Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Kan sopp i underlivet gå over av seg selv uten medisin? Er usikker på om jeg har det. Jeg klør så veldig, men utfloden er helt normal. Noen tips? Anonymous poster hash: 73717...1da
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #2 Skrevet 1. april 2014 Kanskje en tur til legen vil oppklare alt? Kløe er det vanligvis sopp som gir. Nei, det gir seg sjelden uten hjelp. Eller.... du kan kutte alt av sukker i kosten, og se om det hjelper. Hva mener du med normal utflod? At den ikke er klumpete som surmelk, eller melk bristet i f eks nype-te? Ved soppinfeksjon er det Candida Albicans(faktisk en naturlig bakterie/sopp) som har fått overtaket i skjeden. Dette skjer ved f eks atibiotikakur, eller annen ubalanse i underlivet/kroppen. Jeg ville fått meg legetime. Det KAN gå over av seg selv, men om det er sopp, så kommer du til å klø deg til blods. Anonymous poster hash: 839b1...8b0
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #3 Skrevet 1. april 2014 Kjøper canesten på apoteket når det begynner å klø. Måtte gjøre det i dag :-) Anonymous poster hash: 56c01...2e3
Gjest Tittentott Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 Det kan gå over av seg selv etter en stund, men det beste er nok å gå på en kur for det så slipper du evigheter med kløing, sviende følelser og vondt. Første gang jeg fikk det tenkte jeg at det gikk over av seg selv. Flere lange og unødvendige uker etterpå begynte jeg på canesten, angret på at jeg ikke gjorde det tidligere.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #5 Skrevet 1. april 2014 Kanskje en tur til legen vil oppklare alt? Kløe er det vanligvis sopp som gir. Nei, det gir seg sjelden uten hjelp. Eller.... du kan kutte alt av sukker i kosten, og se om det hjelper. Hva mener du med normal utflod? At den ikke er klumpete som surmelk, eller melk bristet i f eks nype-te? Ved soppinfeksjon er det Candida Albicans(faktisk en naturlig bakterie/sopp) som har fått overtaket i skjeden. Dette skjer ved f eks atibiotikakur, eller annen ubalanse i underlivet/kroppen. Jeg ville fått meg legetime. Det KAN gå over av seg selv, men om det er sopp, så kommer du til å klø deg til blods. Anonymous poster hash: 839b1...8b0 Utflod uten klumper, ingen vond lukt og ikke mer enn vanlig. Har ikke brukt antibiotika på åresvis. Men jeg er gravid. .. Hva kan jeg ta som gravid? Kan dette smitte mannen? Anonymous poster hash: 73717...1da
Gjest Tittentott Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 Kanskje en tur til legen vil oppklare alt? Kløe er det vanligvis sopp som gir. Nei, det gir seg sjelden uten hjelp. Eller.... du kan kutte alt av sukker i kosten, og se om det hjelper. Hva mener du med normal utflod? At den ikke er klumpete som surmelk, eller melk bristet i f eks nype-te? Ved soppinfeksjon er det Candida Albicans(faktisk en naturlig bakterie/sopp) som har fått overtaket i skjeden. Dette skjer ved f eks atibiotikakur, eller annen ubalanse i underlivet/kroppen. Jeg ville fått meg legetime. Det KAN gå over av seg selv, men om det er sopp, så kommer du til å klø deg til blods. Anonymous poster hash: 839b1...8b0 Utflod uten klumper, ingen vond lukt og ikke mer enn vanlig. Har ikke brukt antibiotika på åresvis. Men jeg er gravid. .. Hva kan jeg ta som gravid? Kan dette smitte mannen? Anonymous poster hash: 73717...1da Soppinfeksjon er veldig vanlig når man er gravid og du kan bruke canesten under graviditeten. Det er anbefalt å behandle soppinfeksjoner når man er gravid for ellers kan det lettere føre til rifter under fødselen mener jeg å ha lest. Det kan smitte til mannen, men det er sjelden det smitter fra kvinne til mann, oftere fra mann til kvinne, men dersom han har noen symptomer ville jeg behandlet han også, for å være sikker på at du ikke får det igjen med en gang du har blitt kvitt det :-)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #7 Skrevet 1. april 2014 Smittet min mann, og eskalerte noe jævlig når det først satte i gang. Klør som bare F. Canesten var ikke nok her, måtte til legen og få sterkere saker. Anonymous poster hash: b39ab...f54
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #8 Skrevet 1. april 2014 Prøv canesten først, men vær obs på mann/samboer/kjæreste, han kan ha blitt smittet om dere har hatt sex mens du klør, så han bør ta en kur også. Hjelper ikke den kremen, ta turen til legen. Anonymous poster hash: 6e032...b80
<3 2G <3 Skrevet 1. april 2014 #9 Skrevet 1. april 2014 Kjøp den med seks tabletter i pakken å kjør dobbel tablett i tre dager om det er ille. I tillegg til smøring så klart. Er ikke mange kronene i forskjell i pris på den og den med bare en tablett, så lurt å kjøpe den største pakken Dette gjorde jeg etter beskjed fra legen. Ikke vask med såpe innom leppene og bruk bomullstruser om du må ha det på. Jeg har "normal" utflod selv ved heftig sopp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå