Gå til innhold

Hva slags kaker lagde dere til 1 års dagen til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er glad i å bake selv, men vet ikke hva jeg skal lage. Vi kommer til å være 9 stk. Vil lage noe noe fancy med marsipan. Hadde tenkt å ha navnet på kaken men vet ikke helt hvordan jeg skal få det til.

Tips, anyone! :)

Anonymous poster hash: 70a0b...df0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bakte en halv langpanne med klassisk sjokoladekake med glasur og strø, et brett med sitronmuffins og en pavlova med skogsbær (måtte ha et glutenfritt alt). Veldig populært blant ungene!

Anonymous poster hash: 98750...b56
Skrevet

Sjokoladekake, ja! Det tenkte jeg ikke på nemlig:-) Hørte utrolig godt ut, takk for tips

Skrevet

Sjokoladekake, ja! Det tenkte jeg ikke på nemlig:-) Hørte utrolig godt ut, takk for tips

Så bra!

Du kan jo lage navnet i marsipan å ha på! 

Anonymous poster hash: 98750...b56

Skrevet

Det er jo bare å skrive navnet med glasur, eller skjære ut i marsipan (printe ut bokstaver og overføre til matpapir og legge oppå)

Jeg lagde Jungelkake til ettårsdagen her. Modellerte løve, krokodille og elefant av marsipan. Er ikke vanskeligere enn å modellere med plastilina! ;-) Hadde de på en sjokoladekake trukket med sukkerpasta. Men jeg er hobbybaker, da. Det går an å gjøre noe av det samme med langpannesjokoladekake; Lag smørkrem uten kakao og tilsett hvit sjokolade. Farg den grønn. Farg kokos grønt ved å tilsette grønn pastafarge/konditorfarge og bland sammen/rist sammen i plastpose. Strø grønn kokos oppå sjokoladekaken med grønn smørkrem, så har du gress! Plasser jungeldyr på kaken. Du kan også skjære ut et ettall i tykk marsipan i god tid før, la det tørke, så kan det stå oppreist på kaken. 

Skrevet

Tenkte det, men går se om jeg greier å lage noenlunde pene marsipan-bokstaver:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...