Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Ca 16 4-åringer. Bursdag fra 13-14:30. Tenkte å servere pølser i brød eller pizzasnurrer. Bør vi ta kake rett etterpå slik at det blir tid til å leke? Hadde tenkt å ta fiskeleken helt mot slutten. Mat Kake/frukt Lek Fiskelek Hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: 0ee23...0bb
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #2 Skrevet 1. april 2014 Synes det høres ut som en god plan du har Pleier å ta flaksen peker på før mat og åpne gaver slik. Bursdags sang til kaken er et must! Lykke til Blir sikkert en fin dag Anonymous poster hash: 7a58e...22f
sug lut Skrevet 1. april 2014 #3 Skrevet 1. april 2014 Ok - for det første: - max to timer, da er ungen fortsatt på høyden og mor ikke klar for innleggelse (bare nesten). - Send ut innbydelse godt i forkant, minst en uke, og skriv på tlf.nr - og "Vær så snill å si fra på dette nr om det ikke passer". Ikke vent å få høre fra noen det faktisk passer for, de fleste glemmer sånt eller lar bare være, men greit å vite om det blir fem eller femten. - Ikke bak deg ihjel, de spiser mindre enn du tror. Pølser, gele og muffins, bursdagskake blir spist lite men er hyggelig til å ha lysene på (så kan de voksne spise den etterpå, hehe). - Ting du ikke vil skal dras fram settes vekk (perler er for eksempel et sant helvete å plukke ut av alle hjørnene etter at småjentene i ca ti minutter skulle "perle"). - Kjøp en pose ballonger av typen figurer og blås opp en hel haug som ligger rundt omkring. Selv den mest sjenerte vil garantert ha en ballong. - Dekk på med hvit papirduk som kan tegnes på, og legg fram tegneblyanter midt på bordet. Lite vask, ikke farlig med søl. - Godteposer bør fiskes (Tresleiv med tråd og klype, laken spent over en døråpning og bak der sitter du og henger på poser) om du ikke vil ha huset endevendt, men hver sin smak (jeg vil definitivt ikke ha noen som leter i nattbordet mitt ettter godteposer), og bør ikke deles ut før til slutt. Navn på posen er veldig praktisk. Ikke stapp den med godteri, putt heller oppi noe smått a la klistremerker i tillegg - de får sukker nok, og skal etterhvert sove. - Vent med å pakke ut gaver til alle har kommet, samle inn gavene (ha teip klart til å sette kortet fast på gaven) når de kommer og når alle er der, sett dem i ring, la hver holde gaven de kom med og så flasketuten peker på for å gi gavven til bursdagsbarnet. Da får alles gave oppmerksomhet og bursdagbarnet får littegrann ro. - Noen få fireåringer vil gjerne at mamma eller pappa skal være der, det trenger ikke du stresse med, alle foreldre er happy med å få en kaffekopp, ingen større oppdekking nødvendig. - Greit om du har minst en voksen i tillegg til deg selv. -Sørg for rødvinstilgang til kvelden etter alt er over og det heldigvis er et år til neste gang.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 Hahaha sug lut! Rødvin skal skaffes. Og enig i alt annet også. Dessverre er det ikke et år til neste gang da jeg har tre stk småterrorister i heimen Hi Anonymous poster hash: 0ee23...0bb
Gustav Klitt Skrevet 1. april 2014 #5 Skrevet 1. april 2014 Ok - for det første: - max to timer, da er ungen fortsatt på høyden og mor ikke klar for innleggelse (bare nesten). - Send ut innbydelse godt i forkant, minst en uke, og skriv på tlf.nr - og "Vær så snill å si fra på dette nr om det ikke passer". Ikke vent å få høre fra noen det faktisk passer for, de fleste glemmer sånt eller lar bare være, men greit å vite om det blir fem eller femten. - Ikke bak deg ihjel, de spiser mindre enn du tror. Pølser, gele og muffins, bursdagskake blir spist lite men er hyggelig til å ha lysene på (så kan de voksne spise den etterpå, hehe). - Ting du ikke vil skal dras fram settes vekk (perler er for eksempel et sant helvete å plukke ut av alle hjørnene etter at småjentene i ca ti minutter skulle "perle"). - Kjøp en pose ballonger av typen figurer og blås opp en hel haug som ligger rundt omkring. Selv den mest sjenerte vil garantert ha en ballong. - Dekk på med hvit papirduk som kan tegnes på, og legg fram tegneblyanter midt på bordet. Lite vask, ikke farlig med søl. - Godteposer bør fiskes (Tresleiv med tråd og klype, laken spent over en døråpning og bak der sitter du og henger på poser) om du ikke vil ha huset endevendt, men hver sin smak (jeg vil definitivt ikke ha noen som leter i nattbordet mitt ettter godteposer), og bør ikke deles ut før til slutt. Navn på posen er veldig praktisk. Ikke stapp den med godteri, putt heller oppi noe smått a la klistremerker i tillegg - de får sukker nok, og skal etterhvert sove. - Vent med å pakke ut gaver til alle har kommet, samle inn gavene (ha teip klart til å sette kortet fast på gaven) når de kommer og når alle er der, sett dem i ring, la hver holde gaven de kom med og så flasketuten peker på for å gi gavven til bursdagsbarnet. Da får alles gave oppmerksomhet og bursdagbarnet får littegrann ro. - Noen få fireåringer vil gjerne at mamma eller pappa skal være der, det trenger ikke du stresse med, alle foreldre er happy med å få en kaffekopp, ingen større oppdekking nødvendig. - Greit om du har minst en voksen i tillegg til deg selv. -Sørg for rødvinstilgang til kvelden etter alt er over og det heldigvis er et år til neste gang. Sug lut = cand. mamma! (leses med trykk på den _første_ stavelsen i mamma). Snylter på tråden og tar til meg gode tips - særlig det med gaveutdelingen Lykke til med bursdag, hi!
sug lut Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 Ok - for det første: - max to timer, da er ungen fortsatt på høyden og mor ikke klar for innleggelse (bare nesten). - Send ut innbydelse godt i forkant, minst en uke, og skriv på tlf.nr - og "Vær så snill å si fra på dette nr om det ikke passer". Ikke vent å få høre fra noen det faktisk passer for, de fleste glemmer sånt eller lar bare være, men greit å vite om det blir fem eller femten. - Ikke bak deg ihjel, de spiser mindre enn du tror. Pølser, gele og muffins, bursdagskake blir spist lite men er hyggelig til å ha lysene på (så kan de voksne spise den etterpå, hehe). - Ting du ikke vil skal dras fram settes vekk (perler er for eksempel et sant helvete å plukke ut av alle hjørnene etter at småjentene i ca ti minutter skulle "perle"). - Kjøp en pose ballonger av typen figurer og blås opp en hel haug som ligger rundt omkring. Selv den mest sjenerte vil garantert ha en ballong. - Dekk på med hvit papirduk som kan tegnes på, og legg fram tegneblyanter midt på bordet. Lite vask, ikke farlig med søl. - Godteposer bør fiskes (Tresleiv med tråd og klype, laken spent over en døråpning og bak der sitter du og henger på poser) om du ikke vil ha huset endevendt, men hver sin smak (jeg vil definitivt ikke ha noen som leter i nattbordet mitt ettter godteposer), og bør ikke deles ut før til slutt. Navn på posen er veldig praktisk. Ikke stapp den med godteri, putt heller oppi noe smått a la klistremerker i tillegg - de får sukker nok, og skal etterhvert sove. - Vent med å pakke ut gaver til alle har kommet, samle inn gavene (ha teip klart til å sette kortet fast på gaven) når de kommer og når alle er der, sett dem i ring, la hver holde gaven de kom med og så flasketuten peker på for å gi gavven til bursdagsbarnet. Da får alles gave oppmerksomhet og bursdagbarnet får littegrann ro. - Noen få fireåringer vil gjerne at mamma eller pappa skal være der, det trenger ikke du stresse med, alle foreldre er happy med å få en kaffekopp, ingen større oppdekking nødvendig. - Greit om du har minst en voksen i tillegg til deg selv. -Sørg for rødvinstilgang til kvelden etter alt er over og det heldigvis er et år til neste gang. Sug lut = cand. mamma! (leses med trykk på den _første_ stavelsen i mamma). Snylter på tråden og tar til meg gode tips - særlig det med gaveutdelingen Lykke til med bursdag, hi! Been there... a long time. Men det er superhyggelig når det funker, og det gjør det om du har stram regi. OG så bør det tilføyes (selv om det burde være unødvendig) at tv er ut, data er ut, brett er ut. Hvilket ikke var fullt så aktuelt da jeg starta med bursdager...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 Sug lut har nailet de aller fleste suksessaktivitetene og fallgruvene. Tilleggsaktiviteter vi har hatt veldig gode erfaringer med om det er fint vær har vært: *skattejakt med kart *kjærlighet-på-pinne-tre Da min var 4 var mange av foreldrene med i bursdag og var svært behjelpelig med sjenking av drikke og matservering i bytte mot kaffe og kake. Om du gidder å bake er nok pizzasnurrer lettest, minst søl og du slipper å grisle med ketchup og sennep! Gratulerer med dagen til bursdagsbarnet! Anonymous poster hash: d303c...439
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 Støtter Sug Lut sin gode beskrivelse! De fleste foreldre klarer å følge denne normen til punkt og prikke. Om man er usikker kan en ekstra voksen hjelpe godt. Selv stiller jeg gjerne opp om mødre spør om hjelp. Bruk hverandre som en ressurs! Anonymous poster hash: 7a58e...22f
Iiiiik Skrevet 2. april 2014 #9 Skrevet 2. april 2014 Noen tips i tillegg til sug luts: ha klart klistelapper med navnene på og merk glass eller brusflasker. Da finner de igjen sin egen flaske når de blir tørste etter at de er ferdige å spise. En ekstra bonus er at da ser du hvilke navn som er igjen på klistremerkearket og vet hvem som ikke kom. hvis du skal servere brus, sørg for å ha saft i tillegg. Det er mange småbarn som ikke liker brus unngå for mange valg. Alt som skal serveres etter et valg, er vanskelig å administrere. Sånn sett er det greit med pizzasnurrer, da slipper du spørsmål om brød eller lompe, ketchup og sennep hvis du kjenner barna, vet du hvem det er som potensielt tar helt av. Jeg holder meg alltid i nærheten av apekattene når gavene skal åpnes og når maten skal spises. Da kan jeg bare legge hånden på skulderen i stedet for å kjefte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå