Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Navnene er anonymisert men ca samme stil så poenget kommer frem. Mannen min har to barn fra før av: Martin og Martine. To relativt like navn som starter på samme bokstav. Vi har et barn sammen: Andreas. Vi valgte navn ut ifra hva vi likte. Nå venter vi et barn til og tenker på navn, navnet vi liker best: Atle. Blir det teit? Da har mannen min barn med to mødre og de to barneflokkene starter på samme bokstav. De to helsøsken på M og to på A. Vi vil jo gjerne at alle de fire barna skal.føle seg som søsken og vil egegentlig ikke ha et sånt skille. Hva tenker dere? Er navnene greie eller burde vi holde oss unna både M og A på navn til sistemann? Heller martin martine andreas lars enn martin martine andreas atle? Eller er det bare jeg som henger meg opp i noe som ingen andre tenker på? Anonymous poster hash: f525e...1df
☆☆☆ Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 (endret) Eg må innrømme at eg av og til henger meg opp i det når søskenflokkar har tydelig preg av to kull som er halvsøsken. Hadde nok reagert meir på Christopher Sebastian, Jeanette Cecilie, Per og Jens enn dine eksempel, om du skjønar kor eg vil hen. Men synes eg du skal ta omsyn til sånne særingar som meg? Nei. Endret 2. april 2014 av ★
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Eg må innrømme at eg av og til henger meg opp i det når sæskenflokkar har tydelig preg av to kull som er halvsøsken. Hadde nok reagert meir på Christopher Sebastian, Jeanette Cecilie, Per og Jens enn dine eksempel, om du skjønar kor eg vil hen. Men synes eg du skal ta omsyn til sånne særingar som meg? Nei. Ja ser den. Men alle navne er enkelt navn, ca samme lengde og samme stil... Anonymous poster hash: f525e...1df
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Mannen min har to fra før. Jente med veldig vanlig navn på 5 bokstaver, og gutt med norrønt navn, 4 bokstaver. Vi har to felles gutter med norrøne navn, 4 bokstaver. Så hans jente blir "utenfor" når det gjelder navn. Hans barn har også mellomnavn, det har ikke våre felles. Man må velge som man selv vil... Anonymous poster hash: a5b36...6d4
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Takk for svar og tanker:( Anonymous poster hash: f525e...1df
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 Takk for svar og tanker:( Anonymous poster hash: f525e...1df Mente Anonymous poster hash: f525e...1df
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 Nei kall det du synes er pent selv. Min stedatter har et " jålenavn" mens min biodatter har et nydelig gammelkjerringnavn . Men jeg kunne da ikke døpt henne Yasmine Mirabelle bare fordi navnene hadde passet bedre sammen! Anonymous poster hash: 73235...a04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå