Gå til innhold

Når politiet melder til barnevernet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan da politiet gi ut opplysninger om tidligere straffbare forhold? I dette tilfelle gjelder det en person(ikke meg) som har blitt tatt for å innføre steroider til Norge. Politet har da meldt personen til bv pga han har barn. Tidligere har han hatt problemer med narkotika, og har blitt tatt av politiet for å kjøpe speed.

Vil da politiet opplyse om tidligere forhold til bv? Eller kan bv få ut slike opplysninger fra politiet?

For vi som privat person kan vel ikke kreve å få ut slike opplysninger fra politiet for å vise til bv?

Anonymous poster hash: 63d50...1d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan de ja.

Anonymous poster hash: adfad...97d
Skrevet

De gjør det ja. Alt som står i hans navn hos politiet vil barnevernet få vite

Anonymous poster hash: cac9e...3b1
Skrevet

Ja, og godt er det.

Anonymous poster hash: 9a703...8c8
Skrevet

De kan velge å inkludere tidligere informasjon i meldingen, men det er ikke så veldig vanlig at de gjør det.

Barneverntjenesten kan innhente opplysninger om slike forhold når undersøkelse igangsettes. Det er veldig vanlig at gjøres.

Anonymous poster hash: c4100...5d4
Skrevet

Takk får svar:) hva kan så skje?

Venninnen min og samboer er meldt til bv, eller rettere sagt samboeren til min venninne. Han hadde steroider til eget bruk som han prøvde å innføre til Norge, altså ikke store mengder. Han har tidligere har problemer med narkotika(speed og kokain) men har vært ren i over 2 år. Har aldri brukt steroider før. Har en dom på seg som han fikk samfunnsstraff for og det var over to år siden han gjenførte straffen.

Han har skikket seg bra og ikke rørt dop siden. Venninnen min er i sjokk nå og ser for seg at de verste ting kommer til å skje, bv tar barnet fra de osv. De er innkalt til møte på fredag hos bv.

Er det noen som vet hva som skjer videre nå? Venninnen min er helt hysterisk og jeg blir jo bekymret for henne. Hun har vist nok sittet våken hele natten og bare gråt og grublet.

Så hvis noen med erfaring eller som jobber hos bv kan forklare meg hva som normalt skjer videre i slike saker så gjerne si ifra slik jeg kan fortelle henne det videre. Hun tør ikke å ringe bv for å høre selv.

Skrevet

Jeg har ikke noen erfaring med bv, men en som infører steroider er ikke akkurat det beste pappaemnet.

Når han i tillegg har hatt problemer med narkotika så hjelper det ikke hvor lenge han har vært ren, da er han per definisjon på vei utpå igjen, og er ikke en jeg ville hatt under samme tak som mitt barn.

Anonymous poster hash: 0fbe1...74d

Skrevet

Hvis han er rusfri, og har vært det i to år kan jeg aldri tenke meg at noe vil skje.

Man kan jo være gode foreldre selvom man har fucket opp tidligere..

Regner med at han har gjort opp straff/bot

Anonymous poster hash: 38bfa...e17

Skrevet

Selvsagt kan man være gode foreldre selv om man har gjort feil tidligere, men han har nå blitt tatt for å innføre steroider til eget bruk er han ikke på den rette veien lengre.

Skrevet

Han kan bli pålagt å levere tisseprøver/blodprøver jevnlig over tid for å bevise at han er ren. Klarer han ikke holde seg ren kan hun få valget mellom å gå fra han og ha omsorgen alene eller si fra seg omsorgen til barnevernet og heller beholde mannen...

Om han har rensket opp i livet regner jeg med han vil levere rene prøver og at det ikke blir noe mer problemer.

Anonymous poster hash: 1160f...6e5
Skrevet

Venninnen min og samboer er meldt til bv, eller rettere sagt samboeren til min venninne. Han hadde steroider til eget bruk som han prøvde å innføre til Norge, altså ikke store mengder. Han har tidligere har problemer med narkotika(speed og kokain) men har vært ren i over 2 år. Har aldri brukt steroider før. Har en dom på seg som han fikk samfunnsstraff for og det var over to år siden han gjenførte straffen.

Han har skikket seg bra og ikke rørt dop siden. Venninnen min er i sjokk nå og ser for seg at de verste ting kommer til å skje, bv tar barnet fra de osv. De er innkalt til møte på fredag hos bv.

Er det noen som vet hva som skjer videre nå? Venninnen min er helt hysterisk og jeg blir jo bekymret for henne. Hun har vist nok sittet våken hele natten og bare gråt og grublet.

Så hvis noen med erfaring eller som jobber hos bv kan forklare meg hva som normalt skjer videre i slike saker så gjerne si ifra slik jeg kan fortelle henne det videre. Hun tør ikke å ringe bv for å høre selv.

Men han er jo bare stefaren?!

Anonymous poster hash: 4d158...db1

Skrevet

Om han bare er stefaren så er det vel ikke noe å lure på for mor?

Barna går alltid først, og han har tydeligvis tenkt å prøve steroider. Ikke en jeg ville hatt i livet til mitt barn.

Her må nok mor ta et valg. Omsorgen for barnet sitt, eller fortsette samboerforholdet.

Skrevet

Selvsagt kan man være gode foreldre selv om man har gjort feil tidligere, men han har nå blitt tatt for å innføre steroider til eget bruk er han ikke på den rette veien lengre.

Han var i utlandet for å besøke to brødre som ikke bor i Norge. Disse brødrene er visst nok veldig opptatt av trening osv. I landet hvor han var er de steroidene eller hva det var lovlig( er ikke sikker på om de er steroider da. Han var visst selv usikker på om det var steroider eller hva. Men det var en liten flaske med noen man injiserer i kroppen så han går utifra at det var steroider ) så han gikk egentlig utifra at det var lovlig i Norge også. Han sier selv i følge venninnen min at han ikke tenkte på at det kunne være ulovlig

Han er litt enkel av seg, så det at han har tenkt at det er lovlig der så er det lovlig i Norge, det tviler jeg ikke på. Men han er en kjempe fyr og har sluttet helt med narko, jobber og tjener gode penger, stiller opp for samboeren sin og barnet. Og har selvfølgelig ingen kontakt med tidligere venner som også brukte dop.

Bv skriver i brevet at de har bestemt seg for å undersøke opplysningene nærmer og har dermed innkalt foreldrene til møte. Hva skjer så videre?

Nå er venninnen min på vei over til meg så håper noen har noen svar om hva som kan skje videre nå.

Hi

Skrevet

Men han er jo bare stefaren?!

Anonymous poster hash: 4d158...db1

Nei det er barnefaren. Beklager hvis det ble litt uklart. Skulle vel ha skrevet Barnefar istedenfor samboer:)

Hi

Skrevet

Han kan bli pålagt å levere tisseprøver/blodprøver jevnlig over tid for å bevise at han er ren. Klarer han ikke holde seg ren kan hun få valget mellom å gå fra han og ha omsorgen alene eller si fra seg omsorgen til barnevernet og heller beholde mannen...

Om han har rensket opp i livet regner jeg med han vil levere rene prøver og at det ikke blir noe mer problemer.

Anonymous poster hash: 1160f...6e5

Han var faktisk hos legen i på torsdag for å ta blodprøver da venninnen min krevde det. Hun klarte ikke å stole på han, men de var helt rene i følge legen. Så ikke noe spor av narkotika i kroppen hans.

Hi

Skrevet

Hvis han på alvor injiserer ting han ikke vet nøyaktig hva er i kroppen sin vil jeg absolutt si at det er grunn til bekymring! Spesielt hvis han har fortid som misbruker. Hjelpes så naive folk er. 

Anonymous poster hash: 38854...e15
Skrevet

Vanligvis vil meldingen til barneverntjenesten kun omfatte den aktuelle hendelsen. Hvis det åpnes undersøkelsessak, vil barnevernet innhente opplysninger fra aktuelle samarbeidsinstanser. Da rapporterer politiet også de andre forholdene. 

Dette vil neppe være nok verken til at barna fjernes fra hjemmet eller til at moren blir bedt om å velge mellom barna eller faren. Han vil muligens bli avkrevd å avlegge urinprøver over noe tid for å dokumentere at han er rusfri. Og så får vel venninnen din håpe at det ikke er andre ting skole, barnehage, helsestasjon osv har stusset på. Barneverntjenesten er heldigvis opptatt av at barn skal vokse opp i et rusfritt miljø og at barna skal beskyttes mot sekundærskade av eventuell rusing. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...