Gå til innhold

min mann har brukt 100 000 uten å si det til meg!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har kjøpt seg en motot som han sa til meg var hans i utgangspunktet og bare hadde vært på reperasjon for noen tusen..

Jeg fant i dag papirer på at han har kjøpt denne motoren for nesten 100 000!

Vi har dårlig råd og jeg betaler alt jeg tjener inn til felles utgifter. Har til og med spurt ham hvor pengene han skal bidra med forsvinner å da sa han at han hadde ikke mer enn det han bidrar med!!

Jeg er sååå skuffa! Og som skal bygge hus nå og alt! Jeg har spart for harde livet og ikke unnet meg en dritt på aldri så lenge! Faen og!

Hvordan skal jeg gripe dette an?

Anonymous poster hash: fbd3c...97f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tillitsbrudd!

Jeg hadde krevd fult innsyn i økonomien hans. Han kan godt få ha fult innsyn i din også.
Så hadde jeg krevd at alle store økonomiske avgjørelser skal taes i felleskap. 

Skrevet

da øker du hans utgifter med 100 000 kr, a deg en pause I betalingen til han har dekket de 100 000 kronene.. jeeeses

Anonymous poster hash: 9e8b8...9e9
Skrevet

da øker du hans utgifter med 100 000 kr, a deg en pause I betalingen til han har dekket de 100 000 kronene.. jeeeses

Men hva lærer han av dette da? At han bare kan bruke masse penger, det kommer bare til å ta en evighet til familien får bygd hus?

Jeg mener at dere må prate sammen, lage regler. Ha innsyn i hverandres økonomi når han tydelig misbruker din tillit og lyver. Han må endre holdning å ta ansvar for sine handlinger.

Anonymous poster hash: 11357...b80

Skrevet

Først så må jeg si, jeg syns veldig synd på deg! Er ikke noe gøy å ha blitt løye til/ lurt.

Hvis det hadde vært meg, hadde jeg først forsikret meg om at det faktisk er så mye penger han har brukt. (Kan jo ha misforstått regning?)

Hvis du er sikker på at dette er sant, ville jeg blitt veldig sint. Kall han en idiot og en stor stor egoist!

Spør hva han om han i det hele tatt tenker på dere to, familie osv.. Hva er det han egentlig ser i deres fremtid? Hvor er hans prioritering?

Vanskelig å si hvordan du skal gripe dette ann, men en ting er sikkert; dette skal du ikke finne deg i.

Det er viktig å gjøre det klart.

Men du er vel ute etter å finne en løsning på dette, du vil ikke ut av forholdet.. Få han til å forstå (noe han helt sikkert vil gjøre)

Lykke til!

Skrevet

Tullitsbrudd ja! Det er jo rett ut løgn!!

Han vet ikke at jeg vet for han er på reise jobb.

Og derfor er det vanskelig for meg å ha oversikt over hans økonomi også fordi han tar med seg passord kalkulatoren når han er ute å reiser.

Forbanna drittsekk! Jeg kan jo ikke bygge hus med ham når han holder på sånn!

Skrevet

Men hva lærer han av dette da? At han bare kan bruke masse penger, det kommer bare til å ta en evighet til familien får bygd hus?

Jeg mener at dere må prate sammen, lage regler. Ha innsyn i hverandres økonomi når han tydelig misbruker din tillit og lyver. Han må endre holdning å ta ansvar for sine handlinger.

Du dkal ikke lære han noe som helst, det burde mora hans ha gjort. han skal ta ansvar, hver eneste krone han har til overs går til og dekke tapet, han selger motoren eventuelt. og sett nå litt krav da stakkar kjerring

Skrevet

Og derfor er det vanskelig for meg å ha oversikt over hans økonomi også fordi han tar med seg passord kalkulatoren når han er ute å reiser.

Nei, du kan ikke bygge hus med han når han holder på sånn.

Jeg foreslår at du tar det opp med han på en veldig ryddig måte når han kommer hjem fra jobbreisen. Så sier du at dere må komme opp med en felles løsning på det her, hvis ikke er husdrømmen dypt begravd. En forutsetning er jo at du kan tilgi han da? Jeg hadde nok kunnet tilgi, men hadde forsikra meg om at noe sånt aldri aldri aldri fikk skje igjen.

Skrevet

Du dkal ikke lære han noe som helst, det burde mora hans ha gjort. han skal ta ansvar, hver eneste krone han har til overs går til og dekke tapet, han selger motoren eventuelt. og sett nå litt krav da stakkar kjerring

Er det meg (hi) du kaller stakkars kjærring?!? Da burde moren din lært deg ett par ting til om normal høflighet!

Vi har klare "regler" for økonomien og kravene er satt til oss begge. Jeg kan vel for faen ikke noe for at han ikke innfrir?

Skrevet

100.000 kr. på en motor? Åssen motor er det a? Ikke noen vanlig Toyota-motor til familiebilen akkurat :P

Jeg hadde bare flytta ut inntil han har betalt tilbake de pengene. Hvis det er fakta som du sier at han ikke betaler noenting omtrent kan det hende han hadde våkna da ;)

Skrevet

Dette kaller vi økonomisk utroskap. 

Anonymous poster hash: f3b83...3ce
Skrevet

Jeg foreslår at du tar det opp med han på en veldig ryddig måte når han kommer hjem fra jobbreisen. Så sier du at dere må komme opp med en felles løsning på det her, hvis ikke er husdrømmen dypt begravd. En forutsetning er jo at du kan tilgi han da? Jeg hadde nok kunnet tilgi, men hadde forsikra meg om at noe sånt aldri aldri aldri fikk skje igjen.

Akkurat nå er jeg så forbanna at jeg kunne bedt ham bli der han er til han har solgt motoren og alt annet som hører til!

Tillitten er brutt og jeg takler veldig dårlig å bli løyet for og lurt. Noe han er klinkende klar over.

Tilgivelse derimot gir jeg alt for lett. Men tillitten... Den må han jobbe jævlig hardt og lenge for å få tilbake.

Men da må jeg rett og slett kreve å styre han konto da? Det har jeg ikke lyst til, mannen er voksen og jeg vil ikke være moren hans

Skrevet

Kan dere ikke avtale månedsvise økonomimøter. Der avtaler dere hva pengene den mnd skal gå til, hvor mye som skal på sparekonto osv osv. Da trenger du ikke innsyn i hans konto, men dere skal avtale detaljert slik at han ikke har penger han kan bruke på slikt tøys.

Skrevet

Her har mannen min nettopp brukt opp 35 000. På bare tull.... Netsen så jeg skulle ønske det var snakk om 100 000 i stedet. Da hadde jeg hatt en endelig grunn for å pakke sakene mine og flytte.

Men virker som du HI vil finne en løsning og berge forholdet? Klarer du å tilgi han tror du? Om dere skal få ting til å fungere bør du nesten få full oversikt over økonomien. Dvs tilgang til nettbanken hans. Ellers har du jo ingen garantier for at han ikke soser bort enda mer penger.

Anonymous poster hash: d348a...21a
Skrevet

Her har mannen min nettopp brukt opp 35 000. På bare tull.... Netsen så jeg skulle ønske det var snakk om 100 000 i stedet. Da hadde jeg hatt en endelig grunn for å pakke sakene mine og flytte.

Men virker som du HI vil finne en løsning og berge forholdet? Klarer du å tilgi han tror du? Om dere skal få ting til å fungere bør du nesten få full oversikt over økonomien. Dvs tilgang til nettbanken hans. Ellers har du jo ingen garantier for at han ikke soser bort enda mer penger.

*Nesten....

Skrevet

Akkurat nå er jeg så forbanna at jeg kunne bedt ham bli der han er til han har solgt motoren og alt annet som hører til!

Tillitten er brutt og jeg takler veldig dårlig å bli løyet for og lurt. Noe han er klinkende klar over.

Tilgivelse derimot gir jeg alt for lett. Men tillitten... Den må han jobbe jævlig hardt og lenge for å få tilbake.

Men da må jeg rett og slett kreve å styre han konto da? Det har jeg ikke lyst til, mannen er voksen og jeg vil ikke være moren hans

Ikke nødvendigvis styre, men ha full oversikt, og så får du si at du er villig til å tilgi han denne ene gangen, men om noe sånt skulle skje igjen er det takk og farvel.

Du må forklare han at det blir vanskelig for deg å stole på han i fremtiden og at han virkelig har et arbeid å gjøre for å få tilbake tilliten. Tenker jeg da.

Skrevet

Sett deg ned med ham når han kommer hjem og snakk  skikkelig sammen.

Fortell at du er skuffet og skikkelig lei deg over det sviket han nå har gjort ovenfor familien sin.

(Og jeg hadde nok forventet at den motoren ble solgt pronto og pengene satt inn på husbyggerkontoen.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...