Gå til innhold

Oppsigelse og depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble sagt opp sist uke pågrunn av dårlig økonomi i bedriften.

Dagen etterpå får jeg beskjed om å ikke fortelle noe til mine brukere om oppsigelsen, dette hadde de ikke noe med.

Dagen etterpå er jeg så dårlig at jeg ikke klarer å dra på jobb. Nå har jeg vært hjemme, og i morgen skal jeg til legen. Jeg føler meg ikke bra.

Hva har jeg rett til? Kan legen sykemelde meg?

Anonymous poster hash: 5dd9d...05f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er syk, kan du selvfølgelig bli sykemeldt. 

Anonymous poster hash: b83ce...160
Skrevet

Hvis du er syk kan du få sykmelding, om du bare er opprørt over oppsigelsen kan du ikke få det.

Anonymous poster hash: adcc7...ce7
Skrevet

Hvis du er syk kan du få sykmelding, om du bare er opprørt over oppsigelsen kan du ikke få det.

Anonymous poster hash: adcc7...ce7

Jeg er både syk og opprørt!

Gjest Frisk bris
Skrevet

Prøv å snu det negative, tenk på alt du kan og hvilket kupp du vil være for en ny arbeidsgiver. En dør lukkes, men mange nye åpnes. Har vært gjennom det selv.

Skrevet

En svært normal reaksjon. Snakk med legen om det. Mannen min ble overtallig og fikk beskjed på et fellesmøte foran alle i kollegiet. Først brukte han masse tid på å kjempe for plassen sin, men når slaget var tapt, gikk han rett i kjelleren. Har aldri sett en så puslete og stakkarslig mann før.

Men han begynte raskt å sende ut søknader, og fikk jobb kort tid etter. Han fikk fast stilling og trives kjempegodt. Vi er nå bare glad for at det skjedde.

Lykke til, hopp i det og begynn å lese stillingsannonser med en gang, kanskje drømmejobben din allerede er utlyst. :)

Anonymous poster hash: 6c1b3...18f
Skrevet

Prøv å snu det negative, tenk på alt du kan og hvilket kupp du vil være for en ny arbeidsgiver. En dør lukkes, men mange nye åpnes. Har vært gjennom det selv.

Vanskelig å tenke på den måten nå.

Jeg føler meg totalt ubrukelig..

Gjest Frisk bris
Skrevet

Men du er ikke ubrukelig,det er bare bedriften som har økonomiske problemer, det har ingenting med deg å gjøre.

Skrevet

Men du er ikke ubrukelig,det er bare bedriften som har økonomiske problemer, det har ingenting med deg å gjøre.

Jeg spør hva som skjer med min stilling og mine brukere og får da beskjed om at de ville finne noe annet som er "billigere" enn meg.. Uff, kjenner det er tungt å bare skrive om det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...