Gå til innhold

Noen som har tips til meg hvordan oppføre seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en liten bygd, med ett eneste fotballag for barn og to barneskoler. Her bor jeg med mann og to barn, men her bor også min manns tidligere elskerinne som han har hatt et forhold på ca 3-4 måneder med for 2 år siden. Hun har to jenter som går på fotball sammen med mine to gutter. Alle barna går på samme barneskole, og de eldste barna våre går i samme klasse. Det vil jo si at jeg må støte på kjerringa titt og ofte, nesten hver dag. Jeg og mannen har hatt to tøffe år etter at han ble fersket og avsluttet forholdet med henne, vi har hatt kortvarig brudd, men fant ganske raskt tilbake igjen siden vi ikke klarer å være uten hverandre.

Dama er enda snurt - siden han valgte meg og ikke henne. Hun gjør ALT for at jeg skal reagere, bli lei meg og legge merke til henne. Setter ut rykter om meg på bygda, prater stygt til våre felles bekjente, har løyet til fotballtreneren at min gutt slo hennes jente da han var hos dem på besøk (noe han aldri har vært). Hver gang hun ser meg så setter hun opp et hånlig smil eller ser med hat på meg. Har "overtatt" alle mine gamle bekjente ved å presse seg inn i alle sosiale settinger og prate godt for seg. Dama har selvfølgelig vært singel disse to årene fordi hun i stedet for å finne kjærlighet og kose seg med barna, venner og familie er opptatt av meg og mannen og hvordan ødelegge mellom oss.

Så gi meg tips: hvordan kan jeg oppføre meg for å få henne til å forstå at jeg virkelig ikke bryr meg, uansett hva hun prøver på? Jeg er veldig voksen av meg og i løpet av alle år jeg har kjent henne har jeg ALDRI sagt et eneste stygt ord til eller om henne, til tross for det hun har gjort. Eneste jeg forteller til folk som spør er at hun prøvde målrettet å ødelegge familien min, noe som er sannhet og ikke rykter. Jeg vil gjerne løsrive meg fra den tristheten og sårheten jeg føler hver gang jeg ser henne. Det har blitt bedre, jeg har jobbet MYE med meg selv for å komme over det, men det hjelper svært lite når hun dukker opp overalt igjen og igjen og igjen. Noen som har vært i samme situasjon?

Anonymous poster hash: 2a9ec...b1f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj oj! Ikke noe enkel situasjon det der nei. Og for en dritt av en mann du har. Måtte bare si det!

Men jeg tror jeg ville fortsatt sånn som du gjør, med å ikke snakke stygt om hun, og egentlig late som hun ikke eksisterer. For det er hun som ser dum og såret ut når det er hun som går rundt å slenger med kjeften. Hev deg over det, og bruk energien din på familien din. Så hvis hun vil bruke sin energi på den samme familien, så er det hun som taper i det store løp med å ikke komme noe vei i livet sitt!

Lykke til!

Anonymous poster hash: 2ac74...c3f

Skrevet

Fortsett som du har gjort hittil du. :)

Om bygden er så liten så vet de nok allerede nå hvem som er trollet i denne historien. ;)

Skrevet

Jeg er i en liknende situasjon. Selv om vi på mange måter har retten på vår side ble det for belastende. Vi har akkurat flyttet. Det er en sann befrielse og alle har det mye bedre nå!

Anonymous poster hash: bbf41...61e
Skrevet

Overse, overse og overse.

Og smil litt medlidenhet til henne sånn avogtil 😜

Skrevet

Fortsett som du har gjort hittil du. :)

Om bygden er så liten så vet de nok allerede nå hvem som er trollet i denne historien. ;)

Problemet er at hun er den "pene og populære" i venninnegjengen, og fortalte alle at det var MIN skyld at mannen hadde et forhold på si fordi jeg ikke tok godt nok vare på ham, fordi jeg er stygg og visst skikkelig bitch mot mannen. Så hele bygda var kjempeoverrasket da jeg lot ham komme i varmen igjen og han faktisk valgte selv å flytte tilbake til kone og barn etter at han ble kastet ut, og ikke flyttet inn til henne som hadde alt klart for ham i flere måneder allerede. Så disse venninnene hennes ser like stygt på meg de også, noe jeg heldigvis ikke gidder å bry meg om.

Skrevet

Du bryr deg jo tydligivs LITT om det alikavell,siden du lager en tråd om det her. ;)

Men du skal ikke(!) bry deg om hverken de pene venninnene eller denne tidligere elskerinnen. Dette er ikke ungdomsskolen lengre, så om venninnene hennes er så korte at de ser på deg med smale blikk- ja, så DE om det!

Sånne ting vokser en vel av seg etter hvert- i alle fall bør en gjøre det.

Det eneste du skal bry deg om er at du og mannen har gått videre. HAN valgte DEG- ikke den pene populære jenta med de lojale venninnnene. ;)

Tenk litt på det.

Og hev hodet litt ekstra neste gang du møter på en av desse damene.

Rett deg opp i ryggen og smil  og si hei til henne neste gang du støter på henne. Det hadde jeg gjort om jeg var i din situasjon nå. Ikke vis henne at det hun gjør/sier går innpå deg på noensomhelst måte.

Skrevet

Du bryr deg jo tydligivs LITT om det alikavell,siden du lager en tråd om det her. ;)

Men du skal ikke(!) bry deg om hverken de pene venninnene eller denne tidligere elskerinnen. Dette er ikke ungdomsskolen lengre, så om venninnene hennes er så korte at de ser på deg med smale blikk- ja, så DE om det!

Det eneste du skal bry deg om er at du og mannen har gått videre. HAN valgte DEG- ikke den pene populære jenta med de lojale venninnnene. ;)

Tenk litt på det.

Rett deg opp i ryggen og smil  og si hei til henne neste gang du støter på henne. Det hadde jeg gjort om jeg var i din situasjon nå. Ikke vis henne at det hun gjør/sier går innpå deg på noensomhelst måte.

Tusen takk for svaret. Selvfølgelig bryr jeg meg litt, for all min jobb for å komme over det faller i grus fordi jeg hele tiden hører tisking og hvisking og kommentarer og ser hvordan denne dama kaster på håret i nærheten av min mann, sender ham dådyrøyne-blikk og så videre. Men skal prøve å bli flinkere og ikke bry meg.

Skrevet

Har mannen din prøvd å si noe til denne dama om hvordan hun oppfører seg? Det er tross alt HAN som er skyld i alt dette, og da burde han rydde opp dritten sin. Be han stille seg på torget med ropert og fortelle alle hvordan det egentlig henger sammen. Gjerne naken, oljet og fjæret. For en dust.

Anonymous poster hash: d97f4...dec
Skrevet

Har mannen din prøvd å si noe til denne dama om hvordan hun oppfører seg? Det er tross alt HAN som er skyld i alt dette, og da burde han rydde opp dritten sin. Be han stille seg på torget med ropert og fortelle alle hvordan det egentlig henger sammen. Gjerne naken, oljet og fjæret. For en dust.

Mannen prøvde å få henne til å slutte med det, men da begynner hun å råflørte med ham, prøvde å kline med ham offentlig da han prata med henne, slik at han måtte fysisk dytte henne vekk. Det går rett og slett ikke inn hos denne kjerringa. Nå har mannen gitt opp siden alle forsøk på å prate endre med desperat flørting fra hennes side, gjerne foran andre folk slik at de kan si det videre til meg at hun ikke har gitt opp. Hun har sagt til søsteren sin, som jeg omgås litt, at hun aldri kommer til å gi slipp på ham og skal gjøre alt for å gjøre livet surt for meg fordi han valgte "feil" for 2 år siden.

Skrevet

Tenk litt på det.

Tusen takk for svaret. Selvfølgelig bryr jeg meg litt, for all min jobb for å komme over det faller i grus fordi jeg hele tiden hører tisking og hvisking og kommentarer og ser hvordan denne dama kaster på håret i nærheten av min mann, sender ham dådyrøyne-blikk og så videre. Men skal prøve å bli flinkere og ikke bry meg.

Synes du takler det fint HI :) Det teite hadde jo vært om du begynte å kaste på håret tilbake :) 

Tenker dere ikke på å flytte til byen? Det kan jo hjelpe å komme seg litt vekk alle sammen :)

Anonymous poster hash: 2ea9f...feb

Skrevet

Mannen prøvde å få henne til å slutte med det, men da begynner hun å råflørte med ham, prøvde å kline med ham offentlig da han prata med henne, slik at han måtte fysisk dytte henne vekk. Det går rett og slett ikke inn hos denne kjerringa. Nå har mannen gitt opp siden alle forsøk på å prate endre med desperat flørting fra hennes side, gjerne foran andre folk slik at de kan si det videre til meg at hun ikke har gitt opp. Hun har sagt til søsteren sin, som jeg omgås litt, at hun aldri kommer til å gi slipp på ham og skal gjøre alt for å gjøre livet surt for meg fordi han valgte "feil" for 2 år siden.

Nå HI endrer jeg mening her. Dette høres ikke normalt ut. Kjenner folk som flytter pga slik sjikane.

Skrevet

Nå HI endrer jeg mening her. Dette høres ikke normalt ut. Kjenner folk som flytter pga slik sjikane.

Nei, vi skal ikke flytte. Vi har jobber, hus her, barna har familie og venner. Hvis noen skal flytte, så er det henne, men det får bli hennes valg. Jeg lar ikke en liten drittunge av den dame diktere hvor jeg skal bo, og rive ungene fra kjente omgivelser og familie for å få fred selv, selv om det er vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...