Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Lillemann er 6 måneder og har nå begynt å rulle seg på magen i sengen sin og ligger med hodet veldig ned mot madrassen.... Hønemor som jeg er så er dette en ny bekymring for meg og jeg kjenner jeg er så redd for dette med krybbedød Noen erfaringer med dette? Noen gode råd eller tips? Legger ham alltid ned på ryggen, men ser han roer seg så fort han legger seg på magen.... Huff, alle disse bekymringer man skal ha Smokken er som regel i. I går da jeg sjekket ham så lå ham helt ned med hodet MED smokken i munnen, dette kan da ikke være så bra??? Setter pris på seriøse svar Anonymous poster hash: 52fbb...679
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #2 Skrevet 1. april 2014 Jeg har også vært utrolig redd for dette med begge barna mine. Er det litt enda og yngste er 1,5 år. Det er sjeldnere jeg tenker på det nå enn da de var babyer. Har ikke noen tips. Men begge mine har jeg hatt i sovepose med sele under bunnen av senga slik at de ikke fikk snudd seg. Noen kaller det vel hysteri, men det har i hvert fall roet meg veldig og de har sovnet relativt fort og roet seg fortere ved legging. Eldste sov i en slik i nesten to år, yngste sluttet nå nylig. Anonymous poster hash: 13f0f...427
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #3 Skrevet 1. april 2014 Jeg har også vært utrolig redd for dette med begge barna mine. Er det litt enda og yngste er 1,5 år. Det er sjeldnere jeg tenker på det nå enn da de var babyer. Har ikke noen tips. Men begge mine har jeg hatt i sovepose med sele under bunnen av senga slik at de ikke fikk snudd seg. Noen kaller det vel hysteri, men det har i hvert fall roet meg veldig og de har sovnet relativt fort og roet seg fortere ved legging. Eldste sov i en slik i nesten to år, yngste sluttet nå nylig. Anonymous poster hash: 13f0f...427
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 Jeg har også vært utrolig redd for dette med begge barna mine. Er det litt enda og yngste er 1,5 år. Det er sjeldnere jeg tenker på det nå enn da de var babyer. Har ikke noen tips. Men begge mine har jeg hatt i sovepose med sele under bunnen av senga slik at de ikke fikk snudd seg. Noen kaller det vel hysteri, men det har i hvert fall roet meg veldig og de har sovnet relativt fort og roet seg fortere ved legging. Eldste sov i en slik i nesten to år, yngste sluttet nå nylig. Anonymous poster hash: 13f0f...427
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #5 Skrevet 1. april 2014 Sorry! Fikk error hele tiden Anonymous poster hash: 13f0f...427
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 Jeg har også vært utrolig redd for dette med begge barna mine. Er det litt enda og yngste er 1,5 år. Det er sjeldnere jeg tenker på det nå enn da de var babyer. Har ikke noen tips. Men begge mine har jeg hatt i sovepose med sele under bunnen av senga slik at de ikke fikk snudd seg. Noen kaller det vel hysteri, men det har i hvert fall roet meg veldig og de har sovnet relativt fort og roet seg fortere ved legging. Eldste sov i en slik i nesten to år, yngste sluttet nå nylig.Anonymous poster hash: 13f0f...427 Takk for svar! Ja er noe errors med siden ser det ut som Hmmmm... Kanskje prøve en slik sovepose som du nevner.. Er det noe spes merke? Anonymous poster hash: 52fbb...679
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #7 Skrevet 1. april 2014 Jeg tror ikke det er så skummelt lenger når de snur seg selv? Jeg syntes også det var veldig ekkelt i begynnelsen når hun snudde seg over selv. Pleide å sjekke at nesa var "fri", og la henne over på ryggen når jeg la meg. Jeg måtte øve litt på å tenke at det var greit at hun snudde seg over på magen. Alternativet var å sitte våken om natta og passe på- det går ikke Husk at krybbedød er sjelden, og smokk er også med på å redusere risikoen. Anonymous poster hash: b8fd0...c26
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #8 Skrevet 1. april 2014 Jeg tror ikke det er så skummelt lenger når de snur seg selv? Jeg syntes også det var veldig ekkelt i begynnelsen når hun snudde seg over selv. Pleide å sjekke at nesa var "fri", og la henne over på ryggen når jeg la meg. Jeg måtte øve litt på å tenke at det var greit at hun snudde seg over på magen. Alternativet var å sitte våken om natta og passe på- det går ikke Husk at krybbedød er sjelden, og smokk er også med på å redusere risikoen. Anonymous poster hash: b8fd0...c26 Tusen takk for svar Nei kan jo ikke sitte å passe på hele tiden... Men forstår ikke hvorfor han må legge seg sååå voldsomt med hele hodet ned.. Hmmmm .. Smokken er med på å redusere ja men den 'hemmer' jo luftveiene enda mer tenker jeg når den så å si blir presset ned og mot munnen? Nei ikke vet jeg Vet det som regel går bra og at krybbedød er sjelden men alikevel Anonymous poster hash: 52fbb...679
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #9 Skrevet 1. april 2014 Hvis han er sterk nok til å snu seg over på magen er han også sterk nok til instinktivt å snu seg tilbake dersom han ikke får nok frisk luft. Krybbedød rammer veldig få, og det hjelper ingen at du bruker masse energi på å bekymre deg for akkurat dette. Det er dessverre mange andre ting som også rammer oss mennesker, vi kan ikke kontrollere alt. Må gi litt slipp og stole på at det meste går veldig, veldig bra. (Men kjenner meg veldig igjen i det du skriver altså, klarer ikke å slippe angsten jeg heller, men tenker at man må forsøke...) Anonymous poster hash: 8e1ba...998
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #10 Skrevet 1. april 2014 Hvis han er sterk nok til å snu seg over på magen er han også sterk nok til instinktivt å snu seg tilbake dersom han ikke får nok frisk luft. Krybbedød rammer veldig få, og det hjelper ingen at du bruker masse energi på å bekymre deg for akkurat dette. Det er dessverre mange andre ting som også rammer oss mennesker, vi kan ikke kontrollere alt. Må gi litt slipp og stole på at det meste går veldig, veldig bra. (Men kjenner meg veldig igjen i det du skriver altså, klarer ikke å slippe angsten jeg heller, men tenker at man må forsøke...) Anonymous poster hash: 8e1ba...998 Ja, du har helt rett hjelper jo ikke å bekymre seg, og man kan ikke sjekke eller kontrollere dette. Men han klarer ikke å snu seg fra mage til rygg enda og det er vel også det som bekymrer meg Anonymous poster hash: 52fbb...679
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #11 Skrevet 1. april 2014 Kanskje du har en helsesøster som er fin å snakke med? Jeg ville forhørt meg der, bare for å bli beroliget… Dette er sikkert en vanlig problemstilling de har vært borti mange ganger før? Anonymous poster hash: f8286...fe4
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #12 Skrevet 1. april 2014 Kanskje du har en helsesøster som er fin å snakke med? Jeg ville forhørt meg der, bare for å bli beroliget… Dette er sikkert en vanlig problemstilling de har vært borti mange ganger før? Anonymous poster hash: f8286...fe4 Skal heldigvis til hs nå snart men det var fram til da, da Skulle ønske jeg kunne slutte å bekymre meg sånn hele tiden, men når jeg har vært så heldig å fått et barn(mot alle odds) så er det ikke så lett desverre Takker igjen for svarene dere ❤️❤️❤️ Anonymous poster hash: 52fbb...679
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #13 Skrevet 1. april 2014 Når han ruller rundt av seg selv, vil han også være sterk nok til å rulle tilbake eller snu hodet om han trenger det. Er faktisk farligere med dyner de sparker over seg og ikke får bort, eller gulpekluter etc. Jeg måtte fjerne alt sånn fra vuggene når mine var små! Sørg for at madrassen er fast nok, og smukk skal visstnok være forebyggende, å ha baby på samme rom som dere er anbefalt til hvertfall 6mnd- gjerne 1 år av samme grunn! Du kan også kjøpe baby call som overvåker pust/temperatur/lyd/bevegelse og hele pakka! Man vet ikke med sikkerhet hva som forårsaket krybbedød, men leste intervju av en ambulansesjåfør som sa at hvis baby først går inn i krybbedød er det ingenting å gjøre!? Det skremte dritten ut av meg, har aldri sjekket om det stemmer. Heldigvis er det såpass sjelden. Følg råd for soving, ikke så mye mer man får gjort! Anonymous poster hash: 77815...86c
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #14 Skrevet 1. april 2014 Jeg har også vært utrolig redd for dette med begge barna mine. Er det litt enda og yngste er 1,5 år. Det er sjeldnere jeg tenker på det nå enn da de var babyer. Har ikke noen tips. Men begge mine har jeg hatt i sovepose med sele under bunnen av senga slik at de ikke fikk snudd seg. Noen kaller det vel hysteri, men det har i hvert fall roet meg veldig og de har sovnet relativt fort og roet seg fortere ved legging. Eldste sov i en slik i nesten to år, yngste sluttet nå nylig.Anonymous poster hash: 13f0f...427 Takk for svar! Ja er noe errors med siden ser det ut som Hmmmm... Kanskje prøve en slik sovepose som du nevner.. Er det noe spes merke? Anonymous poster hash: 52fbb...679 Baby Dan heter det merket. Jeg har kjøpt på Baby shop. Det finnes også en annen ting, husker ikke hva den heter. Men den overvåket barnet og hvis barnet slutter å puste vibrer den tingen. Da skal barnet begynne å puste igjen. Gjør det ikke det går alarmen av. Jeg skjønner bekymringene dine veldig godt. Jeg kjøpte den posen for min egen del, for at jeg selv skulle få ro i hodet mitt. Jeg kunne våkne på natta mange ganger for å sjekke babyen, slet med å sove osv. Krybbedød kan forebygges. Har det ikke noe med veldig dyp søvn å gjøre? Tror ikke det sånn at man ikke kan gjøre noe med det, slik som skrevet over her. Ja, krybbedød skjer veldig sjeldent, og spesielt etter at man begynte å anbefale at babyen sov på ryggen. Men hvis du tenker som meg så tenker man ikke sånn. Det skjer noen få og man kan dessverre være den uheldige. Jeg valgte heller å kjøpe den posen fordi det virkelig hjalp meg med å slappe av. Anonymous poster hash: 13f0f...427
Preggie Skrevet 1. april 2014 #15 Skrevet 1. april 2014 Jeg var også veldig redd for krybbedød. Det er faktisk nylig at dette har sluppet litt taket. Vesla er to år nå. Jeg fikk vite på helsestasjonen at hvis barnet snur seg selv, så vil det også klare å vri seg hvis det for eksempel ikke får puste. Jeg har løst min frykt ved å ha henne på rommet frem til hun var ett år, og etter det har vi hatt en babycall som gjør at jeg omtrent hører henne puste... Det gjør at jeg har kunnet slappe av godt. Jeg må innrømme at jeg enda ofte er inne og ser på henne når hun sover for å passe på at hun har det bra... tror det er sånn det skal være å være mamma.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #16 Skrevet 1. april 2014 Jeg har også vært utrolig redd for dette med begge barna mine. Er det litt enda og yngste er 1,5 år. Det er sjeldnere jeg tenker på det nå enn da de var babyer. Har ikke noen tips. Men begge mine har jeg hatt i sovepose med sele under bunnen av senga slik at de ikke fikk snudd seg. Noen kaller det vel hysteri, men det har i hvert fall roet meg veldig og de har sovnet relativt fort og roet seg fortere ved legging. Eldste sov i en slik i nesten to år, yngste sluttet nå nylig.Anonymous poster hash: 13f0f...427 Takk for svar! Ja er noe errors med siden ser det ut som Hmmmm... Kanskje prøve en slik sovepose som du nevner.. Er det noe spes merke? Anonymous poster hash: 52fbb...679 Baby Dan heter det merket. Jeg har kjøpt på Baby shop. Det finnes også en annen ting, husker ikke hva den heter. Men den overvåket barnet og hvis barnet slutter å puste vibrer den tingen. Da skal barnet begynne å puste igjen. Gjør det ikke det går alarmen av. Jeg skjønner bekymringene dine veldig godt. Jeg kjøpte den posen for min egen del, for at jeg selv skulle få ro i hodet mitt. Jeg kunne våkne på natta mange ganger for å sjekke babyen, slet med å sove osv. Krybbedød kan forebygges. Har det ikke noe med veldig dyp søvn å gjøre? Tror ikke det sånn at man ikke kan gjøre noe med det, slik som skrevet over her. Ja, krybbedød skjer veldig sjeldent, og spesielt etter at man begynte å anbefale at babyen sov på ryggen. Men hvis du tenker som meg så tenker man ikke sånn. Det skjer noen få og man kan dessverre være den uheldige. Jeg valgte heller å kjøpe den posen fordi det virkelig hjalp meg med å slappe av.Anonymous poster hash: 13f0f...427 Har googlet litt og sett på disse monitorene som du nevner..føler meg litt hysterisk men alikevel, får ikke fred i sjelen skal se på denne soveposen i hvertfall! Takk skal du ha ❤️ Anonymous poster hash: 52fbb...679
☆☆☆ Skrevet 1. april 2014 #17 Skrevet 1. april 2014 Hender framleis at eg må stå opp og sjå til toåringen midt på natta. Og ordet krybbedød gjer at eg no må sjå til både ho og babyen..
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #18 Skrevet 1. april 2014 Jeg kjenner en som døde av det når hun var ca 18 måneder. Helt tragisk. Frisk og rask i utgangspunktet. Ikke røyk i hjemmet, ikke dårlig inneklima, ingen andre ting heller. Anonymous poster hash: 35af3...8e4
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #19 Skrevet 1. april 2014 Jeg har også vært utrolig redd for dette med begge barna mine. Er det litt enda og yngste er 1,5 år. Det er sjeldnere jeg tenker på det nå enn da de var babyer. Har ikke noen tips. Men begge mine har jeg hatt i sovepose med sele under bunnen av senga slik at de ikke fikk snudd seg. Noen kaller det vel hysteri, men det har i hvert fall roet meg veldig og de har sovnet relativt fort og roet seg fortere ved legging. Eldste sov i en slik i nesten to år, yngste sluttet nå nylig.Anonymous poster hash: 13f0f...427 Takk for svar! Ja er noe errors med siden ser det ut som Hmmmm... Kanskje prøve en slik sovepose som du nevner.. Er det noe spes merke? Anonymous poster hash: 52fbb...679 Baby Dan heter det merket. Jeg har kjøpt på Baby shop. Det finnes også en annen ting, husker ikke hva den heter. Men den overvåket barnet og hvis barnet slutter å puste vibrer den tingen. Da skal barnet begynne å puste igjen. Gjør det ikke det går alarmen av. Jeg skjønner bekymringene dine veldig godt. Jeg kjøpte den posen for min egen del, for at jeg selv skulle få ro i hodet mitt. Jeg kunne våkne på natta mange ganger for å sjekke babyen, slet med å sove osv. Krybbedød kan forebygges. Har det ikke noe med veldig dyp søvn å gjøre? Tror ikke det sånn at man ikke kan gjøre noe med det, slik som skrevet over her. Ja, krybbedød skjer veldig sjeldent, og spesielt etter at man begynte å anbefale at babyen sov på ryggen. Men hvis du tenker som meg så tenker man ikke sånn. Det skjer noen få og man kan dessverre være den uheldige. Jeg valgte heller å kjøpe den posen fordi det virkelig hjalp meg med å slappe av.Anonymous poster hash: 13f0f...427 Har googlet litt og sett på disse monitorene som du nevner..føler meg litt hysterisk men alikevel, får ikke fred i sjelen skal se på denne soveposen i hvertfall! Takk skal du ha ❤️ Anonymous poster hash: 52fbb...679 Å være litt hysterisk er helt greit, tror det er sånn det er å være mamma. Og noen blir kanskje mer "plaget" enn andre med alle disse bekymringene. Jeg så også på sånn monitor, men etter at posen kom i hus følte jeg meg mye bedre, så lot være. Har en mann som ble litt oppgitt over at jeg ville bruke så mye penger på det. Hadde ikke posen roet meg hadde jeg glatt gjort det likevel. Hadde jeg vært alene med barna hadde de sikker lagt i pose til de var fire, hatt på seg monitor begge to og babycall med kamera. Mannen holder meg (heldigvis) litt på bakken. Jeg ønsker jo ikke å være hysterisk, men er det likevel. Jeg er jo klar over at mange av disse bekymringene jeg har er overdrevne. Lykke til med å finne ut av dette Anonymous poster hash: 13f0f...427
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #20 Skrevet 1. april 2014 Jeg kjenner en som døde av det når hun var ca 18 måneder. Helt tragisk. Frisk og rask i utgangspunktet. Ikke røyk i hjemmet, ikke dårlig inneklima, ingen andre ting heller. Anonymous poster hash: 35af3...8e4 Unødvendig! Er det mulig å være så blåst som deg. Anonymous poster hash: 13f0f...427
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #21 Skrevet 1. april 2014 Jeg har også vært utrolig redd for dette med begge barna mine. Er det litt enda og yngste er 1,5 år. Det er sjeldnere jeg tenker på det nå enn da de var babyer. Har ikke noen tips. Men begge mine har jeg hatt i sovepose med sele under bunnen av senga slik at de ikke fikk snudd seg. Noen kaller det vel hysteri, men det har i hvert fall roet meg veldig og de har sovnet relativt fort og roet seg fortere ved legging. Eldste sov i en slik i nesten to år, yngste sluttet nå nylig.Anonymous poster hash: 13f0f...427 Takk for svar! Ja er noe errors med siden ser det ut som Hmmmm... Kanskje prøve en slik sovepose som du nevner.. Er det noe spes merke? Anonymous poster hash: 52fbb...679 Baby Dan heter det merket. Jeg har kjøpt på Baby shop. Det finnes også en annen ting, husker ikke hva den heter. Men den overvåket barnet og hvis barnet slutter å puste vibrer den tingen. Da skal barnet begynne å puste igjen. Gjør det ikke det går alarmen av. Jeg skjønner bekymringene dine veldig godt. Jeg kjøpte den posen for min egen del, for at jeg selv skulle få ro i hodet mitt. Jeg kunne våkne på natta mange ganger for å sjekke babyen, slet med å sove osv. Krybbedød kan forebygges. Har det ikke noe med veldig dyp søvn å gjøre? Tror ikke det sånn at man ikke kan gjøre noe med det, slik som skrevet over her. Ja, krybbedød skjer veldig sjeldent, og spesielt etter at man begynte å anbefale at babyen sov på ryggen. Men hvis du tenker som meg så tenker man ikke sånn. Det skjer noen få og man kan dessverre være den uheldige. Jeg valgte heller å kjøpe den posen fordi det virkelig hjalp meg med å slappe av.Anonymous poster hash: 13f0f...427 Har googlet litt og sett på disse monitorene som du nevner..føler meg litt hysterisk men alikevel, får ikke fred i sjelen skal se på denne soveposen i hvertfall! Takk skal du ha ❤Anonymous poster hash: 52fbb...679 Å være litt hysterisk er helt greit, tror det er sånn det er å være mamma. Og noen blir kanskje mer "plaget" enn andre med alle disse bekymringene. Jeg så også på sånn monitor, men etter at posen kom i hus følte jeg meg mye bedre, så lot være. Har en mann som ble litt oppgitt over at jeg ville bruke så mye penger på det. Hadde ikke posen roet meg hadde jeg glatt gjort det likevel. Hadde jeg vært alene med barna hadde de sikker lagt i pose til de var fire, hatt på seg monitor begge to og babycall med kamera. Mannen holder meg (heldigvis) litt på bakken. Jeg ønsker jo ikke å være hysterisk, men er det likevel. Jeg er jo klar over at mange av disse bekymringene jeg har er overdrevne. Lykke til med å finne ut av dette Anonymous poster hash: 13f0f...427 Ja tror denne posen skal kjøpes inn er litt slitsomt å være sånn, men jeg har mine grunner Uansett, tusen hjertelig for svar! godt å vite at det ikke er bare jeg som føler det sånn Ha en fortsatt bra kveld alle sammen❤❤❤ Anonymous poster hash: 52fbb...679
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå