Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Æsj...Var nødt til å dra på legevakta igår kveld, i utgangspunktet trudde jeg det ikke var så ille, har vært svimmel og hatt hodepine om kvelden i overkant en uke nå, men igår gikk jeg rett i bakken. Det var stjerner og planeter over det hele og jeg ble fryktelig redd. Og verre skulle det bli!Ringte til legevakten og fikk snakke med en sykepleier, hun mente dette ikke var unormalt, men hun skulle forhøre seg med lege som kunne ringe meg opp igjen hvis det skulle være grunn til bekymring. Etter en times tid ringer legen og sier han vil at jeg skal komme å sjekke blodtrykket. Dette kan en sykepleier gjøre og vurdere sier han.Okei sier jeg og reiser bortover i god tro. Når jeg kommer til legevakta blir jeg møtt av sykepleier og hun måler blodtrykk. Det viste 155/90 hun sa det ikke var alarmerende høyt. Jeg synes det hørtes høyt ut så jeg viser henne på helsekortet at for fem dager siden lå det på 110/70. Neida, sier hun, at det har steget litt nå kommer sikkert av at jeg har stressa meg bort dit. Så sier hun at jeg kan dra hjem, hun forsikrer meg om at hun skal konsultere med legen straks han har tid. Jeg er fremdeles veldig svimmel og hodepinen blir verre. Tenker at hodepinen nå kommer av at jeg blei litt irritert på sykepleier som sendte meg hjem, spesielt siden jeg var så engstelig.Når jeg var kommet hjem la jeg meg rett på sofaen. Ser fremdeles stjerner når jeg åpner øynene og er kvalm. Etter en stund ringer legen meg heldigvis. Han sier at han vil ha meg inn med det samme og han hadde reagert veldig på blodtrykket. Når jeg kommer å viser han helsekortet lurer han på hvorfor i alle dager jeg ble sendt hjem når stigningen var så markant, her måtte en skikkelig undersøkelse til og han mente sykepleier hadde gjort en feil, Han sa det rett ut. Etter at jeg har blitt undersøkt for det meste som går an viser det seg at det kun er blodtrykket som er høyt, ikke noe proteinurin eller noe annet skummelt, heldigvis. Lillehjerte i magen slår litt fort, men ikke alt for fort, han vurderer observasjon over natten, men jeg sier at jeg heller kan dra til jordmor i morgen for kontroll og hvis ting ikke er bedre til da kan vi vurdere yttligere. Han er enig og jeg drar hjem.Føler meg ikke særlig bedre idag og har snakka med jordmor og skal dit klokken to. Jeg er fryktelig engstelig nå. Har historie med svangerskapsforgiftning i familien og det er min største frykt. Jeg har jo så mye å glede meg til de neste ukene og det siste jeg vil er å være sengeliggende! Søren klype...Jeg beklager langt og sikkert unødig innlegg, men jeg måtte lufte meg litt. Synes hele opplegget er trasig. Mest for min egen del egentlig. Anonymous poster hash: fde41...b01
Gustav Klitt Skrevet 1. april 2014 #2 Skrevet 1. april 2014 Skjønner godt at du er redd. Håper du blir tatt godt og profesjonelt imot etterpå. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #3 Skrevet 1. april 2014 Hvor langt er du på vei? Du kan få blodtrykkmedisin, det fikk jeg Masse lykke til og god bedring Anonymous poster hash: b7008...be4
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 Hvor langt er du på vei? Du kan få blodtrykkmedisin, det fikk jeg Masse lykke til og god bedring Anonymous poster hash: b7008...be4 32 uker. Ja, hvis medisin holder er jeg evig takknemlig for det! Innmari kjedelig at detta skjedde nå, jeg føler liksom den ene plagen bare avløser den andre, først kvalme og oppkast i fem mnd, så bekkenløsning, endelig fikk jeg tilpassa det bra på jobb og god flyt så faller jeg i bakken med dette. Det er noe dritt. Jeg som bare skulle glede meg over lille mirakelet i magen. Jeg gjør det og altså, i tillegg til all dritten ;P Anonymous poster hash: fde41...b01
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #5 Skrevet 1. april 2014 Jeg har vært mye syk i mine svangerskap, begge premature Så vet alt om det ja Men siden du allerede er i uke 32 så kommer det nok til å gå veldig bra til slutt Klemmer fra meg Anonymous poster hash: b7008...be4
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 Jeg fikk høyt blodtrykk som fint lot seg medisinere med Trandate, det var ganske mye høyere enn ditt og gikk veldig fint:) Det at du er bekymret kan nok gjøre utslag på målingene og, så ikke sikkert det er så ille altså. Anonymous poster hash: dd69f...2d9
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #7 Skrevet 1. april 2014 Kom akkurat fra jordmor nå, blodtrykket var gått ned 130/80, men hadde utslag på protein, så var ikke akkurat noe å rope hurra for.Jeg er veldig bekymra i forhold til den svimmelheten egentlig som ikke vil slippe tak, men jordmor skulle følge nøye opp og jeg skal tilbake om to dager for å sjekke på nytt. Var heldigvis ikke snakk om innleggelse min store frykt, jeg har aaaalt for mye å gjøre Anonymous poster hash: fde41...b01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå