Gå til innhold

Jeg er sliten!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på tre har plutselig begynt å tro det er morgen rundt fire/halv fem. Det spiller ingen rolle når jeg legger han, og jeg får han ikke til å sove igjen etter han har våknet. Han har aldri sovet veldig lenge, men tidligere har han i alle fall drøyer det til seks/syv. Jeg er aleinemamma, og de helgene han er hos pappaen sin jobber jeg dobbelvakt på jobben for å få det til å gå rundt. Far betaler ikke bidrag, og det kommer han ikke til å gjøre på en stund heller.

Jeg spurte han om han kunne ta barnet vårt over natta i dag, så jeg kunne fått en dag på å hente meg inn på, men det gikk ikke, for han har jo et liv utenom han, det måtte jeg jo forstå.

Jeg legger meg så tidlig som mulig, men har studier utenom jobb (for å få en utdannelse til en jobb hvor jeg ikke trenger jobbe dobbelt for å få opp kabalen). Så jeg må lese etter barnet har lagt seg.. Besteforeldrene er lite interesserte, de eneste som stiller opp er hans mor, hun henter han en gang annenhver uke, så jeg får litt fri etter jobb, men rutinene er jo der likevel, og jeg må uansett opp grytidlig!

Redd for å brenne meg helt ut, så jeg lurer på om noen har noen supre tips å komme med? Begynner på jobb halv ni, så hadde hatt muligheten til å sove litt ekstra på morgenen om ikke sønnen min hadde stått opp så hinsides tidlig! :P

Anonymous poster hash: 2bdbc...25f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen tips dessverre. Bare vil si at du er flink som står på:) Det kommer bedre tider, så det er det du må fokusere på.

Kan du ikke stille mer krav til far? Om ikke mer hjelp/samvær, så økonomisk hjelp! Disse udugelige mannfolka slipper alt for lett unna.

Anonymous poster hash: 5bd12...855

Skrevet

Vil bare si at du høres ut som du står på og er kjempe flink med sønnen din! Har du lenge igjen på skolen ? Snart er det påske, håper du får tatt deg litt inn igjen da.

Jeg skjønner meg ikke på enkelte fedre. Hvorfor i helvete er det så vanskelig å ha ungene sine litt ekstra innimellom? Det er de som går glipp av store deler av hverdagen og oppveksten til barna. Det er tid som de aldri får tilbake.

Håper det ordner seg for deg hi.

Anonymous poster hash: 11067...21a

Skrevet

Du kan søke NAV om forskudd på barnebidrag.

Anonymous poster hash: 00d1a...869

Skrevet

Prøv "vekkeklokke" trikset? Du får også kjøpt klokker som viser natt/dag med bilder?

Anonymous poster hash: 13f73...754

Skrevet

Tusen takk for svar! Hjalp faktisk litt å høre at noen syns jeg er flink :P Jeg har tre år igjen på skole, tar master..tenker at skal jeg først gjøre det, får jeg gjøre det skikkelig!

Hva er vekkerklokke trikset? Det har jeg faktisk aldri hørt om, villig til å prøve det meste. Far kommer nok ikke til å betale bidrag på en god stund, han har bra lønn, men sliter med spilleavhengighet, og jeg vet at det bidraget kommer til å bli en krangel mellom oss, jeg vil ikke miste den gode tonen vi har nå!

Anonymous poster hash: 2bdbc...25f

Skrevet

Har du kontakt med andre i typisk nabolaget, venner etc? Kan være en ide om du har gode bekjente å høre om han kan komme på overnatting en eller annen dag slik at du får kommet deg, skal jo ikke mye til....Ellers ville jeg trent på å klare å sovne igjen på sofaen og rett og slett satt på en film eller noe. Vi gjør det når det kniper veldig, men her i huset er det ikke snakk om å få ro, her sover vi om vi ikke blir tvunget opp uansett lydnivå.....

Skrevet

Har du prøvd å gå ut etter middag, på lekeplassen eller ake eller noe annet aktivt, gå inn og gi kvelds og varm drikke + et bad? Slite ham litt ut, gjøre ham varm og mett. Ha et kaldt og gt soverom, passe på at han har pysj og sokker på.

Dette er klokka de snakker om:

http://lilleprinsen.no/KIDSleep-rosa

Den har dessverre ikke nyttet på våre barn, men kasnkje på ditt? Lykke til :)

Anonymous poster hash: 8f479...47d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...