagt, ens personlige følelser for "når" det er en "abort" vil variere. For noen vil ikke det at et befruktet egg hindres i å feste seg være en abort, mens for andre vil det være det. Til syvende og sist er det den som har spiralen som må ta valget.... Anonymous poster hash: 5b887...518
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå