Gå til innhold

Fliser eller plater på badet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best/finest ? Er helt i villrede. Det er vel en del å spare på sånne baderomsplater også? Skal ha dusjhjørne ..

Anonymous poster hash: cb252...66b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk vannskader og mugg bak plater. Jobben ble utført av fagfolk. Etter det har jeg sverget til fliser.

Anonymous poster hash: 72d47...cea

Skrevet

Skal du ha dusjgjørne må du ha flis!

Anonymous poster hash: 1d0a3...cf7

Skrevet

Nei det må hun ikke. 

Anonymous poster hash: 7be8d...3fe

Skrevet

Nei det må hun ikke.

Man må såklart ingenting, men om man ikke skal ha kabinett så anbefales helt klart fliser.

Skrevet

Vi har plater. Ble kjempefint, og har ikke hatt noen problemer med de. Vi har dusjkabinett da.

Anonymous poster hash: 0968b...18d
Skrevet

Nei det må hun ikke.

Man må såklart ingenting, men om man ikke skal ha kabinett så anbefales helt klart fliser.

Hvem anbefaler det? Har nettopp bygd hus, og snakket med flere fagfolk som sa at det er ett fett med fliser eller plater.

Anonymous poster hash: d643b...3a6

Skrevet

Ville gått for plater og dusjkabinettet i stedet for dusjhjørne. Alle fagfolk anbefaler kabinett fremfor å dusje rett på fliser eller plater. Mange fine plater med all slags mulige flisprofiler:)

Anonymous poster hash: a1ad4...1a9

Skrevet

Mange tenker ikke på at fugene mellom flisene er porøse og ikke vanntette.

Vi velger plater nå fordi de er billigere og like sikker. Vi har de i vår hardt brukte utleieleilighet og er veldig fornøyd der.

Skrevet

Vi velger plater nå fordi de er billigere og like sikker. Vi har de i vår hardt brukte utleieleilighet og er veldig fornøyd der.

Både kvalitetsflis/billigflis og fuger bør impregneres. Da er begge deler 100% vanntette, og vannet bokstavelig talt preller av.

Men plater er absolutt ikke dårlig, og vesentlig bedre enn billigflis.

Skrevet

lukket kabinett er tingen for å unngå fuktskader. deretter kan du velge hva du vil. da trenger du verken plater eller flis. vi har gammelt hus, med malte tømmer egger

Anonymous poster hash: 31a8e...046

Skrevet

Definitivt flis. Plater ser så....billig ut!

Anonymous poster hash: b5ff5...772

Skrevet

Ville gått for ekte fliser hvis du har mulighet. Synes plater er gyselige.

Skrevet

Fliser uten tvil. Plater ser så billig ut, nesten på lik linje med tapet. Prisforskjellen er ikke så stor når en ser på sluttsummen av hele badet.

Anonymous poster hash: 57db9...d48
Skrevet

prisforskjellen er ikke stor, men jeg velger plater når vi pusser opp badet nå- jeg sliter med bekkenløsning, og det er jeg som sitter å vasker flisfuger nå. Blir enkelere med plater.. Velger noen fine dyrere plater jeg da, vil ikke ha billigplatene. Jeg synes flis er finere egentlig, men ikke f. om jeg gidder å skrubbe flisfuger resten av livet :P

Anonymous poster hash: bd3a8...f0a
Skrevet

Ikke en flis i mitt hus dersom jeg har valget. Akkurat nå er der fliser på det lille badet oh over kjøkkenbenken og jeg gleder meg til jeg blir kvitt dem.

Skrevet

Både kvalitetsflis/billigflis og fuger bør impregneres. Da er begge deler 100% vanntette, og vannet bokstavelig talt preller av.

Verken fugene eller flisene er 100% vanntette, men membranen på baksiden er 100% vanntett.

Skrevet

Heller mot panel selv. Fordi det er jeg som vasker! 

Om mannen legger ned veto (noe han er truende til å gjøre) skal han få skrubbe fuger de neste 20 åra.

Greit at plater av og til ser litt "billig" ut, men det er jaggu meg bedre en gufne flisefuger...... æsj! 

Skrevet

De nye platene ser vel ikke billige ut, får man ikke ferdige plater med fliser på da, fliseplater, som man ikke trenger membran bak?

Anonymous poster hash: 751d7...0b0
Skrevet

Ved en takst vil det alltid telle positivet at det er ekte fliser.

Skrevet

Jeg synes plater ser finest og renest ut jeg. Fliser gir meg 80-talls følelse av en eller annen grunn. Jeg har aldri forstått hvorfor fliser er så veldig "eksklusivt", de færreste bad gir det inntrykket.

Anonymous poster hash: 119e8...4b3

Skrevet

Helt klart fliser, lekkert og positivt ved evt. salg. Vi pussa nettopp opp badet og var ikke i tvil. Vi har dusjkabinett, synes dusjhjørner er fine, men utrolig kjedelig å vaske på :)

Anonymous poster hash: 86a4d...f14

Skrevet

Verken fugene eller flisene er 100% vanntette, men membranen på baksiden er 100% vanntett.

Jeg tror du skal lese hva jeg skrev en gang til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...