Gå til innhold

Gravid, sopp og urinveisinfeksjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 30 har nesten hele svangerskapet hatt urinveisinfeksjon og fått mange behandlinger. Kjenner også kløe og svie som er sopp.

Noen andre som har vært plaget. Kan det gi tidlig fødsel? Vond fødsel?

Anonymous poster hash: ee843...72f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan gi tidlig fødsel da det kan provosere fram rier med uvi. sopp aner jeg ikke, men er nok like plagsomt på en litt annen måte.

Vondere tviler jeg på.

Mange av oss blir ikke bare helt bra med antibiotika og det er det. Jeg har lettere for å få uvi enn normalen, og må derfor ta hensyn til det til vanlig. Har nesten aldri hatt sopp, så det vet jeg lite om.

Men det jeg vet om begge er at begge blir verre av sukker. Det gir masse energi til sopp og bakterier, og du bør redusere dette endel.

Dessuten bør du bli "surere..." haha altså få i deg mer sure matvarer, eller bitre, og lite søtt.

Yoghurt naturell er jo også en slager!

Jeg drikker et glass tranebærjus hver morgen uten sukker for å forebygge, det fungerer veldig bra. Smoothier uten sukker med tilsatt c-vitaminer funker også veldig bra.

Har satt et vannglass på badet ,slik at jeg alltid drikker vann om jeg er innom der.

Du bør også sørge for å ha skikkelig rent undertøy, jeg koker faktisk mitt innimellom for å være helt sikker.

I tillegg bør du tisse etter samleie, gjerne skylle deg skikkelig i dusjen for å unngå mer bakterier enn nødvendig.

Hold deg unna tranebærtabletter med typisk buccoekstrakt etc. De funker supert, men har risiko for å framkalle rier. Må innrømme at jeg har tatt et par stk når jeg kjenner det holder på å komme på kvelden, og så lagt meg helt flatt - og det har gått helt fint i alle svangerskapene - men anbefaler det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...