Gå til innhold

Strider ikke dette totalt mot reservasjonsretten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/2014/04/02/nyheter/helsevesen/krf/politikk/innenriks/32608310/

Altså, på en måte har det ingenting med saken og gjøre, samtidig som det har alt med den og gjøre. De mest radikale legene som ikke vil henvise til abort, vil heller ikke skrive ut resept på p-piller og spiral, nettopp fordi det gjør at et befruktet egg ikke fester seg og "får lov" til og vokse........Altså, drap på lik linje med abort, siden egget KAN VÆRE befruktet....

Så nå skal man få gratis prevensjon, men risikerer og ha en fastlege som nekter og skrive ut resept på dette? Langt mindre sette inn en spiral.

Anonymous poster hash: 6e7ac...763
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blei også overraska over denne nyheten - ikke med tanke på reservasjonsrett, men med tanke på at en lege jeg møtte sa at spiral ikke var å anbefale før man hadde fullført et svangerskap. Er dette feil?

Anonymous poster hash: fcf25...855
Skrevet

P-staven anbefales heller ikke som prevensjon, pga uregelmessig og tidvis for høy hormonutskillelse.

Anonymous poster hash: 4dbe3...e42

Skrevet

Så her kan vi gå utifra at KRF ikke veit hva de snakker om?

Skrevet

Jeg blei også overraska over denne nyheten - ikke med tanke på reservasjonsrett, men med tanke på at en lege jeg møtte sa at spiral ikke var å anbefale før man hadde fullført et svangerskap. Er dette feil?

Det var vanlig å tenke sånn før, og noen gjør det nok enda. Grunnen til at man sa det var fordi den kan være litt vanskeligere å sette inn hvis man ikke har født, men ikke noen andre grunner enn det så vidt jeg vet.

Anonymous poster hash: c15a2...b54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...