Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Hei. Lurer på om noen kan svare meg litt på noe. Jeg var i ulønnet permisjon i fjor. Samboer jobbet. Vi har lån på 3.2 mill. Oppdaget i år at lånet kun står på meg (tror jeg) men at vi eier 50:50... Jeg pleier vanligvis å få igjen 50 000, men fikk i år kun igjen 1000.. Dette er jo fordi jeg ikke har jobbet. Samboer fikk igjen 400kr. Om vi nå også deler lånet 50:50 vil han få mer igjen I ÅR da? Anonymous poster hash: 927ec...616
Gjest thricane Skrevet 1. april 2014 #2 Skrevet 1. april 2014 Tenker du lånet mtp formue, eller rentene pga fradrag? Om du ikke har jobbet ville jeg satt hele rentefradraget over på han. Samme gjelder evnt foreldrefradrag om dere har barn i barnehage eller SFO. Når det kommer til lånet er det ingen hensikt å flytte noe før en av dere har nettoformue som utløser formueskatt.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #3 Skrevet 1. april 2014 Vet ikke helt hva jeg tenker på. Jeg tenker bare at siden jeg ikke har jobbet får vi ikke igjen på skatten fordi det står på meg. Men om det hadde stått på han hadde vi kanskje fått igjen alikevel? Anonymous poster hash: 927ec...616
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 hvis du går inn på skattesidene, og stryker alt som står på deg, og setter alt over på mannen, og later som du skal levere, der kan du beregne skatten, (før du leverer) da ser du om det lønner seg å sette alt over. Du kan mikse og trikse helt frem til 30 april....vi har gjort sånn, og da fikk mannen 10 000 mere igjen, enn vi ikke gjorde det... husk du får 28 % av fradrag igjen.( det du har betalt inn som for eksempel renter ) Anonymous poster hash: c29b3...e1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå