Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Har en mann som aldri bidrar med husarbeid eller barna, han kan finne på en gang i blandet å ta den eldste med ut på noe, men i hverdagen ingenting. Han går på jobb, kommer hjem, spiser middag, for så å sitte på data eller drive med egne hobbyer. Jeg er utkjørt å dritt lei. Hver gang jeg tar det opp blir han bare sur, å jeg sitter igjen å føler meg som den som maser eller forventer for mye!! Hvordan skal jeg komme gjennom til han? Tips? Anonymous poster hash: fa486...5e7
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Men hvorfor gidder du? Forstår ikke at mange mener damer bare gidder å ha det dritt? Anonymous poster hash: 91299...8fe
PRobert Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Hadde krevd at enten skjerper han seg og blir med på familievernkontoret så dere får pratet skikkelig om dette, eller så kan han flytte ut. Hvis han ikke er til stede likevel er han ikke mye å samle på..
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Men jeg er jo glad i idioten også! hi Anonymous poster hash: fa486...5e7
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Har prøvd å kreve at han skal ta seg sammen, men til liten nytte. Får tilbake at jeg er så kritisk, at han aldri gjør noe rett osv... Anonymous poster hash: fa486...5e7
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 Spør mannen din om hvordan han vil ha det hjemme. Og si at du gjerne bidrar, men at sånn dere har det nå, fungerer ikke for deg. Si at du blir sliten og sur, og at du ikke vil være sur. Det går ut over ungene og det går utover forholdet deres. Så spør du hva han kan tenke seg å gjøre hjemme. Hvis han ikke kommer med noen forslag, så sier du at du kan gjerne sette opp en liste der dere fordeler oppgavene mellom dere, men at det sikkert er bedre for ham dersom han velger noe av det som han synes er greit å gjøre. Ha klar en liste over alt det som må gjøres i løpet av en dag og be ham å sette navnet sitt på det han vil gjøre. Hvis dere klarer å bli enige om det, så gjør du INGENTING av det som står på hans liste. Ta med arbeid med ungene også på denne listen. hente og bringe på skole/ barnehage, vekke og kle på, og kjøre på fritidsaktiviteter. Lykke til!! Anonymous poster hash: 0e0a8...d7b
Tjofsen Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 Gi han valg når dere skal gjøre husarbeid. Vil du vaske opp eller støvsuge? Vil du leke med barna eller lage middag? Vil du vaske badet eller skifte på senga. Vi gjør ofte husarbeid sammen når barnet sover. Ellers bytter vi på å gjøre husarbeid og være sammen med datteren vår. Sjelden en av oss ligger på sofaen mens den andre jobber.
Mikkemafian Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 Gi han valg når dere skal gjøre husarbeid. Vil du vaske opp eller støvsuge? Vil du leke med barna eller lage middag? Vil du vaske badet eller skifte på senga. Vi gjør ofte husarbeid sammen når barnet sover. Ellers bytter vi på å gjøre husarbeid og være sammen med datteren vår. Sjelden en av oss ligger på sofaen mens den andre jobber. ¨Sånn gjør vi det også. Hvis jeg er litt slapp en dag, og ser at han begynner på noe, så klarer ikke jeg å sitte i ro å se på at han rydder. Og omvendt. Det tok litt tid å få "oppdratt "ham, men nå går det av seg selv
Mia_73 Skrevet 2. april 2014 #9 Skrevet 2. april 2014 Enig. Fordel oppgavene, med en deadline oppgavene må være gjort. F.eks. gulvvask må tas inntil lørdag kl 16. At du er glad i idioten er nok grunn til at du lar deg behandle så dårlig og han er visst for sikker at du ikke vil ta konsekvenser. Men tenk, hvor mange år har du tenkt å jobbe fullt og i tillegg har alt ansvar hjemme i tillegg? Ikke rart du er utslitt men det er din oppgave å få ting på rett spor. En god begynnelse er å kutte ut alt for ham. Ingen klesvask, ingen middag til ham. Han lærer nok bare du er konsekvent.
☆☆☆ Skrevet 2. april 2014 #10 Skrevet 2. april 2014 Men jeg er jo glad i idioten også! hi Anonymous poster hash: fa486...5e7 Det kjem aldri til å endre seg om du ikkje set makt bak krava..
Nodisc Skrevet 2. april 2014 #11 Skrevet 2. april 2014 Det eg gjor når min var sånn det var å skrive ned kem som gjor ka kvar dag (og legg gjerne til evt klaging fra han) også etter en stund las eg det til han og sa at eg fortjente masse bedre, og viss han faktisk ville vere sammen med meg så måtte han ta seg sammen. Han fikk perspektiv på ting og sa seg enig:) no er ting supert
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #12 Skrevet 2. april 2014 Husarbeid etter at barna er i seng? Syns jeg hører han, "får ikke tid til meg selv eller slappe av" i mitt hode gjør han ikke annet! Tror han tenker at han jobber å det er nok for han. Men han er sliten også, eller kanskje det kommer av latskap, at han kan sovne på sofaen kl seks å sove til han går å legger seg. Umulig å vekke, tro meg har prøvd det meste... Tenker at siste utvei er faktisk å kreve at han gjør mer eller gå.... Anonymous poster hash: fa486...5e7
junimamma81 Skrevet 2. april 2014 #13 Skrevet 2. april 2014 Jeg gir min valg. Støvsuger du eller ta ut av oppvaskmaskina. Han har skjønt hva jeg gjør men gjør likevel det jeg ber han om
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #14 Skrevet 2. april 2014 Gir jeg han et slik valg vil han nok gjerne, men skal bare skal bare først. Jeg lar det stå, men neste morgen er det der fortsatt... Oi så negativ jeg er i dag! Tror bare aldri jeg faktisk har sagt hvor ille det er... Anonymous poster hash: fa486...5e7
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #15 Skrevet 2. april 2014 hvordan har du lagt dette frem før da? For hvis det blir lagt frem som klaging, så går man gjerne rett i forsvarsposisjon. Det gjør jeg i hvert fall. Jeg har prøvd begge deler selv, og det var ingen tvil om hva som virket.. Prøv å holde deg nøytral i fremstillingen og se om det hjelper. Hvis du begynner med "du bidrar aldri" så kommer du nok ingen vei uansett... Anonymous poster hash: 0e0a8...d7b
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #16 Skrevet 2. april 2014 Hvis dere er i full jobb begge to skal dere selvsagt dele likt på husarbeid og ungene. Er du hjemmeværende vil jeg si det meste (men ikke alt) bør gjøres av deg. At han ikke gjør noe med ungene høres faktsik forferdelig ut. Jeg jobber litt mindre enn mannen min, og gjør derfor litt mer husarbeid enn ham, det er helt ok! MEN han tar ungene minst like mye som meg, det være seg lage middag, legging, aktiviteter, hente/levere bhg osv. Hadde han ikke vært der for ungene, hva skulle jeg med ham da...? Mannen min liker også å sitte med dataen... MEN det gjør han etter ungene er i seng. Anonymous poster hash: 61faf...cd6
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #17 Skrevet 2. april 2014 Streik! Det er nok det eneste som fungerer. Stålsett deg selv i 3-4 uker og gjør følgende:- slutt å lage middag når der ikke er mer rent kjøkkenutstyr på kjøkkenet.- noen dager kan du også bare la ditt fat stå igjen på bordet, til du flytter det over til kjøkkenbenken, NB: Det skal IKKE vaskes.- slutt å vaske klærne hans, legg de i en haug ved senga hans....eller på baderomsgulvet.- ikke gjør noe annet nødvendig husarbeid heller, ikke vaske, ikke støvsuge, ingen ting!Får du spørsmål så svarer du som han: Jeg orker ikke, jeg er så sliten. Jeg får se om jeg orker en annen dag kanskje. Når du føler det er for gale så gå deg noen turer på kvelden slik at han må stå for legging og stell av barna.Lykke til. Anonymous poster hash: 269db...e20
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #18 Skrevet 2. april 2014 Husarbeid etter at barna er i seng? Syns jeg hører han, "får ikke tid til meg selv eller slappe av" i mitt hode gjør han ikke annet! Tror han tenker at han jobber å det er nok for han. Men han er sliten også, eller kanskje det kommer av latskap, at han kan sovne på sofaen kl seks å sove til han går å legger seg. Umulig å vekke, tro meg har prøvd det meste... Tenker at siste utvei er faktisk å kreve at han gjør mer eller gå.... Anonymous poster hash: fa486...5e7 Hvis mannen din er så sliten og har så lite ork at han sover fra kl 18 til han skal legge seg, og så sover til han skal på jobb... da er det på tide å få ham til legen, for det er ikke normalt at en frisk mann er så sliten og trenger så mye søvn. Få ham til lege, få sjekket vitaminer og mineraler (husk D-vitamin). Er han frisk som en fisk så følg noen av rådene du har fått av de andre her. Anonymous poster hash: 33849...780
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #19 Skrevet 3. april 2014 Høres ut som han trenger å begynne å trene litt for¨å få litt overskudd. Det er ikke normalt å være så trøtt med mindre man feiler noe eller er gravid, og søvn avler søvn også for voksne. Anonymous poster hash: 7614e...b6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå