Gå til innhold

Kan jeg trene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har omsider klart å få full motivasjon til å gå ned de siste kiloene og bli sunnere og mer trent. Det har tatt sin tid og i mellomtiden har jeg trent bitte litt her og der og forsøkt å spise ikke altfor usunt, men for 3 uker siden kom jeg meg ordentlig i gang. Spiser sunt og passe mye, og har fått til jogging 2-3 dager i uken og styrketrening 2-3 andre dager i uken. Har gått ned litt over 3 kg og ser tydelig forskjell på kroppen. Er giret og motivert, men så.... blir jeg syk med feber :sad:

I hele høst og vinter har jeg vært mye småsyk. Hver gang jeg har kommet meg litt i gang med noe trening, så syk! Det slår aldri feil. Og så tenker jeg at når jeg er syk, så må jeg ikke trene, og så sklir det ut igjen.

Nå har det vært veldig travelt på jobben, og jeg er nok veldig sliten, og i går var jeg altså ikke i form. Gikk hele arbeidsdagen og frøs og verket i kroppen, vondt i brystet og hoste og ja, endte da med lett feber og helt utslått på kvelden. I dag er jeg mye bedre, men kjenner fortsatt at kroppen ikke er helt med. Antagelig er jeg også bedre fordi jeg fikk en rolig morgning (mannen tok ungene og leverte dem) og ikke begynner på jobb før etter lunsj og dermed har tatt det helt med ro. Merker jo at det murrer litt i ører, bryst og småverker i kroppen, men på ingen måte som i går. Energien er også mye bedre.

Spørsmålet et da, kan jeg trene litt lett styrke i dag dersom jeg orker det? Jeg har virkelig ikke lyst til å la treningen skli ut nå som jeg endelig er kommer så godt i gang igjen, men vil jo ikke gjøre ting verre heller.

Anonymous poster hash: 20b05...194
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør sansynlig vis ikke trene hardt, men ta på deg joggeskoene og gå en tur. Det gir også treningseffekt og ikke minst holder det vanen ved like uten at det belaster kroppen så hardt at det burde skade i forhold til sykdom.

Hard styrketrening eller løping ville jeg ventet minst en dag eller to med.

Anonymous poster hash: cbcaa...517
Skrevet

Du bør sansynlig vis ikke trene hardt, men ta på deg joggeskoene og gå en tur. Det gir også treningseffekt og ikke minst holder det vanen ved like uten at det belaster kroppen så hardt at det burde skade i forhold til sykdom.

Hard styrketrening eller løping ville jeg ventet minst en dag eller to med.

Anonymous poster hash: cbcaa...517

Ja, gå en tur var sikkert ikke så dumt, men det får jeg vente med til i morgen. Jeg tror ikke jeg orker å gå så langt i dag. Men jeg tenkte at jeg kanskje kan klare i det minste sit-ups og litt knebøy (ikke så tunge) og litt sånt, og da kan jeg jo bare avbryte om jeg kjenner at det blir for tungt, men kanskje ikke i dag det heller?

HI

Anonymous poster hash: 20b05...194

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...